fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תרגיל חירום הלאומי המדמה רעש אדמה יתקיים בכרמיאל

תרגיל חירום לאומי
דוברות כרמיאל

כרמיאל תארח בשבוע הבא את תצוגת התכלית המרכזית בתרגיל החירום הלאומי המדמה רעש אדמה.

מבין כל הרשויות המקומיות במדינה, כרמיאל נבחרה לארח ביום רביעי הבא את תצוגת התכלית המרכזית בתרגיל החירום הלאומי המדמה רעש אדמה. התרגיל מתקיים במסגרת שבוע החירום הלאומי. בכרמיאל ייערך התרגיל בין השעות 13:00-19:00 וידמה התנהלות ומענה של עיר באירוע משמעותי של רעידת אדמה. זהו תרגיל החירום הגדול ביותר מאז קום המדינה, מפקד עליו פיקוד העורף, בשילוב כוחות משטרה, כיבוי אש, מגן דוד אדום ורשות החירום הלאומית (רח״ל).

אחד התרשימים מתוך ההיערכות לתרגיל
אחד התרשימים מתוך ההיערכות לתרגיל

השפעת התרגיל על חיי התושבים

התרגיל יחל במתחם המשאיות בכניסה המערבית לעיר, סמוך לכפר הילדים. בזמן האירוע ייחסם לתנועה כביש שדרות קק״ל מכיכר בית הכרם ועד כיכר הילדים. תיערך תצוגת תכלית של חיל האוויר הכוללת נחיתה והמראה של מסוקים. בעירייה מדגישים כי האירוע סגור לקהל הרחב והכניסה למתחם הינה לפי הזמנה מראש של מבקרים, ברובם אח״מים, ראשי רשויות, מנכ״לים, כוחות הביטחון וכוחות חירום והצלה. יוקצה מתחם נוסף בתוך העיר לצורך התרגיל, שיכלול את היכל התרבות והשטחים הצמודים לו, כולל רחבת הכניסה, חניון ההיכל וחניון בניין ההסתדרות. תורגש תנועה ערה של רכבים בעיר.

בכרמיאל פועלות שתי יחידות חילוץ שהוקמו לפני ארבע שנים. הראשונה היא יחידת סע״ר (סיוע עצמי ראשוני) ובה 30 מתנדבים שעברו הכשרה של פיקוד העורף והשנייה יחידת חילוץ 02, יחידה מקצועית המונה 30 מתנדבים שהוכשרו בתנאי פנימייה במשך השנים ביצעו אימונים ותרגולי יום ולילה בשיתוף פיקוד העורף.

ראש העיר עדי אלדר :״עיריית כרמיאל רכשה בשנים האחרונות ציוד לחילוץ והכשירה מתנדבים ועובדים לסייע בזמן רעידת אדמה או קריסת מבנה, השקענו מאמצים ומשאבים רבים בתחום ההיערכות לחירום מתוך הבנה שנוכל לסמוך רק על עצמנו במתן מענה ראשוני לנפגעים בשעת חירום. העיר ערוכה לחירום ולא בכדי נבחרה לארח את התרגיל ולהציג את המודל הארצי למוכנות לרעידת אדמה. אנו גאים לארח את התרגיל בכרמיאל ומתכוננים ברצינות הנדרשת ליום התרגיל״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות