fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוג מנצח

להושיב את ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט ואשתו שוש, לראיון זוגי זו משימת גמר מאתגרת לכל תכנית ריאליטי בפריים טיים. אחרי סדרה של סירובים אלגנטיים (לא, תודה ואת מי אנחנו מעניינים ברמה האישית?) לא נשארה ברירה אלא לשלוף את הקלף המנצח - ראיון חג לכבוד ראש השנה. הזוג פלוט נכנע למלכודת דבש ראש השנה ורונן אפילו שחרר עניבה. יצא מתוק
רונן ושוש פלוט
רונן ושוש פלוט

יום שלישי שעבר, שעה שש בערב, עיריית נצרת עילית פותחת את פארק הכלבים הראשון בשכונת בן גוריון. בזווית העין, בפינה השמאלית של הפארק, בולטת בנוכחותה אישה בלונדינית נאת מראה, לבושה בשמלה ספורטיבית ונעלי גומי שטוחות. בשילוב ידיים היא גומעת כל מילה שיוצאת  מפיו של ראש העיר רונן פלוט. "איזה יופי" נשמעה מסכמת ואחר כך סוקרת בעיניים כחולות נוצצות כל סנטימטר בפארק החדש  כאילו היה יצירת מופת במוזיאון אומנות. "מה כל כך מלהיב בפארק כלבים?", אני שואל את שוש פלוט והיא מסבירה ברצינות תהומית,  שהפארק הזה הוא עוד לבנה בבניין  העיר נצרת עילית.

רונן ושוש פלוט
רונן ושוש פלוט

לא היה פשוט להושיב את שוש ורונן לראיון חג זוגי במרתון ההכנות לחג . המפגשים הותאמו לאילוצי הזמן בין  וטקסי הרמות הכוסית והמעקב אחרי הפרויקטים הרבים שמתבצעים בו זמנית בכל פינה בעיר . המפגש , כמה סמלי היה בפתיחת בפארק הכלבים, פרויקט קטן במפת פלוט אבל כזה שנוגע באיכות החיים של התושב.

יש לכם כלב?  

שוש: "הייתה לנו ג'סי אבל היא נפטרה בשיבה טובה לפני כארבע שנים".

רונן:  "ג'סי הייתה כלבה מגזע בולדוג צרפתי, היא חיה אתנו כמה שנים טובות".

 -חשבתם לאמץ כלב נוסף?

שוש:  הייתה מחשבה כזו אבל היא לא יצאה לפועל

רונן: "לטפל בכלב זאת אחריות גדולה ואם אין לך זמן ויכולת להעניק לו את הטיפול הראוי עדיף שלא תכנס לזה".

 -אז מה היה לך כל כך דחוף לפתוח פארקים לכלבים?

רונן: "זה עוד שירות לתושבים ואין לך מושג עד כמה הוא נחוץ ומבוקש . הפארק בבן גוריון הוא אחד מתוך חמישה שנקים ברחבי העיר, שניים נוספים בהר יונה ובשכונת זאב אוטוטו מוכנים".

שוש: "זה לא סתם פארק, רונן הקפיד והיה מעורב בכל הפרטים עד לאחרון המתקנים כדי שיהיה עשיר ומרווח לא פחות מהפארקים של תל אביב ואפילו יותר, תראה את המתקנים שיש פה, אין כאלה בשום מקום בארץ.

ההתלהבות של בני הזוג פלוט מארק כלבים אמתית וזהה להתלהבות מפרויקטים גדולים כמו הבריכה המחוממת והפארק העירוני. "איכות החיים בנויה מאוסף של דברים קטנים וגדולים" הם מסבירים "סך הכל מה התושבים מבקשים? שיהיה להם כיף לחיות בעיר, כיף לגדל בה ילדים ומשפחה".

-מה מידת המעורבות שלך?

שוש: "אני מעורבת בעשייה של רונן, אבל לא מתערבת, העצות שלי הן כמו עצות של כל תושב אחר שרואה ואכפת לו. רונן  מקשיב לי כמו שהוא מקשיב לשאר התושבים"

רונן: "שוש יכולה להתקשר אלי עשר פעמים ביום כדי לדווח על מפגע או פח אשפה מלא שהיא במקרה ראתה ברחוב כשנסעה בדרך לעבודה. ואם זה לא מטופל מיד היא גם יודעת לנדנד".

שוש: "כשגרנו בנתניה לא היה אכפת לי ממה שקורה ברחוב, הייתי מסתובבת ולא חושבת אפילו לדווח על משהו, פה בכל פעם שאני עוברת ורואה משהו לא בסדר אני מיד מצלמת בפלאפון ושולחת לרונן".

אכפתיות זה שם המשחק בחיים הפרטיים והציבוריים של הזוג פלוט. הם לא יכולים להיות אדישים לסביבה שבה הם חיים, לשניהם יש טמפרמנט כזה שלוקח אותם להגיב במעשה , אצל רונן זה פרויקטים במאות מילונים, אצל שוש זה עיסוק לא פחות חשוב בהיותה אחות מוסמכת.  הם  מתגוררים בבית צנוע בשכונת בן גוריון ובקושי מתראים ביום רק בשעות הערב ולעיתים הלילה המאוחרות. "גם כשרונן חוזר הביתה הוא ממשיך לעבוד ואני  מקבלת את המציאות הזאת בהבנה מוחלטת, הוא עושה דברים שאף אחד לא עשה קודם וכשאני רואה את השמחה של התושבים והתגובות שלהם זה נותן לי סיפוק עצום".

-לא פשוט להיות נשואה לבעל שנשוי לעיר

שוש" "גם כשרונן היה מנכ"ל הכנסת וקודם לכן מנכ"ל משרדי ממשלה הוא היה טוטאלי בעבודה ובמסירות שלו למשימות , אבל אתה צודק במובן שהעיר זה משהו אחר , אני מרגישה שהחיבור שלו עם נצרת עילית זורם אצלו בדם ואין דבר שיותר חשוב לו, הוא מקדיש את כל כולו לעיר ולתושבים, זה החיים שלו".

רונן: "אני מאוד מעריך את ההבנה של שוש והיכולת שלה לקבל  ולהכיל ולא רק היא כל המשפחה נרתמת הילדים, הנכדים בלעדי התמיכה הזאת לא הייתי יכול".

-העבודה נכנסת לחיים הפרטיים ?

שוש: "אני לא מרגישה עם זה בעיה,  סך הכל אנחנו חיים בעיר שבה כולם מכירים את כולם ולא פעם עוצרת אותי אישה בתור בסופר ואומרת לי  'תמסרי לבעלך ככה וככה'".

הסיפור המלא היום בעיתון ידיעות הגליל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות