fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רונן פלוט חיובי, נתנאל טויטו שלילי

פורסם דוח מבקר המדינה על ההתנהלות הכספית של המתמודדים לראשות העיר נצרת עילית. נתנאל טויטו סיים עם גירעון בסכום גבוה מזה שדיווח למבקר ויש בו משום תרומה בניגוד לחוק, פלוט סיים עם עודף של כחצי מיליון שקל
רונן פלוט (צילום עצמי)
רונן פלוט (צילום עצמי)

ממצאי דו"ח מבקר המדינה מצביעים כי ראש העיר נצרת עילית, רונן פלוט, ניהל את הבחירות באופן תקין וללא דופי לעומת התנהלות בלתי תקינה של  המועמד שהתמודד מולו וכיום מכהן כיו"ר האופוזיציה, נתנאל טויטו.  המבקר קובע כי טויטו ניהל מערכת בחירות בלתי תקינה תוך קבלת תרומה בניגוד לחוק ולפיכך נשלל ממנו החזר בגין השלמת מימון הוצאות בסך 43,996 שקל.

מן הממצאים העולה טויטו חרג בהוצאות הבחירות וסיים אותן עם גירעון בסכום של 151,273 שקל. "הסברי המועמד בדבר המקורות הכספיים שמהם יכוסה הגירעון לא הניחו את דעתי, ולפיכך קבעתי כי יש בגירעון זה משום תרומה בניגוד להוראות סעיף 16 לחוק", כתב מבקר המדינה בדו"ח וקבע כאמור כי  בעקבות הממצאים , טויטו אינו זכאי לקבל מהמדינה השלמת מימון ההוצאות.

רונן פלוט (צילום עצמי)
רונן פלוט (צילום עצמי)

בדו"ח צוין כי טויטו קיבל בבחירות 37 אחוזים מקולות הבוחרים ועל פי הדוחות שהגיש הכנסותיו הסתכמו ב- 1.209,651 שקל מהן קיבל החזק בסך 1.099,901 שקל מהמדינה, ועוד 109,750 שקל מתרומות.

בדיווח למבקר המדינה טויטו טען כי  סיים את הבחירות בגירעון של 142,763 שקל אולם בבדיקת  המבקר לאחר הבחירות נמצא כי הגירעון גדול יותר ועומד על סכום של 151,273 שקל. "אני ממליץ להשית על המועמד שלילה של השלמת מימון הוצאות בחירות בשיעור של 4% שערכם 43,996 שקל. נוכח האמור לעיל ניתן דו"ח לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של המועמד".

רונן פלוט לעומת זאת קיבל ממבקר המדינה ציון חיובי. הדו"ח שמתייחס למועמד רונן פלוט שנבחר לראשות העיר, מצביע על התנהלות תקינה לחלוטין. לא זו בלבד שפלוט לא סיים את הבחירות עם גירעון הוא העביר למבקר דו"ח שמצביע על  עודף בסכום של 475,296  שקל. "הוצאות הבחירות של המועמד בתקופת הבחירות היו בגבולות האמורים בחוק. המועמד ניהל את מערכת חשבונותיו בהתאם להנחיות מבקר המדינה ולפיכך ניתן דו"ח חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות", נכתב בדו"ח.

 המבקר ציין  כי  הוצאות הבחירות של פלוט היו נמוכות ממלוא הסכום שמגיע לו על פי החוק.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות