fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המתנדב המבוגר ממגדל העמק בחר לטפל ב… קשישים

יעקב בצר בן ה-74 ממגדל העמק אחד המתנדבים המבוגרים ביותר במערך המתנדבים העירוני מטפל ומלווה מדי שבוע ארבעה אזרחים וותיקים.
המתנדב יעקב בצר (צילום עצמי)

"ההתנדבות היא מצווה לשם שמיים". כך, באמצעות חמש מילים בלבד, מסביר המתנדב יעקב בצר, בן ה-74, את מהות עשייתו ההתנדבותית המבורכת. בצר, גמלאי משרד החינוך, המתגורר במגדל העמק עם רעייתו אורה הוא מתנדב נאמן ומסור מאוד לתפקידו. לפני 14 שנים פרש לגמלאות כמורה מקצועי בתיכון "עמק חרוד", לאחר 34 שנות ותק, וכדי להעניק ערך משמעותי לשגרת חייו החדשה הוא בחר להתנדב ולתרום לקהילה. תחילה הביא אותו הרקע הטכני שלו להתנדב בארגון "יד שרה", הקרן לידידות וביחידה להתנדבות.

יעקב בצר (צילום עצמי)
יעקב בצר (צילום עצמי)

היחידה להתנדבות בעיריית מגדל העמק, בהנהלת אילנה פרץ-עייש, קלטה את בצר וסייעה ככל האפשר בתחילת דרכו ההתנדבותית ועד היום. במסגרת התנדבותו בחר לבקר באופן קבוע בשלושה בתי קשישים, בני זוג החיים יחדיו ושני קשישים נוספים החיים כל אחד בגפו.

בצר מגיע לבתי הקשישים מדי שבו, שוהה עימם, משוחח ושואל לשלומם ומקפיד לשמור על קשר טלפוני עם "הקשישים שלו" שכבר מזמן רואים בו כבנם.

"כשאני מגיע אליהם מדי שבוע הם נרגשים לקבל את פניי, עוזבים את כל עיסוקיהם ויושבים לשוחח איתי," הוא מספר ועיניו מחייכות. "השיחות ממלאות את ליבם. הם ממתינים ליום ולשעה הקבועים בקוצר רוח, צוחקים מהסיפורים ולעיתים מזילים דמעה. נקשרתי אליהם כמו למשפחה. אם חלילה אני מאחר להגיע לביקור השבועי, הם מיד מתקשרים אליי ושואלים מה קורה" אומר יעקב ולא מסתיר את התרגשותו הרבה. "אני קורא לתושבים להתנדב ולהתגייס למען הקהילה. יש אנשים שזקוקים לכם ומשוועים לאדם שיקשיב להם וישמע אותם, גם אם מדובר בשעה שבועית אחת," מסכם בצר.

מנהלת היחידה להתנדבות, אילנה פרץ עייש אמרה: "יעקב בצר מהווה דוגמה ומופת לאדם המשפיע על הקהילה. תרומתו לחברה היא משמעותית, והתגובות לעשייתו אינן מאחרות להגיע. אין לי ספק כי הקשרים החמים שיצר עם הקשישים שאותם הוא מבקר מעניקים קורת רוח הדדית לשני הצדדים כאחד, ומשפרים את פני החברה במגדל העמק.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות