fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד הבריאות: "תשתיות הביוב של נהריה מתקופת המנדט"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ממשיכה לקדם תוכניות לבניית פרויקטים למגורים באכזיב, למרות היעדר תשתיות הביוב ומסתמכת על כך שבעירייה יחתמו על הסכם גג לבניית 8000 יחידות דיור והמדינה תשדרג את התשתיות
הביוב בנהריה זורם לים. בלי ביוב חדש, לא תהיה בנייה חדשה (צילום: פרטי)
הביוב זורם לים | צילום: רותם כבסה

דיון סוער התקיים בשבע שעבר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שדנה בעניין הבנייה למגורים בחופי אכזיב. מדובר בשטחים שנמצאים בהיעדר תשתיות ביוב. משרד הבריאות טוען בתוקף כי תשתיות הביוב בנהריה חייבות שדרוג, ונציגת משרד הבריאות חנה סלע העבירה ביקורת קשה על האופן שבו מטפל עיריית נהריה בתחום השפכים והביוב והיא מתנגדת בתוקף לכל בנייה חדשה בהיעדר תשתיות ראויות. בנוסף, בדיון בוועדה הועלה נושא הפקדת תוכנית חדשה בשם "סיאנד אכזיב" המתארת פרויקט חדש שעתיד להיבנות בסמוך לבניין סי~בל של ארבעה בניינים עם 21 קומות. בינתיים, הוועדה המחוזית ממשיכה להסיר חסמים ולקדם את תוכניות הבנייה, בתנאי כי תוקם מערכת ביוב חדשה במסגרת הסכם הגג הצפוי להיחתם בנהריה על הקמת 8000 יחידות דיור. רק כך יינתן היתר בנייה לתוכניות. יצוין כי כיום אין היתר בנייה לאף אחת מתוכניות הבנייה באכזיב.

סלע אמרה בדיון: "נהריה היא הרשות היחידה בכל המחוז שאין עם מי לדבר בנושא ביוב. המכון לטיהור שפכים היה מוכן לשדרג אותו כבר בשנת 2011 והעירייה מונעת ממנו לבצע את הטיפול. זו הרשות היחידה שמקבלים ממנה מכתבים מעורכי דין בנושא ביוב. מערכת הביוב בעיר קורסת, אנחנו מקבלים תדיר  תלונות על זרימות ביוב בגעתון, במערכת הניקוז ולים, וחשוב לי שתדעו שהם לא משקיעים בתשתיות ביוב. יש שם קו מים ראשי מימי המנדט".

ראש הוועדה אורי אילן הגיב לדבריה: "אני יודע. אני רוצה לאשר את התוכניות ותשברו את הראש עם עיריית נהריה".

עיריית נהריה היא בין הערים הבודדות בארץ שלא הקימה תאגיד מים. השנה  תושבי נהריה היו מחויבים להרתיח את מי השתייה לכל מטרה במשך חמישה ימים רצופים, וכבר בשנת 2013 בדוח ביקורת על התנהלות העירייה, נכתב על אי הקמת תאגיד מים וביוב ועל כך שהמט"ש לא עומד בדרישות החוק לגבי רמת הטיהור הנדרשת ממנו.  עירייה הייתה צריכה לשדרג את איכות המים כבר בשנת 2012, מרמה שניונית לשלישונית בהתאם לתקנת בריאות מי קולחין ועד היום כלום לא קרה. בשורה התחתונה, ללא פתרונות לתשתית הביוב ולטיהור השפכים, וללא הקמתם מאפס, לא תהיה בנייה.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "עוד באותו הדיון בוועדה המחוזית הבהירה העירייה כי היא נמצאת כרגע בהליך של גיבוש הסכם גג מול משרדי הממשלה אשר עתיד להיחתם בקרוב והוא נותן מענה גם לסוגיית התשתיות העירוניות בכלל והביוב בפרט".

הביוב בנהריה זורם לים. בלי ביוב חדש, לא תהיה בנייה חדשה (צילום: פרטי)
הביוב בנהריה זורם לים. בלי ביוב חדש, לא תהיה בנייה חדשה
(צילום: פרטי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות