fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלי עין הרע

בחברה כה מתוקנת, יש מקום לאמונות טפלות. אף אחת מהאמונות לא נעוצה בעובדה מדעית מדויקת, ועם זאת אנו בוחרים להאמין ולירוק כשעובר חתול שחור, או לקפוץ כמישהו מנסה להעביר לנו מספריים מיד ליד. בואו נשתעשע קצת
חתול שחור
טפו, טפו, טפו. חתול שחור (צילום אילוסטרציה)

אמונות טפלות, אנחנו לא ממש מאמינים בהן אבל בהחלט משתדלים להתייחס אליהן ולקחת אותן בחשבון. אז בואו נדבר על זה. בחברה הישראלית יש עשרות אם לא מאות אמונות טפלות. הרי מדינת ישראל היא קיבוץ גלויות, המורכבת מעדות שונות ולכל עדה דובקת בגרסה שלה.

סיר
רווקה? תתרחקי מהסיר (צילום אילוסטרציה)

החלטתי להיות יצירתית ולתת לחברים שלי במדינת הפייסבוק לספר לי על האמונות הטפלות שהביאו מהבית. אז פרסמתי פוסט והתגובות לא איחרו להגיע. האמת היא שהגיעו עשרות תגובות, כל תגובה מצחיקה יותר מקודמתה וכל אחת מכילה אמונה תפלה אחת לפחות, אם לא יותר.

לא מעבירים ילד מעל שולחן

את השרשור פתחה חברה תל אביבית שלי שכתבה: "לא מעבירים ילד מעל שולחן. למה? כי ככה אמא שלי אומרת". הגרסה הזו של הילדים הופיעה אחר כך בעוד מספר גרסאות.
שמעון חיים גוזלן כתב לאחר מספר שעות באותו עניין: "לא עוברים מעל מישהו כי אז הוא לא יגדל, בייחוד ילדים", אחר כך הוסיף בנימה אישית וסיפר שהוא ואחותו היו רבים על זה בתור ילדים ואם מישהו סרב לחזור בחזרה הייתה פורצת מלחמת עולם".

האמת שאני זוכרת את זה. גם אצלנו בבית הייתה פורצת מלחמת עולם, אם חלילה מישהו היה עובר מעל מישהו ומסרב לחזור בחזרה, רחמנא לצלן. היינו ילדים וזה היה מזמן, אבל בהחלט האמנו שאם לא נחזור בחזרה יקרה משהו נורא. מה? לא ידענו, אבל גם לא היינו מוכנים לקחת את הסיכון.

רווקות, אל תאכלו מהסיר

דובר מכבי האש בקריות יוסף בן יוסף, נידב אמונה חשובה ביותר לרווקות וכתב: "מי שאוכלת מהסיר לא תתחתן". כשסיפרתי את זה לחברה רווקה שלי, היא אמרה: "עכשיו את מבינה למה אני לא נשואה? אני כל הזמן אוכלת מהסיר".

בכלל לרווקות יש הרבה אמונות טפלות. הרי מי לא שמע על האמונה שאומרת שאם תשבי בפינה של שולחן לא תתחתני. וזה נכון? לא יודעת, אבל אני בטוחה שבשנות רווקותי ישבתי כמה וכמה פעמים בפינה של שולחן וזה לא ממש מנע ממני להתחתן, וגם לא להתגרש. אבל לא מצאתי פרשנות האם שהפינה של השולחן היא הסיבה לכישלון נישואיי?…

מעצב השיער עופר דנה, שבדרך כלל שותק בפייסבוק הפתיע וכתב: "לא לעבור מתחת לסולם פתוח, לא לנגוס בביצה שלמה ולא לעבור מעל ילד קטן". אחר כך גם טרח לציין שהוא לא מאמין בשום דבר מהאמונות הטפלות שספג בבית.

עדי וייצמן אסולין כתבה בשיא הרצינות שאם מדברים על מישהו שמת ומתעטשים, צריך למשוך בתנוך האוזן. למה? לא ברור, מה שבטוח שיש אנשים שעושים את זה. אסולין גם עדכנה אותנו שכשגוזזים ציפורניים, אסור לזרוק אותן על הרצפה, כי אם מישהו ידרוך עליהם, זורק הציפורניים יסבול ממיגרנה.

הכתבה המלאה תתפרסם ביום שישי בעיתון הד הקריות 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות