fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיל האויר נכנס לעידן החמקנות האוירית

היום (שני) נכנס חיל האויר הישראלי לעידן חדש של לוחמה, עידן החמקנות, עם קבלתם של שני המטוסים הראשונים מדגם F-35 "אדיר" שנחתו בישראל.

המטוס שמוגדר כמתקדם מסוגו בעולם, מתבסס על יכול חמקנות בכיד להגיע ולפגוע ביעדו. הדגמים שרכש חיל האויר, מכספי הסיוע האמריקני, מצויידים במיכשור מתקדם וייחודי שפותח במיוחד עבור חיל האויר בהתבסס על ניסיונו המבצעי תוך מחשבה על פעילות עתידית.

לידתו של המטוס שנויה במחלוקת שכן פיתוחו ארך יותר זמן מהתכונן וגם עלויות הפיתוח חרגו מהתיכנונים. במהלך פיתוחו התגלו בו מאות ליקויים וכשלים שעיכבו עוד יותר את הפיכתו למבצעי. גם בתרגולי קרבות האויר מול המטוסים אותם הוא אמור להחליף, בעיקר את מטוסי הF-16, לא הצליח המטוס החדש לגבור על המטוסים הותיקים. עם זאת, במטוסים שיגיעו לחיל האויר הישראלי, נטען שכל הליקויים טופלו וכי המטוס כשיר למלא את משימותיו.

ישראל התחייבה לרכוש 33 מטוסים כאלו שעלותו של כל אחד כ-90 מיליון דולר וכל שעת טיסה שלו עולה כ-35 אלף דולר, זאת בעיקר בגלל מערכות הלחימה המתקדמות שקיימות בו ואינן נמצאות בשום מטוס אחר בעולם.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות