fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זה נס רפואי"

בניתוח נדיר ומורכב במרכז רפואי העמק ניצלו חייה של בת 70 ששברה את המפרקת הרופאים האורתופדים שטיפלו בה: "מדובר בחבלה חמורה ומסכנת חיים, שבה כל תזוזה קטנה של הראש, עלולה לגרום לקרע של חוט עמוד השדרה שתותיר אותה נכה וגרוע מזה – שתביא למותה"
הרופאים המנתחים (צילום דוברות העמק)
הרופאים המנתחים (צילום דוברות העמק)

אישה בת 70 מאזור עפולה פונתה אל המחלקה לרפואה דחופה במרכז רפואי העמק כשהיא בסכנת חיים מיידית, לאחר ששברה חוליה בצווארה. "מדובר בחבלה חמורה ומסכנת חיים, שבה כל תזוזה קטנה של הראש, עלולה לגרום לקרע של חוט עמוד השדרה שתותיר אותה נכה וגרוע מזה – שתביא למותה", מסביר ד"ר מיכאל טנצמן, מנהל היחידה לניתוחי גב ועמוד שדרה, במערך אורתופדיה שיקום בניהולו של פרופ' נמרוד רוזן.

הרופאים המנתחים (צילום דוברות העמק)
הרופאים המנתחים (צילום דוברות העמק)

ראשה של האישה קובע כך שלא תתאפשר כל תזוזה והיא עברה בדיקות הדמיה מתקדמות שכללו בדיקת סיטי ו- MR, במטרה להדגים את חומרת הפציעה, ולאפשר לרופאים להיערך לניתוח מורכב ונדיר שבוצע רק פעמים ספורות בישראל עד כה.
לאחר תכנון קפדני של מהלך הניתוח, הוכנסה האישה לניתוח חירום להצלת חייה. הניתוח בוצע על ידי מומחי היחידה לניתוחי גב, ד"ר מיכאל רייכל וד"ר מוחמד יחיא, כשהם נתמכים במרדימים מיומנים ובטכנולוגיות מתקדמות בחדר הניתוח הכוללות את אמצעי ההדמיה וכן מערכת בקרה ייחודית שבודקת ומדווחת להם על מצבה של המטופלת בכל רגע נתון, בשל הסכנה לפגיעה בכלי דם או בחוט עמוד השדרה.
"הניתוח בגישה חדשה שבוצעה לראשונה במרכז רפואי העמק, התבצע כאשר המטופלת שוכבת על בטנה והראש מקובע באמצעות ״מלקחיים״ כדי לאפשר מתיחה של אזור הצוואר ושחזור של השבר. המנתחים נדרשים לרמות מיומנות ודיוק גבוהות כי כל תזוזה או סטייה בזמן הכנסת הברגים עלולה לפגוע בחוט השדרה או לקרוע את אחד העורקים המרכזיים ולפגוע באספקת הדם של המוח ולגרום לפגיעה קשה", מסביר ד"ר יחיא.
הניתוח הסתיים בהצלחה רבה, לאחר שהשבר קובע והאישה יצאה מכלל סכנה. לדברי ד"ר רייכל "בטכניקה הניתוחית שהשתמשנו ראינו תוצאות מידיות ולשמחתנו, כבר למחרת ירדה המטופלת מהמיטה והסתובבה במחלקה, ואנחנו מאד התרגשנו לראות אותה מתהלכת מחויכת. היא שוחררה לביתה כעבור כמה ימים כשהיא מתפקדת ועצמאית כפי שהייתה לפני הנפילה".
השבוע הגיעה האישה לבית החולים לביקורת שבה התרשמו הרופאים מהחלמתה המלאה. "זה לגמרי לא מובן מאליו", מסביר ד"ר טנצמן,
"חבלות כאלה מסתיימות במקרים רבים בנכות מלאה של כל הגוף ולעיתים אפילו במוות, והאישה הזו צלחה את הפציעה והניתוח וחזרה לחיי שגרה מלאים, זה בהחלט נס רפואי", סיכם בהתרגשות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות