fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוכבו לבידוק בטחוני ויקבלו פיצוי של 30 אלף שקלים

בית המשפט פסק כי חברת אל-על תפצה שני תושבי כרמיאל בגלל שעוכבו ממושכות לצורך בידוק ביטחוני. "פגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה", קבע בית המשפט
מטוס אילוסטרציה
כל הטיסות מלאות | צילום: פנתרמידה

 

בית המשפט חייב את חברת אל-על לשלם פיצוי כספי בסך 15 אלף שקלים וכן אגרת משפט, בתוספת שכר טרחה של 3,000 שקלים, לשני תובעים שעוכבו בבידוק בטחוני

. השניים תושבי כרמיאל. התובע הראשון הוא עורך דין ונוטריון במקצועו, פאיז סלאמה, התובע השני מנהל ובעלים של מפעל בעיר, מוחמד סרחאן.

השניים הגישו  לבית משפט השלום בחיפה תביעה לתשלום פיצוי נגד חברת אל-על בגין פגיעה בזכויותיהם החוקיות בעקבות בידוק בטחוני שבוצע להם.

מטוס אילוסטרציה
אילוסטרציה: פנתרמידה

במשך 40 דקות הם המתינו, וכאשר ביקשו לצאת לשירותים, נענו בשלילה. רק לאחר שעו"ד סלאמה מחה בזעם, התאפשר להם ללכת לשירותים, וגם זאת בליווי. גם כאשר הורשו לעלות למטוס, הדבר נעשה בליווי ביטחוני.

השופטת כאמלה ג'דעון ציינה בפסק הדין כי עיכוב התובעים בתוך חדר סגור למשך זמן בלתי סביר לצורך ביצוע בידוק ביטחוני וללא מתן הסבר מניח את הדעת לעיכוב, מהווה פגיעה בלתי מידתית בחופש התנועה שלהם, קל וחומר כאשר העיכוב אינו מעוגן בחקיקה, הקובעת: "אין מעצר ועיכוב, אלא בחוק או לפי חוק, מכוח הסמכה מפורשת בו".

עוד קבעה השופטת, כי עיכוב כזה עלול להוות עוולה של כליאת שווא: "כליאת שווא היא שלילת חירותו של אדם, שלילה מוחלטת ושלא כדין, למשך זמן כלשהו, באמצעים פיזיים או על ידי הופעה כבעל סמכות".

חברת אל-על הגישה ערעור על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, אולם ב-17 בנובמבר הודיעה כי חזרה בה מן הערעור. בית המשפט המחוזי הורה על מחיקת הערעור ביום רביעי שעבר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות