fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ויתרו על ג'וב נחשק בהייטק כדי להיות מורים בנצרת עילית

בחדר המורים של אורט אלון בנצרת עילית בולטים שלושה מורים, מהנדסי הייטק במקצועם, שעשו הסבה להוראה. שלושתם ויתרו על משכורות גבוהות ותנאי עבודה משופרים בתמורה למיצוי עצמי וסיפוק
הסבה מקצועית. שלושת המורים (צילום: ישראל פרצ)
הסבה מקצועית. שלושת המורים (צילום: ישראל פרצ)

שליו דברן (39) סיים הנדסת חשמל בטכניון. במקצועו הוא מהנדס מחשבים למרות שבפרקטיקה לא עסק בתחום. "אחרי הלימודים, נסעתי לאיטליה בשליחות מטעם הסוכנות היהודית, התאהבתי בעיסוק בתחום החינוך וכשחזרתי לארץ החלטתי שהרבה יותר מעניין אותי לעבוד עם בני נוער מאשר לשבת ליד המחשב כל היום".

שליו החליט לעשות הסבה מקצועית להוראה. זו השנה השלישית שהוא במקצוע והוא לא מצטער לרגע. "הייטק  זה סוג של עבדות מודרנית, אתה עובד ועובד מסביב לשעון וביום אחד מגלה  שהילדים שלך כבר בני 20 ובקושי פגשת אותם".

השכר בהיי טק הרבה יותר גבוה. כסף לא מהווה מבחינתך שיקול?
"אני עובד במקום שבו אני נהנה ובו אני ממצה את עצמי. זה עדיף מאשר לבלות את כל החיים במרוץ אחרי הכסף".

גיל דוידוביץ (33), נשוי ואבא לשתי בנות מלמד מכניקה הנדסית ומערכות תיב"ם (תכנון וייצור בעזרת מחשב). מהנדס ביוטכנולוגיה במקצועו, שבעבר שימש כמנהל איכות בחברת לוריאל ותנובה. הוא מתגורר בשכונת הר יונה ומרוצה. "טוב לי" הוא מתמצת את משנתו בחיים "אני נהנה מעבודה מאתגרת שיש בה עניין וסיפוק אדיר".

דרור ברקן ויתר על ג'וב מבטיח באינטל לטובת הוראה. בעקבות העבודה, הוא עבר להתגורר עם משפחתו בנצרת עילית. עם תואר בהוראת מכונות מטעם הטכניון והנדסאי אוטומציה בהצטיינות יתירה בבראודה, יכולת לעשות הרבה כסף, אני אומר לגיל אבל הוא מסרב להתרגש. "כסף זה לא הכל בחיים", הוא מסכם "החיים מורכבים  מהרבה יותר מזה".

הסיפור המלא בגיליון החג של עיתון "ידיעות הגליל"

הסבה מקצועית. שלושת המורים (צילום: ישראל פרצ)
הסבה מקצועית. שלושת המורים (צילום: ישראל פרצ)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות