fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

11 הנבחרים של כל הזמנים

עיתון ידיעות הגליל מפרסם הבוקר את פרויקט נבחרי כל הזמנים של הפועל נצרת עילית. קבלו אותם
אריה אקרמן
אריה אקרמן

צבי פוזננסקי

הפועל נצרת עילית הצמיחה במהלך השנים שוערים מעולים, אבל כמעט כולם לא תרמו למועדון, אלא עזבו אחרי הפריצה שלהם. יעקב בלדב, יעקב אסייג ודודו אוואט, הגיעו לנבחרות ישראל, אבל הבחירה שלנו היא דווקא בשוער שהגיע מבחוץ, צבי פוזננסקי, שהיה שותף בכיר להצלחות בליגה הארצית, בתחילת שנות ה- 80, יש הטוענים כי זו התקופה הכי יפה בתולדות המועדון. פוזננסקי הגיע לאחר שהות באוסטרליה, שיחק ארבע שנים בקבוצה ובעונה שעזב הקבוצה נשרה לליגה א'.

המחליף שלו בנבחרת כל הזמנים: יעקב סויסה.

מאיר זנו

שחקן נשמה במלוא מובן המילה, אין חלק מהגוף של מאיר זנו, שלא ספג פציעות בגלל משחק ההקרבה שלו. התחיל את הקריירה בנוער דווקא כחלוץ, בהמשך הוסט לתפקידי הגנה, ניחן במהירות מסחררת, שסייעה לו להגיע פעמים רבות מאחור ולכבוש שערים, היה שותף בכיר לשנים היפות של המועדון בליגה הארצית בשנות ה- 80. נצרת למשפחת כדורגלנים ששיחקו במועדון.

המחליף שלו בנבחרת כל הזמנים של ידיעות הגליל: אילן אוואט.

אריה אקרמן

אריה אקרמן
אריה אקרמן

הבלם מספר 1 שגדל בהפועל נצרת עילית,, למרות שלא היה גבוה באופן יוצא דופן, היה לו משחק ראש משובח, אחד הטובים בארץ לתקופתו. המנהיג הבלתי מעורער של החלק האחורי, שהספיק לשחק גם תקופה קצרה בהפועל חיפה. נחשב לאחד משלושת השחקנים הכי גדולים בתולדות המועדון. בשנים האחרונות התרחק מהמערכת, יש לעשות כל מאמץ כדי להחזיר אותו לשורות המועדון. ברקורד שלו גם עלייה מליגה ב' לליגה א' כמאמן ומהליגה הארצית ללאומית כמנג'ר לצד ירון הוכנבוים.

אלישע אוסקר

כמו אקרמן, גם לאלישע אוסקר היה משחק ראש משובח והתרוממות מדהימה, שימש כקפטן אחרי התקופה הגדולה של המועדון בליגה הארצית. התחיל את הקריירה כמגן שמאלי, אבל מהר מאד עבר לעמדת הבלם, בזכות היכולת האתלטית שלו. נחשב לאחד השחקנים האהודים והמסורים שצמחו במהלך השנים, שחקן שלא פעם העדיף את האינטרס של המועדון על פני האינטרס האישי שלו. בשלהי הקרירה שעבר להפועל קריית שמונה, אך לרוע מזלו נפצע קשה וסיים את הקריירה.

המחליף שלו בנבחרת כל הזמנים: גיל סאבו.

גדי שר

בוגר קבוצת הנוער תחת המאמן איזו שמילוביץ, עלה לקבוצה הבוגרת בשלהי העונות הגדולות בליגה הארצית, משם עשה קריירה ארוכה ומגוונת כמגן שמאלי. משחק השיא של גדי שר במועדון היה בליגה הארצית נגד בית"ר תל אביב, משחק בו כבש צמד שערים מעמדתו כמגן שמאלי. היה שותף לירידות לליגה א' וב', בשלהי הקריירה עבר להפועל כפר כנא אתה רשם עלייה לליגה א', תחת המאמן משה גבאי ז"ל.

המחליף שלו בנבחרת כל הזמנים של ידיעות הגליל: אלי טובול.

====================================

אלי מלדסי

המאמן אורי ויינברג ז"ל היה זה שהעלה אותו לקבוצה הבוגרת בעונה הראשונה בליגה הארצית, היו שטענו שזה הימור גדול לתת לילד בן 18 לשחק בליגה כל כך קשה, אבל אלי מלדסי לקח את הצ'אנס בשתי ידיים, היה שחקן הנוער היחיד שהשתלב באותן שנים בבוגרים. בקבוצת הנוער בקושי עשה הגנה, בבוגרים הפך לשחקן ההגנה מספר 1. אחרי עידן הליגה הארצית הפך לקפטן הקבוצה, וכמאמן העלה את הפועל נצרת עילית לליגה הארצית, בימים שהפכה לליגה השלישית.

יניב כהן

אחד השחקנים המוכשרים ששיחקו בהפועל נצרת עילית. יניב כהן  שיחק בנבחרת הנוער ובנבחרת האולימפית  של ישראל ובליגת העל, שם זכה בדאבל עם מכבי חיפה. חזר הביתה בתקופה שהקבוצה שיחקה בליגה א' ועלה איתה לליגת העל. אחרי שפרש מכדורגל פעיל עקב פציעה, הפך למנכ"ל המועדון, בעידן אבשלום נוריאל. כהן היה לא רק קפטן אלא איש סודם של השחקנים וגם של ההנהלה. משמש כיום כמנהל מחלקת הנוער של מכבי חיפה.

עובד גרינפלד ז"ל

עובד גרינפלד
עובד גרינפלד

אחד מהסמלים הגדולים של המועדון, שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות לפני כשנה. גרינפלד ניחן ביכולת כדרור משובחת בראיית משחק נדירה, ובמשחק עומק נדיר, שהייתה משאירה ברוב המקרים את שלמה אדלר מול שוער. מספר 14 האגדי, היה שחקן  שהיה יכול לשחק בליגה הראשונה, אבל העדיף להישאר בבית ועשה את כל הקריירה שלו בקבוצה. שימש כמאמן הקבוצה ובשנים האחרונות כמנהל מקצועי של מחלקת הנוער.

יעיש זנו

נצר למשפחת זנו הענפה ששלחה כדורגלנים רבים למועדון. שיחק בקבוצה בשתי קדנציות תחת היו"ר אבשלם נוריאל: בליגה א' בתחילת הקריירה כמושאל ממכבי נתניה (עונה אחת בליגה א, כבש שני שערים)  ובתקופת ליגת העל תחת המאמן מוטי איווניר (שנתיים נוספות, כבש שער אחד בלבד). זכה בשלוש אליפויות במדי מכבי חיפה, רשם 16 הופעות במדי נבחרת ישראל. משמש כיום כמאמן במחלקת הנוער של מכבי חיפה.

המחליף שלו בנבחרת כל הזמנים: דוד הרוש.

============================

שלמה אדלר

שלמה אדלר
שלמה אדלר

ללא ספק גדול כדורגלני הפועל נצרת עילית בתולדות המועדון. מספר 10 אגדי זכה בימים היפים, כשהיציעים באצטדיון גרין היו עדיין מעץ, לכינוי "המלך".  מבקיע מחונן בעל יכולת טכנית יוצאת דופן, את השורשים קיבל בהונגריה, ארץ הולדתו, שם שיחק בנוער. היו לו לא מעט הצעות להתקדם, אבל כפטריוט אמיתי העדיף להישאר בבית. נולד טרם זמנו, ששכן אם היה משחק היום יכול היה להגיע לאירופה ולהשתכר סכומים אדירים, פי כמה וכמה מאלה שקיבל בעידן חיים אזולאי כיושב ראש.

ג'ורג' שטרית ז"ל

מטובי החלוצים ששיחקו במועדון, שיחק בעיקר בליגות הנמוכות בשנות ה- 70, בעידן שלפני הליגה הארצית, והאצטדיון היה עדיין על שם ג'ורג' מיני לפני שהפך לגרין, חלוץ מסוכן בעל חוש ריח לשערים ויכולת כיבוש פנטסטית, שחקן שמחצי מצב ידע לעשות שער. את רוב הקריירה עשה בנצרת עילית, בשלהי הקריירה שיחק בהפועל טבריה, אחד השחקנים האהודים ביותר בתולדות המועדון, נפטר לפני מספר שנים ממחלה קשה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות