fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קק"ל בוחנת אפשרות השקעה במכללה ללימודי הייטק בשלומי

דני עטר (צילום: דוברות המועצה)
יו"ר קק"ל דני עטר (צילום: דוברות המועצה)

קרן קיימת לישראל בוחנת אפשרות להקמת מרכז אקדמי ללימודי היי-טק במכללת ארז בשלומי. ביום שני הגיע יו"ר קק"ל דני עטר לפגישות עבודה בשלומי ונהריה במסגרת תוכנית 'ישראל 2040' ובחינת השקעות של קק"ל בפריפריה.  לביקור בשלומי הצטרפה הפילנתרופית רעיה שטראוס- בן דרור, המדען הראשי ד"ר דורון מרקל, מנכ"לית אגף התכנון ענת גולד וסגן ראש המעוצה עופרי סיידה.

במסגרת הסיור נבחנו אפיקי השקעה בשלומי ובמכללת ארז כדי להוביל לתנופה תעסוקתית שמטרתה גם לחזק את ההתיישבות בגליל. על פי התכנון יוקם בעתיד פארק הייטק וטכנולוגיה בסמוך לצומת כברי בשטח של 1500 דונם שיהיה משותף למועצות האזוריות: מטה אשר, מעלה יוסף ושלומי.  כמו כן  גם נהריה בוחנת הצטרפותה לאזור התעשייה במקום פיתוח אזור התעשייה המתוכנן  בגבעת שעל.

לפארק התעשייה כבר נערכו תכניות בהשקעה של מיליארדי שקלים. אם תוקם מכללה ללימודי הייטק היא תוכל לקלוט אלפי סטודנטים המבקשים להתברג בתעשיית ההיי- טק. ראש המועצה גבי נעמן הציג בפני הנוכחים את תנופת הפיתוח וההשקעות ביישוב, אשר צפוי להגיע בשנים הקרובות לאוכלוסייה של 25 אלף תושבים. "יחד עם הגעת כביש שש והרכבת אלינו, הפוטנציאל עצום, וצעירים שילמדו וימצאו כאן תעסוקה, יישארו כאן. אנחנו רוצים ליצור מרכז חי ונושם ועובד, פינה פורחת של טבע ויזמות בדרך למהפכת הייצור החכם", אמר נעמן.

עטר, נעמן וסיידה (צילום: דוברות שלומי)
עטר, נעמן וסיידה (צילום: דוברות שלומי)

עטר הוסיף: "באנו לכאן היום כדי לבחון כיצד אנו מממשים את החזון שלנו 'תכנית ישראל 2040', שמטרתה להביא חצי מיליון תושבים חדשים לגליל. אם לא נתמקד בתעסוקה ובתחום ההיי-טק, לא נצליח לעשות זאת גם בעוד מאה שנה. מי שיוכל לקלוט אלפי סטודנטים שיגורו בגליל, ילמדו, יעבדו ויקימו משפחות על מנת להשתקע- הוא ייבחר להיות שותף שלנו בתוכנית. אנחנו מחפשים את השלטון המקומי האקטיבי. לשמחתי, זה  בדיוק מה שאנחנו רואים בשלומי".

עטר וצוותו התארחו גם בעיריית נהריה ונפגשו לראשונה עם ראש העירייה רונן מרלי. מרלי הוסיף: "לשמחתי, נוכל כבר בקרוב לבשר על מספר פרויקטים משותפים שיצאו לדרך כחלק מהחלטת דירקטוריון הארגון להשקיע בפיתוח העיר במסגרת פעילות קק"ל בצפון הארץ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות