fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בפעם הראשונה בתולדות המתנ"ס הוקם ועד עובדים במתנ"ס קרית ים

בצעד פורץ דרך בתולדות המתנ"ס הצליחו עובדי מתנ"ס קרית ים להתאחד ולהקים ועד עובדים כחברי ההסתדרות ונכון להיום מדובר במתנ"ס היחיד בארץ שעובדיו הצליחו להתאגד.

הרעיון נולד במוחו של שלמה שוורצר, 65, שעובד במתנ"ס זה 32 שנה והוא מספר: "תמיד רציתי שיהיה ועד עובדים. לפני שלוש שנים התחלתי לבדוק את הרעיון של ועד עובדים ובהתחלה אמרו לי כל מיני אנשים שכדאי לי להיזהר כי מי שמקים ועד שולחים אותו הביתה והיו כאלה שאמרו שזה לא משתלם להתעסק עם כל העניין של הועד". אולם שוורצר לא נטש את הרעיון והוא רתם את עזרתן של שתי עובדות נוספות, לימור זקס וזהבה ג'י'ג'י. הם הודיעו להנהלת רשת המתנס"ים על הכוונה להקים ועד עובדים ומשהתברר להם שההנהלה אינה יכולה להתנגד למהלך הזה, פנו להסתדרות על מנת לקבל עזרה והדרכה.

ההסתדרות שלחה מלווה מטעמה שהשגיח על התהליך של החתמת עובדים להצטרפות לוועד העובדים ושוורצר הספיק בינתיים להיפגש גם עם ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, והודיע לו על הכוונה להקים ועד עובדים. "אבן צור נתן לי את ברכת הדרך וככה ידעתי שאף אחד לא יפריע לנו" אומר שוורצר "יש במתנ"ס על שלוחותיו כמאה ועשרים עובדים בשלושת רבעי משרה ומעלה והחתמנו כבר כמחצית מהם, יותר מהדרוש להקמת ועד על פי חוק ואנחנו ממשיכים להחתים עוד עובדים".

שוורצר אומר כי המטרה היא להגיע להסכם שכר קיבוצי לכל עובדי המתנ"ס "אני יוצא עוד שנתיים לפנסיה והדאגה שלי היא לעובדים הצעירים שרק התחילו את הקריירה שלהם ואין להם כלום, לא קופת גמל, לא קרן פנסיה ולא גמול השתלמות. אני רוצה שיהיו להם את התנאים שמגיעים להם". הוא מוסיף כי "אני מקווה שזה יוביל לשינוי גדול ושהעובדים ירגישו שהם באים למשפחה ולא רק לעבודה ואחרי ששברנו את המחסום הראשוני אני בטוח שזה יקרה בעוד מקומות".

לפני כמה שבועות הוכרז ועד העובדים באופן רשמי בהסתדרות ושוורצר מכהן כיום כיו"ר הזמני של ועד העובדים עד אשר יוכרז על מועד בחירות לוועד הקבוע. משיחות עם גורמים ברשת המתנס"ים מתברר כי עובדים במתנס"ים נוספים בארץ מתבוננים בעיון על המתרחש בקרית ים ונראה כי זה רק עניין של זמן עד אשר יקומו עוד ועדי עובדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות