fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לחרוש עד היסוד ולבנות מחדש

תם ונשלם עוד פרק עצוב בתולדות הכדורגל הבית שאני, עם ירידת הפועל בית שאן לליגה ב' * מי באמת אשם בירידה? כולם! * טור מיוחד של עורך ידיעות הגליל
ואיזה מסכנים האוהדים צילום: ירון כהן
ואיזה מסכנים האוהדים צילום: ירון כהן

השבוע נחתם עוד פרק בתולדות הכדורגל הבית שאני, כשהפועל בית שאן, אחת מקבוצות הפאר בעבר בכדורגל הצפוני, נשרה רשמית לליגה ב', תוך שעברה עונה קשה שביזתה את כבוד המועדון לאורך כל הדרך.

הקבוצה בעלת הקהל הגדול ביותר בליגות הנמוכות ובעלת המתקן המשובח ביותר, תשחק בעונה הבאה (אם לא תתפרק) בליגה הרביעית של הכדורגל הישראלי, למגינת לבם של אלפי אוהדיה. הקבוצה שבמרוצת השנים הצמיחה דורות של שחקני בית מצוינים, תשחק בעונה הבאה בליגה הלפני אחרונה של ישראל.

ואיזה מסכנים האוהדים צילום: ירון כהן
ואיזה מסכנים האוהדים צילום: ירון כהן

אז איך זה קרה? באופן טבעי רבים נוטים לייחס את האשמה לעיריית בית שאן, שלא תמכה מספיק בקבוצה. נכון, העירייה אשמה, אבל לא רק. מה לגבי האחריות של אלה שניהלו את המועדון? כמי שמלווה את הכדורגל בבית שאן כבר עשרות שנים, אני יכול להעיד שבעיות כספיות והאשמות כלפי העירייה היו גם בתקופת ראש העיר לשעבר, שלמה בן לולו, אבל זה לא הפריע לקבוצה לבלות 5 שנים רצופות בפסגת הכדורגל הישראלי.

קבוצה כדורגל לא יכולה להתקיים במשך עונה שלמה מ- 100 אלף שקל ושחקני כדורגל לא יכולים לתת את הנשמה על המגרש כשהם לא מקבלים משכורות במשך 7 חודשים,  אבל מי שחתם על חוזים מנופחים עם שחקני ליגה א' היא לא העירייה אלא ההנהלות שהסתובבו בקבוצה בשנים האחרונות. מי שהעניק לשחקנים רכבים ודלקנים היא לא העירייה אלא מי שניהלו את הפועל בית שאן. לעיריית בית שאן יש קשיים כספיים וזה לא חדש, אז למה להבטיח לשחקנים חוזים בשמיים, כשמראש ידוע שאי אפשר להסתמך על המילה של העירייה?

השבוע שוחחתי עם גורם בכיר לשעבר בכדורגל הבית שאני ושערותי סמרו, כשמעתי את הסכומים של החוזים, שחולקו ביד נדיבה ורוחב לב והיו הרבה מעבר לחוזה של שחקנים בליגה א'. גם השינויים התכופים בעמדת המאמן וגם החלפת השחקנים הסיטונית במהלך השנים האחרונות הביאו להגדלת הגירעון המצטבר. ככה לא מנהלים קבוצת כדורגל ולא שום גוף אחר.

פעם, תפקיד יושב ראש הפועל בית שאן היה עם המון יראת כבוד, היום כבר לא. קבלנים ואנשי עסקים מקומיים כמו אברהם יצחק, דוד אליהו, אבי פילו ואחרים ניהלו את המועדון, בסיוע של איש כדורגל מהמעלה הראשונה כמו אבי לוי, היום אחד מבכירי ההתאחדות לכדורגל. בשנים האחרונות אף אחד  אפילו לא ניסה לקרב את אבי לוי למערכת, לנסות ללמוד קצת מהידע ומהניסיון העצום שלו. אנשים היו צריכים לשים בצד את האגו, אם טובת הפועל בית שאן כל כך הייתה חשובה להם וכנראה שהיא לא באמת הייתה חשובה.

היום, ההרגשה היא שמי שהרים יד קיבל את התפקיד ואת התואר שהפך למפוקפק בהיעדר קופצים. גם הסיפור של קבוצה הרוכשים שבמהלך העונה עשו קולות של רצון לשנות דברים היה צריך להדליק נורות אדומות. אף אחד לא בדק את הרקע של האנשים שרצו לקחת את הקבוצה, את היכולות הכספיות שלהם ואת הנכונות שלהם להכניס ראש בריא למיטה חולה ועל הדרך הם זעזעו את המערכת כשגרמו לאיתן טייב ללכת הביתה והביאו את עידן בראון, שאחרי מספר הפסדים רצופים (כולל הדחה מבישה מגביע המדינה מול קבוצה מליגה ב'), גם הוא הרים ידיים לטובת חוזה לעונה וחצי בעירוני נשר, האחרונה בטבלת הליגה הלאומית.

מה הלאה? בשלב זה רב הנסתר על הגלוי, או איך שאמר לי השבוע גורם בית שאני בכיר , צריך לחרוש את המועדון מהיסוד ולבנות מחדש. על רקע החובות האדירים שהקבוצה מסיימת את העונה ופסקי הבוררות שתלויים ועומדים מולה, ספק אם הקבוצה בכל תוכל לפתוח את העונה הבאה.

סביר להניח שאנשי עסקים לא יתקרבו לספינה הטובעת ולא יתנו יד להצלתה. הסיכוי היחיד של הקבוצה להתרומם הוא העובדה שבחודש אוקטובר ייערכו בחירות לראשות העיר ורפי בן שטרית לא ירצה לרוץ לקדנציה נוספת עם התדמית של מי שהקבוצה נקברה בקדנציה שלו. עד כמה הוא מסוגל להציל את המועדון? לא ברור. דבר אחד כן ברור: חובת ההוכחה עליו.

אגב, על קבוצת אוהדים שמעתם? מה שעבד מצוין בקטמון יכול להיות מודל מצוין. גם קטמון התחילה בליגה ג' והיום היא קרובה לליגת העל. בית שאן היא עיר שחיה ונושמת כדורגל, אוהדים שמשוגעים על הקבוצה, אז למה שהם לא ינהלו אותה? ותחשבו על זה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות