fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שר החינוך: "מערכת החינוך היא ביטוי למחדל עמוק בחברה הישראלית"

בכנס חיפה לחינוך שיתקיים הערב הופיע שר החינוך שי פירון והציג תוכנית רחבה לשינוי פני החברת הישראלית. "אני כל יום שואל מה קודם להקטין את מספר הילדים בכיתה? או לטפל בבעיית הסייעות", הסביר פירון
שי פירון
שר החינוך שי פירון (באדיבות כנסת ישראל)
שי פירון
שר החינוך שי פירון (באדיבות כנסת ישראל)

"הסיוט שלי הוא בעיקר שזה ייגמר מהר מדי לפני שנספיק לעשות את הדברים החשובים שיישארו לאורך זמן, ולזה צריך זמן. לא הרבה זמן, אבל מספיק זמן", כך פתח שר החינוך שי פירון את דבריו בכנס חיפה לחינוך שהתקיים היום (ראשון) בכנס חיפה לחינוך.

לגבי השאלה האם קיים מחדל מתמשך במערכת החינוך, ענה השר: "יש מחדל עמוק בחברה הישראלית. מערכת החינוך היא רק ביטוי לזה. יש במערכת החינוך אנשים נפלאים. החברה הישראלית לא אזרה אומץ לשאול מה החברה הישראלית ומהו בית ספר?".

לגבי סוגיית הגננות ומספר התלמידים בגני הילדים, הודיע השר בכנס כי הוחלט כבר השנה, להוסיף 500 תקנים של סייעות. 350 בנות שרות לאומי כבר גויסו וישתלבו בגני ילדים כבר ב- 27 באוגוסט השבוע, ואנחנו מגייסים עכשיו עוד 150 בנות שרות לאומי. ברור לנו שיש לשנות את אחוז הילדים ביחס למספר אנשי הצוות".

לגבי סוגיית הפערים במערכת החינוך אמר השר פירון כי "ישנם שני מהלכים אסטרטגיים ברורים שאנחנו עושים כבר. הראשון, זה תקצוב דיפרנציאלי. אי אפשר להמשיך במצב הזה. הפעולה הזו תעשה צדק היסטורי למציאות שבה יש פער אדיר בין העשירון העליון לעשירות התחתון". נקודה נוספת בה עסק השר, נוגעת לחידוש החינוך המקצועי: "השנה פתחנו שישה בתי ספר מקצועיים. שלושה על בסיס בתי ספר שקיימים ושלושה חדשים לגמרי. נצטרך גם לפעול לשיפור תדמיתי עמוק של המסלול הזה, בין השאר על ידי העברת בתי הספר הללו ממשרד התמ"ת למשרד החינוך".

עוד נשאל השר לגבי משכורות המורים: "השאלה היא לא מה חשוב, אלא מה קודם למה? האם להקטין את מספר התלמידים בכיתה או לטפל בבעיית הסייעות? עליה משמעותית של שכר המורים נמצאת במקום גבוה מאוד. אחרי החגים, אחת הסוגיות הראשונות שנטפל בהן זה מעמד המורה, שכולל סביבת עבודה, ושכר המורים".

לגבי מעורבות ההורים אמר השר: "אני רוצה להגיד אמירה עקרונית. כל פעם שיש בעיה, אנחנו מיד מצפים שמערכת החינוך תטפל בה, ולא מאפשרים דיון עומק היקפי. אנחנו השנה הקמנו בעשר רשויות בתי ספר להורים שמכניסים ילד ראשון לבית הספר".

לסיום התייחס שר החינוך לגבי אמירתו בסוגיית האפשרות להסכם שלום עוד בימיו: "אני מתאווה לשלום אבל אמרתי שכשאני קורא את ספרי הלימוד הפלשתינאים, אני מתמלא סימני שלה. אני גם חושב שאנחנו צריכים להקפיד שגם ספרי הלימוד שלנו יספרו את סיפור כל הקהילות".

יו"ר ארגון המורים רן ארז, שהשתתף אף הוא בכנס אמר: "לא ניתן יהיה להוציא לפועל את קיצוץ מספר הבגרויות ללא שיתוף פעולה מצד המורים".

ראש עיריית חיפה יונה יהב שאירח את כנס חיפה לחינוך אמר בפתח הכנס: "עליתי כאן כדי להודיע לכם שהסמארטפון לקח לנו את אבא ואמא. מתי ראיתם לאחרונה את העיניים של הצעירים? אני כבר חודשים לא מצליח. הסמארטפון זו תכנית ההתנתקות. כולם מתנתקים מכולם ובעיקר ממחויבות משפחתית. השאלה היא למה אנחנו מסכימים שהסמארטפון יגרום להשטחה של המשפחה? אני בא להציע לכם, ועיריית חיפה גם תתמוך בזה, שתמקמו ארונות פלדה בכניסה לבית ספר וכל מי שייכנס לבית הספר ייאלץ להפקיד את הסמארטפון שם, ויקבל אותו חזרה רק בתום יום הלימודים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות