fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחתם הסכם הגג בעכו

במסגרת הסכם הגג ישווקו בעיר כ-17,780 יחידות דיור, מסחר ותעסוקה. בנוסף יוקצו תקציבים להקמת מוסדות ציבור בעלות של כ-440 מיליון שקלים
כחלון, נתניהו ולנקרי, השבוע (צילום: אדריאן הרבשטיין)

שר האוצר, משה כחלון, שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון וראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, חתמו ביום רביעי השבוע על הסכם גג בעכו. הטקס נערך במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כיום ישנן כבר כ-1,500 יחידות דיור בשלבי מכרזים המשווקים בשכונת צפון הכרם ג', כש-75% מהן שווקו בשיטת מחיר למשתכן. בשנים 2017-2021 צפויות להיות משווקות עוד 16,279 יחידות דיור. לאלה עשויות להתווסף באישור הוועדה המקומית כ-3,568 יחידות דיור מכוח תקנות התכנון והבניה, כך שסה"כ צפי יח"ד כולל שישווקו בשנים אלה יעמוד על  21,348 יחידות דיור.

כחלק מהסכמי הגג שנחתמו ובהתאם לתכנון אסטרטגי של העיר יוקמו 121 כיתות גני ילדים חדשות, 538 כיתות בי"ס, 52 כיתות חינוך מיוחד, 12 מעונות יום, שמונה בתי כנסת ושלושה מקוואות, שלושה מתנ"סים, שלוש ספריות ושבעה אולמות ומגרשי ספורט.

כחלון, נתניהו ולנקרי, השבוע (צילום: אדריאן הרבשטיין)
כחלון, נתניהו ולנקרי, השבוע (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הסכם הגג הוא המשך ישיר של תכנית שר האוצר להגדלת היצע הדיור, המתחברת גם לתכנית לפיתוח הצפון והתקציבים התוספתיים שאושרו לאחרונה.

הסכם זה משלים את העיקרון המנחה של הסכמי הגג לספק לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור. מודל זה בא לענות במהירות יחסית על הצורך ההולך וגובר בקרב הציבור והזוגות הצעירים לדיור זמין. הסכמי הגג רותמים מראש את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים לשיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באזורי הביקוש, בשיתוף הרשויות המקומיות שעמן נחתמו ההסכמים.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "כ-18,000 יחידות הדיור ותוספת שטחי המסחר שייבנו במסגרת הסכם הגג שנחתם בעכו, יחזקו משמעותית את העיר ואת מרחב הצפון והגליל המערבי כולו. עלינו לספק לאזרחי הצפון בכלל ועכו בפרט מגורים נאותים במחירים סבירים, מקורות תעסוקה, חינוך איכותי ותשתיות מתאימות. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול להגדלת היצע הדירות בארץ בקצב הולך וגובר".

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: "תנופת הבנייה בעכו היא חלק מההתחדשות העירונית שעליה אנחנו שוקדים בשנים האחרונות. אין לי ספק שההתחדשות תציב את העיר עכו בראש מדד הערים האטרקטיביות למגורים ותשפר את איכות חיי תושביה ללא היכר. נמשיך לפעול בכל הכוח על מנת שעכו תמשיך להתפתח ולשגשג בכל התחומים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות