fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוחל תמים עבר התעללות קשה לאחר שנחשב בטעות לנחש

ד"ר פביאן בן זקן ושמואל בראונשטיין מחזיקים קמטן. צילום: דורון גולן
ד"ר פביאן בן זקן ושמואל בראונשטיין מחזיקים קמטן. צילום: דורון גולן

פחדם ההסטורי של בני האדם מנחשים מביא אותם לפגוע ולהתעלל גם בבעלי חיים תמימים. מקרה שכזה אירע לפני שבוע לזוחל בשם קמטן, שכל חטאו שהוא דומה במבט ראשון לנחש. גבו נשבר וזנבו נקרע לאחר שהושלכה עליו לבנה כבדה והוא נאלץ לעבור ניתוח להצלת חייו.

לוכד הנחשים, שמואל בראונשטיין קיבל קריאה על נחש שנמצא בתוך גינה "וכשהגעתי ראיתי שאנשים זרקו עליו לבנה כבדה ופגעו בו בחלק האחורי" הוא מספר "עמוד השדרה שלו היה שבור והנזק היה גורם לו לנמק ומוות". בראונשטיין פינה את הזוחל, שהתגלה כקמטן שאינו מזיק, למרפאה של הוטרינר ד"ר פביאן בן זקן שמספר: "הקמטן הגיע במצב של שוק וחוסר נוזלים לאחר שאיבד המון דם. הפתרון היחיד היה לנתח אותו בהרדמה מלאה ולכרות את החלק שנפגע". לאחר הניתוח והתאוששות, הוחזר הקמטן לטבע.

ד"ר פביאן בן זקן ושמואל בראונשטיין מחזיקים קמטן. צילום: דורון גולן
ד"ר פביאן בן זקן ושמואל בראונשטיין מחזיקים קמטן. צילום: דורון גולן

הקמטן הוא למעשה לטאה חסרת רגליים שיכול להגיע לאורך של כ-1.30 מטר ובגלל הדמיון החיצוני לנחש הוא נופל קורבן פעמים רבות להרג על ידי בני אדם שטועים בזיהוי. הוא ניזון בעיקר מחרקים וחלזונות ולעיתים גם לטאות קטנות ועכברים ששורצים ליד פחי האשפה ובאזורי מגורים. הקמטן אינו ארסי ואינו מסוכן לבני אדם.

"בעלי החיים האלה הם שותפים לחיים שלנו" אומר בן זקן "הם היו פה הרבה לפנינו ואנחנו התיישבו במקומות המחייה שלהם. הם אוכלים את מה שאנחנו זורקים ולכן לא צריך לתקוף אותם אלא לקרוא לאיש מקצוע שיפנה אותם". בן זקן מציין עוד "בעלי חיים תוקפים רק כשהם חשים סכנה וגם אם רואים נחש צריך פשוט לתת לו להמשיך בדרכו או להזמין לוכד נחשים אם יש חשש שהוא ייכנס לבית מגורים".

בימים אלו עוסק בן זקן בהכנות לפתיחתה של מרפאה וטרינרית ייחודית לבעלי כנף וחיות אקזוטיות בשיתוף פעולה עם מומחית למחלות זיהומיות לבעלי כנף.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות