fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במשטרת זבולון מוכנים לחופש הגדול בכוחות מתוגברים

נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

במשטרת זבולון סיימו את ההיערכות לחופש הגדול ולתלמידים שיציפו את הרחובות, הפארקים וחופי הים. לאחר סדרה של ישיבות הוחלט על מערך מעובה של שוטרים ומתנדבים שיפעל בכל תקופת החופש הגדול תוך מתן דגש לבעיות ייחודיות שמביא עימו החופש הגדול.

"הפעילות שלנו בחופש הגדול שונה ממה שאנחנו עושים במהלך השנה" מסביר מפקד משטרת זבולון, נצ"מ קובי קרני "עשינו ניתוח של המקומות והאזורים שצריכים נוכחות מוגברת של משטרה ומענה מיידי כמו למשל כל רצועת החוף של הקריות. אזור המועדונים שמשתרע מהקריות ועד למפרץ חיפה ומעבר לו, שזה אזור שמושך אליו עשרות אלפי מבלים בכל סוף שבוע וזה תחום שבו האלכוהול והאלימות משחקים תפקיד מרכזי".

נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
נצ"מ קובי קרני, מפקד משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

קרני מוסיף כי אחת הבעיות המוכרות והנפוצות היא פעילות בני הנוער בשעות הלילה בעיקר בפארקים ובגינות הציבוריות. במשטרה מודעים לכך שהלילות החמים מושכים את בני הנוער לשהות בחוץ עד שעות הלילה הקטנות מה שמוביל לבעיות בתחום הקמת רעש, אלכוהול ואלימות. "אנחנו מודעים לבעיות האלה" אומר קרני "אנחנו מתכוננים לטפל בזה גם באמצעות שיתוף הפעולה שיש לנו עם הרשויות המקומיות וגורמים נוספים כמו המתנדבים וסיירות ההורים. בתוך המערך שאנחנו מפעילים יופעלו גם מחלק הנוער, מחלק הבילוש ומשטרת התנועה. השילוב של כל הגורמים מיועד להבטיח שהחופש בגדול יעבור בשלום".

במסגרת המודל החינוכי שמפעילה המשטרה עם הרשויות המקומיות עברו שוטרים במוסדות החינוך ובהתאם לחתך הגילים שוחחו עם התלמידים על תכנים של מניעת אלימות, סמים וסכנות האופניים החשמליים. "עם הרשויות המקומיות עשינו חתך של המקומות מושכי קהל, ניתחנו כל עיר לפי אזורים ולכל אזור הכנו מענה" מספר קרני.

נתוני המשטרה מראים כי אחת הבעיות המרכזיות שמאפיינות את בני הנוער בסופי שבוע ובעיקר בחופש הגדול היא בעיית האלכוהול. מתברר כי בני נוער רבים משתמשים באלכוהול שאת חלקו הם לוקחים מבית ההורים ואת חלקו מפיצוציות שמתעלמות מהחוק האוסר על מכירת אלכוהול. עם כניסתו לתפקיד הודיע קרני כי נושא זה יקבל דגש מיוחד ובמיוחד בתקופת החופש. "אנחנו נחשפים לזה בעיקר בסופי שבוע" מספר קרני "אנחנו מגיעים לאירועים ורואים ילדים "שפוכים" על הרצפה, ההורים לא מאמינים שזה הילדים שלהם. השילוב של אלכוהול עם סמים זה שילוב מסוכן מאוד שמוביל לאלימות".

קרני מציין כי גם להורים יש תפקיד בשמירה על ילדיהם "חייבת להיות מעורבות הורית" הוא אומר "כשהילד יוצא לבלות שישאלו אותו שאלות לדעת איפה הוא מבלה, עם מי הוא נמצא. חשוב מאוד שההורים יהיו מעורבים ואיכפתיים כי הם עלולים למצוא את הילד שלהם זרוק באיזה מקום ולא יאמינו שזה הילד שלהם. לצערי הרב הרבה משפחות נחשפות לכך כשאנחנו קוראים להן לבוא לאסוף את הילד שלהן  כשהוא גמור מאלכוהול, הן לא מאמינות שזה הילד שלהן. ההורים חייבים להיות מעורבים ואפילו להתנדב לסיירת הורים ולראות את מה שקורה".

בעייה נוספת שמאפיינת את תקופת החופש היא הקמת רעש בשעות הלילה על ידי בני נוער שמעבירים את זמנם בפארקים ובגינות הציבוריות תוך התעלמות מוחלטת מהסביבה. "אנחנו נפעל בפעילות גלויה וסמויה" אומר קרני "על מנת לצמצם את הבעיה הזו". במהלך החופש תפעל המשטרה במערך מוגבר שמותאם לשעות הפעילות של בני הנוער, בעיקר בשעות הלילה ולאור זאת תוגבר מוקד 100 של המשטרה בכדי לתת מענה טוב ומהיר יותר לכל בעיה שתתעורר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות