fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכסוך עבודה הוכרז בבתי זיקוק

ברקע לסכסוך: מחלוקת מול ההנהלה על אופן חלוקת הרווחים לעובדים והחלטת ההנהלה להעסיק עובדים בדרכים שונות ופוגעניות ותוך עקיפת ההסכמים הקיבוציים הקיימים *** יו"ר ועד עובדי בז"ן, אברהם וקנין: "קורא להנהלה לכבד את ההסכמים ולחזור בדחיפות למו"מ ענייני. המטרה שלנו היא לא אחרת מאשר להשיב לסדרם את יחסי העבודה הטובים והתקינים בהם נודע המפעל שלנו"
מפעלים מזהמים. בז"ן (צילום: אבישג שאר ישוב)
מפעלים מזהמים. בז"ן (צילום: אבישג שאר ישוב)

ההסתדרות ונציגות עובדי קבוצת בז"ן (בתי זיקוק נפט) בחיפה הכריזו על סכסוך עבודה בקרב כ-1,700 עובדי החברות בז"ן, כרמל אולפינים, נדיב תעשיות פטרוכימיות ושמנים בסיסיים חיפה.

ברקע לסכסוך, החלטת הנהלת בז"ן להעסיק עובדים במתכונות העסקה פוגעניות ומתוחכמות שמטרתן עקיפת ההסכמים הקיבוציים הקיימים. כך למשל בוחרת הנהלה להעסיק עובדי קבלן למשך תקופות ארוכות בתחומים המצויים במסגרת פעילותה השוטפת של החברה, וכן מעסיקה תחת חוזים אישיים או תחת מעמד ארעי.

 

בזן. (צילום: אבישג שאר ישוב)
בזן. (צילום: אבישג שאר ישוב)

עילה נוספת לסכסוך היא מחלוקת בין נציגות העובדים להנהלה באשר לאופן חלוקת רווחי החברה לשנת 2016. העובדים, שלהם חלק בלתי נפרד מהצלחת הקבוצה, דורשים להעלות את גובה הסכום שיקבל כל עובד מתוך הרווח הנקי, שעמד אשתקד על כ-580 מיליון שקלים.

למרות נכונותם של העובדים וניסיונותיהם להגיע להסכמות ולקדם את המו"מ בסוגיות שבמחלוקת, הנהלת בז"ן מתבצרת בעמדותיה והובילה את הדיונים למבוי סתום. בהחלטה שנתקבלה פה אחד בקרב חברי ועדי העובדים של הקבוצה, הוחלט להכריז על סכסוך עבודה שיאפשר לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים.

יו"ר ועד עובדי בז"ן, אברהם וקנין, מסר: "נציגות העובדים מצפה מההנהלה להבין את צורכי העובדים, לכבד את ההסכמים ולחזור בדחיפות למו"מ פורה וענייני. המטרה שלנו היא לא אחרת מאשר להשיב לסדרם את יחסי העבודה הטובים והתקינים בהם נודע המפעל שלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות