fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבוצת פלייאוף תחתון

שוב מכבי חיפה לא הצליחה ללקט נקודות מחוץ לסמי עופר, אבל למזלה הפועל אשקלון הפסידה. מחר מכבי חייבת לנצח בבית את מכבי נתניה כדי להגיע לדרבי הגביע בראש שקט

ירוק עד/עמית פרוסנר

כהרגלה העונה, מכבי חיפה כמעט לא מצליחה להביא הביתה נקודות מחוץ לאצטדיון סמי עופר, שלא לדבר על לחבר שני נצחונות רצוף. הפעם מכבי יצאה לעכו למשחק חוץ מול סכנין, שהיווה את הסיכוי האחרון שלה לנסות ואולי להשתחל לפלייאוף העליון. פרד רוטן פתח עם הרכב דומה להרכב שניצח את קרית שמונה, פרט לאטיין ריינן, שקיבל הזדמנות במרכז ההגנה במקומו של אליסון דוס סנטוס המוצהב, ומוחמד עוואד, שנכנס להרכב במקומו של עומר דמארי הפצוע. השינוי המקצועי היחיד היה גל אלברמן, שהיה טוב מאוד במחצית השנייה מול קרית שמונה, במקום גיאורגי קוסטדינוב, מתוך כוונה שאלברמן יעזור לשלומי אזולאי לנהל את המשחק של מכבי מול הגנת סכנין. אבל טל בנין לא ממש הגיע לשחק סגור, ושלח ארבעה שחקנים קדימה ללחוץ את מכבי ולצאת כל הזמן קדימה.

במחצית הראשונה ראינו משחק שקול עם כמה חצאי הזדמנויות, עד שפיראס מוגרבי ניצל את העובדה ששלומי אזולאי לא סגר אותו והרים מדויק לרחבה, שם היו שלושה שחקני סכנין, מול שלושה שחקני הגנה של מכבי חיפה, ושלומי אזולאי החלוץ ניצל את הסגירה הגרועה של מאבוקה לנגיחה קלה מול עמרי גלזר. זו לא הפעם הראשונה ששחקנים בורחים למאבוקה בתוך הרחבה וזה חייב להדליק נורה אדומה לאלאך ורוטן לקראת העונה הבאה. מאבוקה שחקן התקפה מצוין, בטח ברמה של הליגה שלנו, אבל מכבי מקבלת בגללו שערים קלים מדי. מאבוקה הגיע מראש לשחק כשחקן אגף ימין, במערך של שלושה בלמים, אבל אם מכבי מתעתדת להמשיך גם בעונה הבאה ולשחק עם שני בלמים, מישהו חייב לקחת את הקמרוני של מכבי ולעבוד איתו על הסגירה שלו מול חלוצים שמגיעים עם הפנים לשער.

לברוח מהקו האדום

במחצית השנייה כבר ראינו מכבי חיפה הרבה יותר טובה. אחת הסיבות העיקריות הייתה שאזולאי הפסיק למסור לאגף, שם בדרך כלל סולליך ורוקאביצה נתקעו מול שני שחקנים, והתחיל למסור לשטח בין המרכז לבין האגף. במצב כזה, כשסולליך מגיע אחרי חיתוך למרכז ועם הפנים לשער, להגנה הרבה יותר קשה לעצור אותו ורועי קהת יכול להיכנס למרכז הרחבה ולסכן את השער. קהת הגיע לשתי נגיחות טובות מול השער, וגם לכדור מצוין שעמרי בן הרוש בעט מ~20 מטר, אבל מכבי פגשה את מחמוד קנדיל, שוערה של סכנין ביכולת נפלאה, ואת מה שקנדיל לא עצר, עצר המשקוף מבעיטה של שלומי אזולאי. מכבי אמנם יכולה להתעודד ממחצית שנייה שבה ראינו לא מעט כדורגל, אבל השורה התחתונה היא שמכבי שוב הפסידה ובאופן רשמי היא תסיים את העונה בפליאוף התחתון, בפעם הראשונה מאז 1988. בשבת מכבי תשחק בסמי עופר מול מכבי נתניה, שפחות או יותר גמרה את הליגה. נתניה כבר בפליאוף העליון, אבל רחוקה מהצמרת ומכבי חיפה בהחלט יכולה לנצח ולהגדיל את הפער מהקו האדום למספר דו ספרתי שיאפשר לה להתרכז בגביע.

מתגעגעים לימים שלביא נטרל שחקנים גדולים? (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מתגעגעים לימים שלביא נטרל שחקנים גדולים? (צילום: אדריאן הרבשטיין)

פרויקט הלביא

הפלייאוף התחתון ובעיקר העונה הקרובה הולכים להוות מבחן גדול לנטע לביא. הקשר הצעיר, שגדל במחלקת הנוער של מכבי ופרץ לפני שנתיים, נראה בהתחלה כמו מועמד להחזיק את הקישור של מכבי בעשור הקרוב. בעונה שעברה איבד את המקום שלו בהרכב והתקשה מאוד לחזור לסטטוס של שחקן סגל. מצד אחד לביא מחלץ כדורים מצוין וזה אחד הדברים שהכי חסרים למכבי, עוד קשר במרכז שיעזור לאלברמן או קוסטדינוב לחלץ כדורים ולעזור להגנה. מהצד השני שחרור הכדור של לביא לא מהיר מספיק וקל ליריבות ללחוץ אותו. יחד עם העובדה שהוא עדיין לא הצליח לייצר מספרים מעמדת ה~50~50, כרגע הוא עדיין לא יכול לשחק לבד בקישור לצד שני קשרים קדמיים יותר, אלא רק ליד עוד קשר אחורי. למכבי כרגע יש שלושה קשרים שיכולים לשחק בשתי עמדות הקישור. לביא, אלברמן וקוסטדינוב. אם מכבי לא תביא שני שחקנים זרים לעמדה ללביא יהיו מספיק דקות בעונה הקרובה להוכיח שעדיין יש לו מקום בקבוצה, ואם לא ייקח את ההזדמנות רוב הסיכויים שהוא ימצא את עצמו בקבוצה אחרת. לביא עדיין צעיר ויש לו עדיין את האפשרות לשפר גם את המסירה קדימה וגם את הבעיטה, כשלצידו אלברמן כמנטור, אבל במועדון כמו מכבי חיפה לא מחכים לשחקן כל כך הרבה זמן.

הדומינו יתחיל מהישראלים

לא צריך להיות גאון גדול כדי לדעת שמכבי הולכת להביא לפחות ארבעה זרים חדשים בעונה הבאה. ריינן שיחק רק משחק אחד מלא וכמובן שאי אפשר עדיין לשפוט אותו, אבל למכבי יש בעיה בציוות של דוס סנטוס, יחד עם רמי גרשון ויכול מאוד להיות שמכבי תביא בלם חדש, או שתשאיר דווקא את ריינן ותחזיר מהשאלה את איעד חבשי. אבל עוד לפני הבעיות במרכז ההגנה למכבי חיפה יש שתי בעיות רציניות בעמדת המגן השמאלי ובעמדת הקשר האחורי, וכאן הסיפור מתחיל קצת להסתבך. טאלב טוואטחה לא מתלבש כבר תקופה ארוכה בפרנקפורט והגרמנים מוכנים למכור אותו. אלמוג כהן כבר רמז על הרצון שלו לחזור לארץ, ואם מכבי תצליח להביא אחד מהם, היא לא תצטרך להביא זר בעמדה הזו. טוואטחה בכושר אולי לא מתאים לבונדסליגה, אבל בליגה שלנו הוא עדיין כח התקפי חשוב ויאפשר למכבי לשחק עם שחקן אגף לפניו שיוכל לחתוך למרכז. אלמוג כהן כבר הוכיח את היכולת שלו בגרמניה וגם הוא שווה בליגה שלנו משבצת של זר. לשני אלה אפשר להוסיף את תומר חמד, שמעמדת החלוץ הפותח של ברייטון הידרדר בינואר לעמדת החלוץ הרביעי, כשברייטון הביאה שני חלוצים על העמדה שלו וחמד יעזוב בוודאות בסיום העונה. אם מכבי תצליח להביא את שלושתם, ואפילו שניים מהם, היא תעשה צעד גדול מאוד לעבר חזרה לצמרת בעונה הבאה והיא תוכל להביא זרים בעמדות אחרות. מה שבטוח, מחכה למוחמד אלאך וגם לאוהדים של מכבי קיץ ארוך ולא פשוט.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות