fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"עצוב לי שבמדינת היהודים לא יודעים לכבד את הניצולים"

חבר מועצת העיר נצרת עילית, רוני ליקוורניק, בן לניצולי שואה, מוחה על מצבם העגום של ניצולי השואה במדינת ישראל
רוני ליקוורניק
רוני ליקוורניק (צילום: יצחק סולומון)
רוני ליקוורניק
רוני ליקוורניק (צילום עצמי)

"אני חושב שמדינת ישראל לא עושה מספיק למען ניצולי השואה, אלו אנשים שעברו מסע ייסורים בלתי יתואר, ובזכותם קמה מדינת ישראל", כך אומר חבר מועצת העיר נצרת עילית, רוני ליקוורניק, ערב יום השואה, וקורא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד, "להקצות סכומי כסף בלתי מוגבלים למען רווח הניצולים, כי עד שהמדינה תתעורר ותעשה משהו למענם, כבר לא יהיו ניצולים בחיים.

ליקוורניק הוא בן משפחה שעבר את אימת השואה. אביו, שמואל ליקוורניק, שהתגורר ברומניה, נלקח על ידי הנאצים למחנה עבודה באוקראינה, שם שהה מ- 1945 עד 1945. סבתא שלו, שהייתה סטודנטית לרפואה בברלין, נלקחה למחנה אוושויץ ועל זרועה הוטבע מספר. אמא של אשתו, רותי ליקוורניק, הייתה חלק מניסויי יוזף מנגלה הידוע לשמצה.

ביום השואה, אומר ליקוורניק כי "אני חש אכזבה עצומה מהתנהלות ממשלות ישראל בהווה ובעבר בנושא הניצולים. במקום להפוך אותם ליקירי המדינה, לצערי לרבים מהם אין כסף לגמור את החודש, לקנות תרופות ולשאר צרכים בסיסיים לקיום הוגן".

ליקוורניק סבור שלמרות שזה מעט מאוחר מדי, "יש לעשות את הכל לשיפור איכות החיים של הניצולים. אני אישית הייתי לוקח אותם לבתי הספר לספר על השואה לדורות הבאים, ומתגמל אותם בצורה מכובדת על כך. הם אנשים שעברו קשיים רק בשל היותם יהודים, ועצוב לי שבמדינת היהודים לא ידעו לכבד אותם".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות