fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית חולים פוריה מעביר לילדים סדנאות למניעת תקיפה מינית

צוות מרכז טנ"א (טיפול בנפגעי אלימות מינית), שבמרכז הרפואי פוריה, העביר במהלך חודש יולי שורה של סדנאות לילדים ובני נוער בקיבוץ לביא, בנושא מודעות ומניעת פגיעות מיניות.
צוות טנ"א
ההצגה, "סודות שצריך לספר". צוות טנ"א. (צילום: דוברות בית חולים פוריה)

 הצוות המקצועי של מרכז טנ"א (טיפול בנפגעי אלימות מינית), שבמרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה, פוריה , העביר במהלך חודש יולי, שורה של סדנאות לילדים ובני נוער בקיבוץ לביא, בנושא מודעות ומניעת פגיעות מיניות.

לדברי ד"ר נסיה לנג, האחראית על מרכז טנ"א, אחת המשימות החשובות שהמרכז לקח על עצמו היא להגביר המודעות הן של הילדים והן של הוריהם לתופעה, במטרה למנוע פגיעות מיניות בשכבות הגיל השונות.

תלמידי כיתות א'-ד' צפו בהצגה, "סודות שצריך לספר" (בבימויה של שושי אופיר, כוריאוגרפיה שירלי גולדשטיין), ביחד עם הוריהם ושבוע לאחר מכן השתתפו בסדנא לעיבוד התכנים באמצעים יצירתיים, אותה הנחו העו"סית רוחמה כהן והליצנית הרפואית שושי אופיר.
לדברי  אופיר, אשר משחקת בהצגה, ההצגה מביאה את המסרים באופן חוויתי המותאם לגילם של הילדים ועד עתה קצרה הצלחה רבה. חלק מרכזי בחוויה הוא שיתוף ההורים בכדי שיוכלו בהמשך לשוחח על הנושא עם ילדיהם וכך לאתר וגם למנוע פגיעה בילדים.

צוות טנ"א
חלק מרכזי בחוויה הוא שיתוף ההורים. ההצגה, "סודות שצריך לספר" (צילום: דוברות בית חולים פוריה)

לתלמידים הבוגרים, בכיתות ה'-ו', נערכה סדנא בהנחייתן של ד"ר לנג והעו"סית רוחמה כהן תחת הכותרת "הסוד והסתרתו" שכללה הפעלה באמצעות משחקים המחדדים את יכולת האבחנה והערנות, ציורים ועבודות יצירה. גם תלמידי כתות ז'-ח', השתתפו בסדנא לאחר שצפו בקטעים מהסרט "מדורת השבט" העוסק בפגיעה מינית, לאחר הצפייה נותחו הקטעים מהסרט ע"י בני הנוער בהנחיית הצוות המקצועי.

 סה"כ הועברו 6 סדנאות בהן השתתפו כ-100 ילדים ובני נוער ו40 הורים. ד"ר לנג: "פעילות מניעתית מותאמת לגילאי הילדים, חיונית ביותר לשמירה על חברה בריאה וחזקה יותר. מרכז טנ"א שואף להמשיך בפעילות זו בהתאם לצרכי הקהילות בכדי לתרום לפיתוח המודעות והערנות של ילדים, בני נוער והוריהם."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות