fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעלות תרשיחא: האופוזיציונר הבוגד הפך ליורש

ברדא בוחבוט
ברדא בוחבוט

דרמה הערב (מוצ"ש) במעלות תרשיחא. חבר מועצת העיר האופוזיציונר הכי מבטיח בקדנציה הנוכחית, עו"ד יוסי ברדא חתם על הסכם חבירה קואליציוני עם ראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט לקראת הסיבוב השני שיתקיים ביום שלישי הקרוב.

בשעות הערב  יצאה מודעה משותפת בה מצולמים השניים ויש שטענו כי: "השכל ניצח על הרגש". מהצד השני ברדא זוכה לביקורת גדולה.

נדמה כי בוחבוט צריך להתנצל  ולמחול על שקרא לברדא בכל הקדנציה הנוכחית "בוגד ורמאי" פוליטי ואף ניסה להדיחו ממועצת העיר. יודעי דבר מספרים כי השניים סיכמו על חבירה קואליציונית כך שבמידה ובוחבוט יזכה שוב,  ברדא ישמש כסגן ומ"מ בשכר. עוד נודע כי יש כוונה שבוחבוט יפרוש בשנה החמישית ויפנה לברדא את הכיסא המיוחל. אנשי הביצה הפוליטית במעלות – תרשיחא אומרים כי כך מקומו של  ברדא "כיורש" מובטח בבחירות לראשות העירייה בשנת 2023.

אך לא כל הנוצץ זהב. ברדא המקורב למשפחת חזן (רעייתו היא נכדתו של יעקב חזן הסגן המיתולוגי של בוחבוט, ר"כ) זוכה לריקושטים מקהל בוחריו. ברדא שלח את בוחריו לבחור לפי מצפונם האישי, אך מפלס לעצמו את הקריירה הפוליטית וככל הנראה הקשר בין משפחת בוחבוט לחזן חזק מהכל.  אפילו אנשי רשימתו: טובה מעוז ושמעון משה הצהירו שיתמכו בפומרנץ. כך גם יו"ר מועצת סניף הליכוד חבר המועצה לשעבר: אבי אסולין.

ברדא כתב לבוחריו: "מנהיג צריך לעתים לקבל החלטות אמיצות, לצאת נגד הזרם, להשקיט רעשי רקע ולהסתכל כמה צעדים קדימה למען הכלל.

כמי שמכיר מקרוב את הנפשות הפועלות, את היכולות, ההבנה, הידע והמניעים, החלטתי שלא אוכל לתת יד להנהגה תחת ארקדי. אני מכיר את ארקדי ומכבד אותו ברמה האישית, אבל כשצריך לבחור הנהגה לעירנו, האפשרות הזאת לא באה בחשבון: מועמד מובל ולא מוביל, עם עבר של שלוש קדנציות בהן סגנות ויו"ר אופוזיציה אך ללא כל עשייה או הבנת המטריה. לא אוכל לתת לזה יד.
מאידך, עמד על הפרק ראש עיר ותיק ועתיר ניסיון וקשרים, אך עם עמדות עליהן חלקתי לא פעם.
וכאן מגיעה נוסחת ביניים: דור ההמשך יעביר את המושכות להנהגה הבאה בצורה אחראית, מסודרת ומווסתת במהלך הקדנציה.
בהסכם ביני לבין שלמה, אהיה סגן ומ"מ במשך 4 שנים עם סמכויות רבות לקידום התכניות בהן אני מאמין בעזרתו, ובשנה האחרונה אתמנה לראשות העיר, אחרי תקופת החפיפה".

 

ברדא בוחבוט

חיזוק מבן דוד

בוחבוט מכהן כראש עירייה זה 42 שנה.  מולו מתמודד ארקדי פומרנץ זו קדנציה שנייה. בוחבוט  הסיר את הכפפות  ועבר מקמפיין של אהבה לקמפיין של הפחדה.  ביום שני  השבוע מסר הצהרה לתומכיו בכותרת: 'מצילים את העיר'.

 פומרנץ לא מתכוון לוותר בקלות לבוחבוט והערב מכנס את תומכיו לכנס מיוחד. אתמול (שישי) הצהיר מוטי בן דוד שהתמודד לראשות העירייה וזכה להגיע למקום הרביעי כי יתמוך בפומרנץ.  בן דוד זכה לשבחים רבים מצד הבוחרים ומאלו שכינו אותו בכל הקמפיין "מועמד קש" של בוחבוט.

הפוסט שלבן דוד
הפוסט שלבן דוד

 פומרנץ גם זוכה להתגייסות של פעילים מערים אחרות בגליל המערבי כדי לסייע להביא למהפך אזורי ונפתחו עוד שני מטות בחירות עבורו.  המועמד למועצת העיר שמעון בן נעים הפך את מטה הבחירות שלו למטה של פומרנץ ונפתח עוד מטה בחירות בתרשיחא לאחר שהרשימה המאוחדת בראשות נחלי טנוס הודיעה על תמיכתה בפומרנץ. ש"ס לעומת זאת הצהירה על תמיכה בבוחבוט.

 בוחבוט אמר השבוע: "אני יוצא למאבק ואנצח.  תשמרו על תרשיחא ומעלות יש פה אנשים מגמגמים וצריך להצביע. אנשים פינטזו שלא אתמודד. לא ניתן לאדם ללא יכולת להנהיג את העיר. אני ותיק קרבות וכל האזור מחכה לניצחון שלנו. לחברים שלנו דוברי הרוסית מעכו ומנהריה אני אומר תשבו בבית שלכם ואל תתערבו בבחירות במעלות".

מאוחדים. בן נעים, פומרנץ, בן דוד, טנוס צילום פרטי
מאוחדים. בן נעים, פומרנץ, בן דוד וטנוס (צילום פרטי)

 בן נעים: "התאגדנו  ביחד למרוץ הכי חשוב בתולדות מעלות תרשיחא  שתוציא את העיר ממשבר ותחושת ייאוש. מנסים להפחיד את התושבים בעניין דת וזה שקר כי המטרה להגדיל תורה ולהאדירה. נשמור על הסטטוס קוו בעיר".

פומרנץ:" זו מלחמה ואנחנו בדרך לעשות היסטוריה. לפני חמש שנים כמעט הגענו לניצחון, הפעם 70 אחוז מבקשים מראש העיר ללכת הביתה. נגיד לו תודה, אבל יחד עם זאת אנשים רוצים עידן חדש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות