fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקצין הראשון מהעדה האתיופית בשרותי הכבאות

עדי מרשה, מנצרת עילית, עלה במבצע משה, התחיל את המסלול כלוחם אש פשוט והתקדם בזכות אמונה ונחישות. מבקש להעביר מסר לכל הקהילה האתיופית: "בחיים צריך לכוון גבוה, להיות דבקים במטרה, צריך שיהיו חזון ואמונה"
כבוד לעדה. מרשה (צילום עצמי)
כבוד לעדה. מרשה (צילום עצמי)

היסטוריה בשרותי הכבאות בישראל. לראשונה בתולדות הכבאות, סיים בן העדה האתיופית קורס קצינים ומעתה הוא הקצין האתיופי הראשון בשרותי הכבאות.

מדובר בעדי מרשה, בן 44 מנצרת עילית, נשוי ואב לחמישה ילדים. מרשה התחיל את המסלול שלו כלוחם אש פשוט, בשנת 1995, עבר קורס כבאים בסיסי, אחר כך קורס מפקדי צוותים, הפך למפקח מניעת דלקות, עד אשר יצא לקורס קצינים.

"מאוד התרגשתי, זו הייתה גאווה אמיתית, לקבל את דרגות הקצונה כשבני משפחתי איתי", הוא משחזר. טקס הענקת הדרגות התקיים בבית הספר הארצי לכבאות בראשון לציון, במעמד מ"מ נציב הכבאות.

עדי מרשה עלה לישראל כילד בן 12 במבצע משה. כמו כל העולים מאתיופיה, גם הוא עבר דרך ארוכה ומתישה עד שזכה להגיע לארץ הקודש. אחיו הקטן נפטר בסודן, במהלך המסע הקשה. "להורים לא היה פשוט לחיות בארץ, הם הגיעו מבוגרים ועם מנטליות אחר, היה קשה אבל הם נלחמו ושרדו. הם לא עלו לארץ ישראל כדי להרים ידיים כי קשה. הם באו לכאן להגשים חלום", הוא אומר.

כבוד לעדה. מרשה (צילום עצמי)
כבוד לעדה. מרשה (צילום עצמי)

לשירותי הכבאות הוא הגיע במקרה. "חיפשו בחור אתיופי לכבאות, רצו לעשות אפליה מתקנת", הוא נזכר. סבג, היום מפקד תחנה אזורית נצרת ומי שהיה מפקדו הישיר במרוצת השנים, יחד עם מ"מ המחוז, נזאר פארס, היו אלה שהאמינו בו ותמכו בו לאורך כל הדרך. "ההתחלה לא הייתה פשוטה, היה לי ממש קשה בעבודה, היו קשיי שפה, קשיי התאקלמות, אבל לשמחתי עברתי הכל בשלום", הוא אומר.

-אתה הקצין הראשון בכבוי אש מהעדה האתיופית

"נכון, זו גאווה גדולה. אני מבקש להעביר מסר לכל הקהילה האתיופית, בחיים צריך לכוון גבוה, להיות דבקים במטרה, צריך שיהיו חזון ואמונה. אני אישית הייתי נחוש, לא ויתרתי והגעתי לאן שכיוונתי. עם אמונה והתמדה אפשר להשיג כל דבר בחיים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות