fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשהבורר מדבר על דו קיום

כוכב הטלוויזיה משה אבגי חזר לעיר מגוריו מגדל העמק, והרצה בפני תלמידים מקומיים ומהכפר השכן יפיע, בנושא דו קיום
אפשר אחרת
אפשר אחרת (צילום: ענבר כהן)

בסדרת הטלוויזיה הבורר הוא מופיע כאיש העולם התחתון, בעל משפחת פשע שמטילה אימה על הסביבה. במציאות, השחקן משה אבגי, בן מגדל העמק, הוא איש שלום אמיתי. עובדה, השבוע הוא חזר למגדל העמק, להרצות בפני תלמידי בית הספר יגאל אלון בעיר ותלמידים מהיישוב השכן יפיע, בנושא דו קיום.

אפשר אחרת
אפשר אחרת (צילום: ענבר כהן)

אבגי: "גדלתי במגדל העמק ואת הקשר שהיה לנו עם נצרת לא אשכח לעולם. היינו מגיעים לנצרת למוסכים לקניות של בגדים ואוכל. את הנעלים החדשות לחג היינו מתרגשים לקנות בשוק של נצרת", הוא סיפר לילדים, "נהיה קרע שבסופו של דבר קשור לפוליטיקה ולא לאנשים. אנשים רוצים להיות עם אנשים. הפוליטיקה מלמעלה מכתיבה דברים ויוצרת מרחק שבסוף גם קשה לגשר עליו".

הוא המשיך ואמר כי עמותת "אפשר אחרת" עושה דבר חשוב שלא ברור מאליו ואף כינה אותה עבודת קודש. הוא התפעל מפעולותיה והצהיר כי ברצונו להיות חלק ממנה וללוות אותה בהמשך.
"דברים חייבים להשתנות", המשיך איבגי, "אנחנו לא צריכים להתייחס לפוליטיקאים, לא לימין, לא לשמאל ולא למרכז. אנחנו בני אדם, מגיעים לנו הזכויות ומגיע לנו להיות בקשר עם מי שאנחנו רוצים. ואנחנו נכתיב לפוליטיקה ולממשלות את היחס אלינו ולא הפוך. לאורך שנים המדינה הכתיבה את מערכת היחסים בין יהודים וערבים ואני אומר בואו נפעל אחרת. אנחנו החזקים, בואו אנחנו נכתיב לממשלה ולכנסת איך אנחנו רוצים את מערכת היחסים בנינו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות