fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית התדרדרה למקום ה- 20 בדירוג היציבות הפיננסית

בשנת 2015 דורגה במקום ה- 11, השנה ירדה למקום ה- 20. המשמעות: ירידה של 9 מקומות בדירוג. העירייה בתגובה: "תוצאה של חוסר יציבות שלטונית ממנה סבלה הרשות המקומית בשנים האחרונות"
שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עיריית נצרת עילית מדורגת במקום ה- 20 בדירוג היציבות הפיננסית של הערים הגדולות בארץ. כך עולה ממחקר שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוגBdiCode  לשנת 2016.יש לציין כי בשנת 2015 דורגה נצרת עילית במקום ה- 11 ברשימה. המשמעות: ירידה של 9 מקומות בדירוג.

היציבות הפיננסית של רשות מקומית הינה תוצאה, בין השאר, של הכנסות הרשות, של המצב הסוציו אקונומי של התושבים (דירוג מ-1- 10הכי טוב) והיכולת לגבות מהם את מסי העירייה, אך גם  מהתנהלות יעילה של העירייה גם מבחינה תפעולית וגם מבחינה פיננסית.נצרת עילית מדורגת בדירוג 5 סוציואקונומי.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-CofaceBdi, מציינת כי "גם השנה אנחנו רואים כי דירוג סוציואקונומי גבוה אינו מעיד בהכרח על יציבות פיננסית של עירייה. כך למשל אנחנו רואים את חולון ממשיכה לבלוט גבוה בדירוג היציבות, למרות דירוג סוציואקונומי של 5, או את כרמיאל במקום ה-6 עם דירוג סוציואקונומי דומה. מצד שני אנחנו רואים עיריות שאוכלוסייתן מבוססת יחסית כמו רעננה והוד השרון בדירוג ה-21 וה-22".

שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ראש העיר שמעון גפסו מסר בתגובה: הנתון הינו תוצאה  של חוסר יציבות שלטונית ממנה סבלה הרשות המקומית בשנים האחרונות . עם חזרתי לתפקיד ניכר שיפור משמעותי הן ברמת השירות והן באחוזי הגבייה שהינם מדד מרכזי בחישוב יציבות פינאנסית של רשות מקומית .

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות