fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יולי אוגוסט של אוכל, אמנות, מוזיקה ויין

עיריית בית שאן תקיים זו השנה השביעית את פסטיבל הסקיתומרקט בעיר העתיקה בחאן הסראיה, בהשתתפות לילה מרקוס, חיים אוליאל ולהקת שפתיים, גבי ברלין ושולה חן, הזמרת ליאורה, אמני המוזיקה הכורדית והפרסית ואמנים מקומיים * ימי חמישי, יולי-אוגוסט 2018, בין השעות 18:00-23:30, מתחם הסראיה בעיר העתיקה
חגיגת קיץ בית שאנית (צילום דוברות העירייה)
חגיגת קיץ בית שאנית (צילום דוברות העירייה)

פסטיבל הקיץ הגדול של בית שאן: במהלך חודשים יולי-אוגוסט צפויים לגדוש את מוקדי הבילוי המוני תושבים ואורחים, לרגל חגיגות יריד הסקיתומרקט. האירועים יתקיימו מידי יום חמישי, (למעט 19.7) בשעות הערב והלילה והם הותאמו לכל הגילאים. היריד מציע שפע של פעילות וחוויה בלתי נשכחת של השילוב המושלם בין מוזיקה איכותית, אוכל ויין ואמנות. במקביל יתקיים מופע הלילה החיזיון האורקולי בגן הלאומי בית שאן. מופע "לילות שאן" הוא פרויקט אור-קולי לילי המוקרן באתר העתיקות של בית שאן. הפרויקט מציע חוויה רב-חושית המשלבת הליכה ברחובות האבן של העיר העתיקה יחד עם צפייה במיצגים אורקוליים ובחזיונות וירטואליים אחרים, הכוללים צלילים וקולות, סיפורים ושירים. "לילות שאן" הוא הפרויקט הרביעי מסוגו בעולם והראשון הממוקם בשטחי חפירות ארכיאולוגיות תחת כיפת השמים. המבקרים והתושבים מוזמנים להגיע לפני ואחרי ההקרנה של המיצג לביקור ביריד וליהנות ממוסיקה וטעמים ייחודים.

חגיגת קיץ בית שאנית (צילום דוברות העירייה)
חגיגת קיץ בית שאנית (צילום דוברות העירייה)

מתחמי פעילות  לכל הטעמים והגילאים

היריד יכלול מתחם ילדים, שיציע הפעלות, יצירה והצגות, לצד מתחם צעירים שיקיים פסטיבל בירות בוטיק בשילוב מוזיקת D.J , מתחם אוכל שיביא לקהל טעמים ממגוון מאכלי העדות בסגנון העכשווי והבינלאומי של קונספט "אוכל רחוב" איכותי, במה מרכזית שעליה יעלו האמנים האורחים ברחוב היריד ינגנו נגני רחוב והרכבים מוזיקליים בכל הסגנונות.

על הבמה המרכזית תעלה חגיגה לטינית עם לילה מרקוס בשילוב פסטיבל הבירה (5.7), גבי ברלין ושולה חן ינעימו עם מיטב שירי ארץ ישראל היפה (12.7, מופע סביב שולחנות), אוברטון ישירו ביטלס בשילוב פסטיבל הבירה (26.7, מופע עמידה), על המוזיקה הכורדית הופקד אהרון מנחם (2.8, סביב שולחנות), על הטון ההודי תנצח הזמרת ליאורה יצחק בשילוב פסטיבל הבירה (9.8, מופע עמידה), טוראז' ודריוש יכניסו את הקהל לאווירה החמה של לילות בית שאן עם חפלה פרסית (16.8, סביב שולחנות), חיים אוליאל ולהקת שפתיים ילהיבו את הצופים עם מיטב המוסיקה המזרחית האותנטית המוכרת והאהובה (23.8, סביב שולחנות) ועל הבמה המתחלפת יעלו אמנים מקומיים בשילוב פסטיבל הבירה (30.8) שגם ינעלו את אירועי הפסטיבל.

קצת היסטוריה

היריד נקרא ומתקיים לזכר ההיסטוריה והעבר האדיר של העיר בית שאן. בתקופה היוונית רומית- תקופת המשנה והתלמוד, הייתה בית שאן עיר מעורבת, שבה גרו יהודים שקראו לה ביישן וכן, יוונים שקראו לה סקיתופוליס, על שם שכירי הצבא הסקיתים שהושיבו בה המלכים לבית תלמי. בתקופה הרומית כונתה העיר "ניסה סקיתופוליס", על-שם ניסה, שהייתה במיתולוגיה היוונית האומנת של דיוניסוס, אל היין והפיריון ופטרונה של בית שאן. העיר היוותה דאז עיר הבירה של ברית עשר הערים (הדקאפוליס) בראשית התקופה הרומית, אף על פי ששאר הערים היו ממקומות בעבר הירדן המזרחי. במהלך המרד הגדול (66-70) נטבחו תושבי העיר היהודים על ידי שכניהם הנכרים.

הכניסה חופשית! הקנייה ברוב בדוכנים במזומן בלבד. דרכי הגעה: כביש 90 – כניסה צפונית לעיר (מכיוון טבריה), כניסה מערבית – רח' שאול המלך 30 בית שאן.  חנייה מוסדרת לרשות הקהל: מתחם תחנה מרכזית / חניית קניון בנימין (לשעבר).

ימי חמישי, יולי-אוגוסט 2018, בין השעות 18:00-23:30, מתחם הסראיה בעיר העתיקה בית שאן, רח' שטורמן 1, הכניסה חופשית!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות