fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרו: פארק מורד הקישון ופינוי חוות המכלים

ראש עיריית חיפה יכול לסמן וי על שתי החלטות חשובות. יהב: "אלה החלטות היסטוריות המבטיחות, כי לצד המשך המאבקים הסביבתיים, ישולבו במפרץ חיפה פעילויות נופש ופנאי לצד מגורים"
תהפוך לשכונת מגורים? חוות המכלים (צילום: צביקה רוגר)

ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (וולנת"ע – ה"מ) של המועצה הארצית לתכנון ובנייה נענתה השבוע לבקשת ראש עיריית חיפה יונה יהב להקים את פארק מורד הקישון בשטח של כ-600 דונמים ולפנות את חוות המכלים בקרית חיים. הוועדה אישרה את המשך קידומה של תוכנית פארק הקישון במלוא היקפה בשטח כולל של 586 דונמים.

יהב: "מדובר בהישג היסטורי שמבטיח כי השטח יישמר לדורות כפארק גדול במרכז המטרופולין, וזאת בהמשך לעבודת השיקום הנרחבת שהתבצעה בשנים האחרונות במסגרתה נוקו מי הנחל ופונתה הבוצה מקרקעיתו". יהב הוסיף ואמר, כי הקמת הפארק מהווה חלק אחד בלבד מראייה כוללת, המבטיחה שבמעלה הנחל יוקם פארק מטרופוליני, שישתרע על שטח כולל של אלפי דונם נוספים".

תהפוך לשכונת מגורים? חוות המכלים (צילום: צביקה רוגר)
תהפוך לשכונת מגורים? חוות המכלים (צילום: צביקה רוגר)

תוכנית הפארק כוללת, בין היתר, מועדון חתירה חדש לקיאקים, מתקן מרווח ומודרני לאגודת צער בעלי חיים, מתקני נופש ופנאי, אמפיתיאטרון,  מגרשי חנייה ומתקנים נוספים. עתה, לאחר אישור הוולנת"ע, תוחזר התוכנית להמשך קידומה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

הישג היסטורי נוסף נרשם עם היענותה של הוועדה לבקשת ראש העירייה להוציא את חוות המכלים משטח התוכנית, על מנת לאפשר את פינויה ופיתוח מרביתה  כשכונת מגורים שתהווה עתודה לאלפי יחידות דיור לקרית חיים והקמת טיילת לאורך החוף וכפי שקבעה גם תכנית המתאר החדשה.

יהב: "החלטות היסטוריות אלו של הוועדה הארצית מבטיחות, כי לצד המשך המאבקים הסביבתיים, אותם אנו מובילים לניקוי המפרץ, ישולבו בו פעילויות נופש ופנאי לצד מגורים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות