fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סקר אור ירוק: נהגים מודעים לסכנת השימוש בטלפון נייד, אך ממשיכים לעשות בו שימוש

נהיגה בהיסח דעת. צילום: אור ירוק

מסקר חדש של עמותת אור ירוק שבוצע באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות" עולה כי כל נהג שני מתושבי אזור חיפה והצפון קורא או כותב הודעות בסלולארי בזמן נהיגה. הסקר ביקש מבקש לבחון את שיעור הנהגים בישראל אשר מדברים ,קוראים או שולחים הודעות בזמן נהיגה, ואת תפיסת הסיכון הכרוכה בפעילויות אלה.

47 אחוזים מתושבי חיפה הצפון העידו כי הם מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית לעיתים. 49 אחוזים מהנשאלים הודו כי לעתים הם קוראים או כותבים הודעות בנייד בנהיגה. 77 אחוזים מהנשאלים חושבים שדיבור בנייד ללא דיבורית בנהיגה הוא מסוכן במידה רבה או רבה מאוד. 90 אחוזים מהנשאלים חושבים שלקרוא או לכתוב הודעה בנהיגה זה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד. 92 אחוזים מהנשאלים חושבים שלגלוש באינטרנט (אתרי חדשות, רשתות חברתיות וכו') בנהיגה זה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, מסר: "ההערכות הן שהיסח דעת בנהיגה היא אחת מהסיבות המרכזיות לתאונות דרכים קטלניות. בעולם הבינו מזמן כי מדובר בגורם מרכזי לתאונות דרכים ונלחמים באמצעות הגברת האכיפה והענישה במקביל למציאת פתרונות טכנולוגיים אשר יצמצמו את השימוש בטלפון בזמן נהיגה. בישראל לצערי קורה דבר הפוך ומעבר לאכיפה לא נעשית עבודה רצינית כדי לצמצם את תאונות הדרכים שנגרמות בשל שימוש בטלפון הסלולארי. חייבים להמשיך ולחזק את האכיפה והנוכחות המשטרתית בכבישים במקביל להגברת הענישה ומציאת פתרונות טכנולוגיים והטמעתם לטובת הצלת החיים בכבישים".

הסקר בוצע בסוף חודש נובמבר האחרון באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 509 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4 אחוזים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות