fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפעל מילוטל בסכנת סגירה: 140 עובדים יפוטרו

מנסים למכור גם אותו. עובדי מילוטל צילום: אדריאן הרבשטיין
מנסים למכור גם אותו. עובדי מילוטל צילום: אדריאן הרבשטיין

140 עובדים  במפעל מילוטל באזור התעשייה הסמוך לנהריה נמצאים בסכנת פיטורים ערב החג. לפי עשרה ימים נפגש ועד המפעל  עם הנאמנים  שמונו למכירת המפעל והם הודיעו שבכוונתם לסגור המפעל.

  אתמול (רביעי) הפגינו עובדי המפעל עם שלטים נגד בעלי המפעל וזאת לטענתם בהיעדר שקיפות ושיתוף פעולה עם המצב שנוצר.

מחאת עובדי מילוטל (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מחאת עובדי מילוטל (צילום: אדריאן הרבשטיין)

העובדים חוששים שהמפעל ייסגר ויישארו ללא עבודה.  "איש לא דואג לנו, השטח הפך ליעד נדל"ני ולאף אחד לא אכפת מהאנשים כאן".

 מפעל מילוטל  הוקם בשנות השמונים המאוחרות על ידי אליעזר פישמן. המפעל מייצר ירקות קפואים במשך עשרות שנים, אך מצבו התדרדר. מדובר במפעל מיושן מאד שלא הושקעו בו משאבים כלכליים בתשתיות ועמידה בתקנים.  המפעל נמכר ובמסגרת כונס נכסים  לאיש עסקים. העובדים טוענים כי המטרה  כעת היא למכור את כל המלאים שיש למפעל  הנאמדים במיליוני שקלים ואז לסגור את הייצור  ולשלוח את כל העובדים הביתה. כך למשל קיבלו חלק מהעובדים הודעה על יציאה לחופשות. במקביל כל משא ומתן למכירת המפעל נכשל ולא נמצאו משקיעים חדשים.

מנסים למכור גם אותו. עובדי מילוטל צילום: אדריאן הרבשטיין
מנסים למכור גם אותו. עובדי מילוטל צילום: אדריאן הרבשטיין

"יש לנו מצוקה גדולה וסכסוך עבודה וההסתדרות וכל הנוגעים בדבר מנסים למרוח אותנו ולמכור סחורה במכירת חיסול ולעשות לנו 'אמבוש'.  הגענו לדקה ה-90  אין לנו מה להפסיד, מאז שהמפעל נרכש לפני שנה  מנסים להעביר את הפעילות שלו . כל היזמים שאיתם ניהלו משא ומתן לא רצו לרכוש את הפעילות. מי שרכש את המפעל הוא לא תעשיין שמאמין בתוצרת כחול לבן, אלא יזם נדל"ן המעוניין בקרקע.  אנחנו חוששים שתוך חודשיים המפעל ייסגר לאן נלך?"

  עובד אחר אמר: "הבעלים צריכים להכניס את ידם לכיס ולשלם פיצויים מוגדלים. המטרה שלנו שימשיך הייצור  ומישהו יזעזע, אתה לא רוצים סגירה וגם לא נסכים לפיצויים של 100 אחוז".

 יוסי  סוויסה ממושב צוריאל:  "אני עובד במפעל 27 שנים  בתפקיד  קניין בתחום הטכני.   משהו השתנה בשנה האחרונה, איש לא משתף פעולה עם ועד העובדים וכל הזמן אומרים לנו להמתין ולשבת בשקט. עד מתי? רוב העובדים הם משלומי, מהגליל אנשים שמפרנסים משפחות".

 עובדת אחרת: "העובדים נתנו את כל החיים  למפעל הזה, חלק מהאנשים לפי פנסיה ולא יודעים מה לעשות. ההנהלה החלה להוציא אנשים לחופשות יזומות על דעת עצמם.  לדעתי התנהלו בפזרנות יתרה, נתנו משכורות לבכירים ופתאום  אין כסף, אז מפטרים עובדים. ביקשנו זמן התארגנות של לפחות שנה, אך אמרו לנו שזה תהליך של חודשיים. בינתיים אם אין ייצור אז מחסלים את המלאים רק כדי להיפטר מאיתנו, אנחנו חסרי אונים. החגים מתקרבים, ואנשים יצאו לחופשות והמצב הפיננסי לא בשמיים. אנחנו חייבים לעצור את המהלך הזה כי אחרי החגים  יפטרו עובדים במכירת חיסול".

 יו"ר ועד העובדים דורון סגל: "הצעד הבא שאנחנו החלטנו לקחת על עצמנו לעצור את ההתנהלות מאחורי הגב שלנו. כולם בהמתנה ובלחץ.  המפעל מיושן והם לא רוצים להפעיל. אנחנו על זמן שאול, אם לא נלך לאבדון".

יו"ר ההסתדרות במרחב אשר שמואלי: "הכרזנו על סכסוך עבודה לפני עשרה ימים במפעל מילוטל.  כך שאנו פועלים בכל המישורים ובמקביל מול הנאמן  על מתן לפיצויים מוגדלים. הוצא סכום של 1.2 מיליון שקלים ואנחנו דורשים 8 מיליון שקלים.  אין קונה למפעל נכון לרגע זה וברגע שאין קונה מדובר על גזר דין מוות. אני מבין את הלחץ של עובדים שסוגרים להם את  המפעל אבל אנחנו מחוייבים לפעול במסגרת החוק".

עד כה לא התקבלה תגובת המפעל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות