fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלם העבר של הפועל בית שאן ומלחמתו בביטוח הלאומי

ניתוח לייזר פשוט סיים לשי אלקסלסי מהפועל בית שאן את הקריירה לפני עשור. כעת הוא נאבק בביטוח הלאומי, שמסרב להכיר בו כנכה. "המוגבלות מתבטאת בכך שבכדי לראות, לתפקד ולחיות, הוא צריך להרכיב בכל שעות היום עדשות סקלריות, קשות וגדולות מפלסטיק בעזרת פומפיה זעירה בכדי לראות", אומרת רעייתו רוית
אלקסלסי בימים היפים במדי הפועל בית שאן (צילום יצחק סולומון)
אלקסלסי בימים היפים במדי הפועל בית שאן (צילום יצחק סולומון)

פעם הוא נלחם על מגרשי הכדורגל מול חלוצים מהירים וכובשים, היום בלם העבר של הפועל בית שאן, שי אלקסלסי, ששיחק בקבוצה עד לפני כעשור, נלחם מלחמה אחרת לגמרי: על הבריאות שלו ומול הביטוח הלאומי.

לפני 10 שנים עבר שי אלקסלסי, בן 39 ואב לשלושה ילדים, שעובד כיום לפרנסתו בקיוסק של חבר בית שאני, ניתוח לייזר בעיניו, ניתוח פשוט לכאורה שעוברים אותו אלפי אנשים מדי יום, אלא שאצל שי הדברים לא הלכו כל כך פשוט. בשל רשלנות רפואית נגרם נזק לעיניו, והוא הוכר כנכה 100 אחוזים על ידי הביטוח הלאומי. במקביל הוא תבע בגין הרשלנות וזכה לפיצוי לא משמעותי.

הבעיה הייתה שהוא סובל מקרטקונס, מחלה בעין. "הרופא שעשה לי את הלייזר כנראה הבחין במחלה ולמרות זאת ניתח אותי, שנתיים אחרי הניתוח הפסקתי לראות", הוא אומר, "בגלל הרשלנות נאלצתי להפסיק לשחק כדורגל".

לאחר שלוש שנים החליטו בביטוח הלאומי כי נמצאה לו עדשה שתשפר את ראייתו והפחיתו את אחוזי הנכות. "הבעיה היא שהעדשה מפלסטיק קשה , אני   חייב להוריד אותה כל ארבע שעות", הוא אומר. השבוע התבשר כי אחוזי הנכות שלו יעמדו על 20 בלבד, מספר בהחלט לא משמעותי. הדבר הביא את רעייתו רוית, לרשום פוסט כואב בפייסבוק, נגד הביטוח הלאומי.

 אלקסלסי בימים היפים במדי הפועל בית שאן (צילום יצחק סולומון)
אלקסלסי בימים היפים במדי הפועל בית שאן (צילום יצחק סולומון)

רוית אלקסלסי: "בעלי מוגבל קרוב ל- 10 שנים בעיניים, המוגבלות מתבטאת בכך שבכדי לראות, לתפקד ולחיות, הוא צריך להרכיב בכל שעות היום עדשות סקלריות, קשות וגדולות מפלסטיק בעזרת פומפיה זעירה בכדי לראות! משקפיי ראייה אינן אופציה. הבעיה בעיניו נגרמה כתוצאה מרשלנות של ניתוח לייזר פשוט ותמים להסרת משקפיים- סיפור בפני עצמו. 10 שנים שבעלי נלחם, מתוכן חמש שנים אני לצדו. 10 שנים של מלחמה, להשתקם, לעבוד, לחיות, לתפקד, מלחמה להיטמע במעגל העבודה, להקים משפחה, להביא ילדים לעולם ולהיות האבא הכי טוב בעולם, בדיקות, בתי חולים, השתלה אחת, חוות דעת לפה ולשם, כן ניתוח, לא ניתוח…10 שנים של אנשים בדרך שניצלו את אותה מוגבלות, וכאלה שהיו אטומים וחסרי כל התחשבות לאותה מוגבלות, רכבת הרים של ממש", היא מגוללת את הסיפור.

ואז היא עוברת לביטוח הלאומי. "שום דבר לא התיש אותנו כמו המלחמה בכם, מלחמה להכרה ולתמיכה! אם אתם אמורים להיום הרשת ביטחון שלנו האזרחים אז אבדנו. קיבלנו בפעם ה… תשובה שלילית מצדכם להכרה ובאופן מפתיע בדיוק אתמול גם נפלה (עניין שבשגרה) העדשה מהעין של בעלי, אלא שהפעם לא מצאנו אותה, מה שאומר שעד שנזמין ונקבל עדשה חדשה הוא לא יכול לראות, לתפקד ולעבוד".

מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה: "אלקסלסי נבדק בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי על ידי רופא מומחה לראייה, כאשר אחוזי הנכות הרפואית בוועדה נקבעו, בין היתר, בהתאם לחדות הראייה שנמדדה בכל עין. חשוב לדעת, כי גם מי שנקבעו לו 20% נכות עשוי להיות זכאי בביטוח הלאומי לזכויות שונות כמו שיקום מקצועי".

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות