fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחפשים את החזון החינוכי

לפני מספר חודשים הבטיחה עיריית נהריה שבכוונתה לשוב ולשתף פעולה עם אוניברסיטת חיפה במסגרת תוכנית החזון החינוכי. בינתיים לא זז דבר. האוניברסיטה: "העברנו תוכנית מפורטת". העירייה: "השותפות בתהליכי בדיקה"
ישיבה עם אוניברסיטת חיפה (צילום ארכיון עינב הדרי)
ישיבה עם אוניברסיטת חיפה (צילום ארכיון עינב הדרי)

עיריית נהריה הבטיחה לפני שמונה חודשים שהיא חוזרת לשתף פעולה עם אוניברסיטת חיפה בתוכנית החזון החינוכי למען קידום החינוך בעיר. בנוסף הבטיחה העירייה שכבר בחודש פברואר תחזור הפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה לפעול בפעילות בבתי הספר מול צוות פדגוגי מקומי, בהובלת מחלקת החינוך העירונית. ל"צפון~1" כי לא חלה התקדמות במשא ומתן בין הגופים, לא נחתם חוזה חדש והחזון החינוכי נותר רק בגדר חזון.

החזון החינוכי הינו תוכנית מקור, שנוסדה בשנת הבחירות של 2008, בתקציב ענק של 4 מיליון שקלים. סבג הגדיר את החזון החינוכי כמהפכני. מטרת הפרויקט בתחילה היתה לבצע איבחון של מערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בנהריה בתחומים: חינוך לגיל הרך, יסודי ועל יסודי, דתי, החינוך המיוחד והחינוך המשלים. השלב הראשון של שיתוף הפעולה לקח שלוש שנים (2008~2010). השלב הבא היה אמור להיכנס לתוקף בחודשים הקרובים.

ב"צפון~1" פורסה שורה של כתבות תחקיר על הממצאים שהעלו החוקרים מאוניברסיטת חיפה בנוגע למצב החינוך בנהריה, וכן על המלצותיהם להקמת מערך חינוכי ראשון במעלה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בנהריה, החל מגיל הרך ועד לתיכון.

ישיבה עם אוניברסיטת חיפה (צילום ארכיון עינב הדרי)
ישיבה עם אוניברסיטת חיפה (צילום ארכיון עינב הדרי)

אחת התוכניות הגדולות שיצאו לדרך במסגרת החזון החינוכי היתה פיצול בית הספר עמל לארבעה בתי ספר. תוכנית נוספת, שיצאה לפועל לפני שש שנים, היתה להביא לעיר תוכנית חינוכית של בית הספר KIPP. בשנת 2010, לאחר תחילת הפעילות בחזון החינוכי, הופסק הקשר בין העירייה לאוניברסיטה, לאחר שהמוסד האקדמי לא קיבל תקציב ותשלום. מצידה פיטרה האוניברסיטה 20 עובדים שעבדו על תוכנית החזון. חובה של העירייה דאז עמד על 1.5 מיליון שקל. האופוזיציה בנהריה העלתה בעבר את הנושא לדיון בישיבת מועצת עיר.

לאחר פגישתם של ראש עיריית נהריה ז'קי סבג ודיקנית הפקולטה לחינוך באוניברסיטה פרופ' לילי אורלנד הודיעה העירייה הגופים יחתמו על חוזה חדש, שיהיה בתוקף לשלוש שנים נוספות, עד 2018. לשון ההודעה: "בימים אלו מגבשים באוניברסיטה את הקריטריונים בהם יינתן ליווי. כך, לדוגמה, בתחום האוניברסיטה השתלבותה בתחומים הבאים: טיפול בתלמידים חלשים ובינוניים (מגיל גן ועד י"ב), קידום ההישגים בגנים ובבתי הספר היסודיים, פיתוח מקצועי של כוח ההוראה בהיבטים פדגוגיים, טכנולוגיות מתקדמות, קשר עם הקהילה, טיפוח צוות המורים ועוד. אוניברסיטת חיפה תלווה את העירייה, כאשר ישנם מספר יעדים אליהם הצדדים חותרים: שיפור אחוז הזכאים לבגרות בקרב תושבי העיר (מ~72 אחוז כיום ל~80 אחוז ויותר). לפני ביצוע כל הפרמטרים המוזכרים, תבצע האוניברסיטה סקר בה יאובחנו תלמידים, מורים והורים. לאחר מכן תבחר האוניברסיטה את התחומים בה היא רוצה להשתלב. תחילת העבודה צפויה להתקיים כבר בעוד חודש וחצי".

בעקבות הפגישה אמר סבג: "בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח שהיה בעבר עם אוניברסיטת חיפה, החלטנו לשוב ולחדש את הקשרים. הפרויקט חשוב לי מאוד ואני מצפה לראות תוצאות בקרוב. אני חושב ששילוב האוניברסיטה עם מערכת החינוך יעזור מאוד לתושבים ולילדים בעיר. פרויקט זה יכול להביא להם את העזרה לה הם זקוקים, על מנת לצלוח את מערכת החינוך".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה לדברים: "הפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה הגישה כבר לפני כחמישה חודשים תוכנית מפורטת עבור עיריית נהריה, שהתבססה על הצרכים של מערכת החינוך של העיר, כפי שעלו בפגישות שנערכו בין נציגי הפקולטה ונציגי אגף החינוך של העירייה".

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "אין קשר בין העבודה עם אוניברסיטת חיפה לבין החזון החינוכי של העיר. לאחרונה קידמה העירייה תוכניות חינוכיות ופדגוגיות רבות כחלק מקידום נושא החינוך בעיר. השותפות בין האוניברסיטה והעירייה עדיין בתהליכי בדיקה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות