fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאה על הכוונה לארגן את תהלוכת הנכבה באתר ההנצחה של שיירת יחיעם 

מבצר יחיעם צילום פרטי
מבצר יחיעם צילום פרטי

זעם בקרב תושבי הגליל המערבי ומשפחות הנופלים משיירת יחיעם, על גורמי הממשלה והרשויות, על שלא עצרו באיבה את המגמה של "הוועדה הארצית להגנה על זכויות העקורים", לקיים את טקס ותהלוכת יום הנכבה דווקא באתר ההנצחה ל- 46 לוחמי שיירת יחיעם שנפלו בקרב עקוב מדם, בדרך ליחיעם הנצורה.

המשפחות טוענות, כי לא יתכן שנושא לקיום עצרת ענקית וצעדה, עלה בכלל לדיון, ללא התחשבות במשפחות השכולות, המגיעות ביום הזיכרון ויום העצמאות לאתר ההנצחה, לקיים טקסי זיכרון והתכנסויות משפחתיות לזכרם של הנופלים בקרב ותוהות מדוע יש ליצור חיכוך מיותר, באזור הגליל המערבי, הידוע דווקא בחיים בדו קיום. המשפחות קוראות לשר הביטחון ומפכ"ל המשטרה להתערב אישית בנושא, טרם יגרם מאבק מיותר.

את היוזמה לקיום טקס ה'נכבה' באתר ההנצחה לחללי שיירת יחיעם, יזמה 'הוועדה הארצית להגנה על זכויות העקורים', האחראית על הפקה וארגון טקסי יום הנכבה, שכבר הודיעה לאנשי התקשורת באזור הגליל, כי הם צופים להשתתפות של 25 אלף איש בעצרת ובתהלוכה, שיתקיימו באתר ההנצחה, הסמוך לכפרים ערביים שננטשו במלחמת העצמאות.

משפחת פחטר. צאצאי מפקד שיירת יחיעם בן עמי פחטר זל באזכרה משפחתית לזכרו באתר ההנצחה צילום פרטי
משפחת פחטר צאצאי מפקד שיירת יחיעם בן עמי פחטר זל באזכרה משפחתית לזכרו באתר ההנצחה צילום פרטי

ראש המועצה האזורית מטה אשר, יורם ישראלי, מתנגד בתוקף לקיום העצרת ואמר: "לא יקום ולא יהיה! חד משמעית, אני מתנגד לקיומה של עצרת כזו ביום העצמאות באתר ההנצחה לנופלים. ביום העצמאות יחגגו יהודים את יום העצמאות. לא אתן את ידי לקיום עצרת הנכבה. שהמארגנים יבחרו להם מקום מתאים לחגיגות הנכבה" אמר ישראלי.

נילי פחטר, יעל שביט ודן פחטר, המייצגים את משפחתו של מפקד שיירת יחיעם, בן עמי פחטר ז"ל -על שמו היישוב בן עמי, שנפל במלחמת העצמאות יחד עם 45 מחייליו, בדרכם לפרוץ את המצור על יחיעם ולהביא אספקה לקיבוץ "משפחות הנופלים מגיעות  לאתר בימי הזיכרון וביום העצמאות כדי לזכור את הנופלים שלחמו באומץ לשחרור יחיעם הנצורה. לא ייתכן, כי בתאריך זה של יום העצמאות למדינת ישראל, תתקיים צעדה דווקא באתר להנצחת הנופלים. אנו דורשים להעתיק את הצעדה מאזור האנדרטה".

עמית אליסיר, קצין בצה"ל, מדריך ומאמן לוחמי סיירות באזור האנדרטה, המכיר על בוריו את הקרב על יחיעם הנצורה אומר, כי לצערו אין כבר קשר בין אירועים לזיכרון הנכבה, שלא היו קשורים בזמנו לאירועים מלחמתיים, למה שמתרחש כיום, כאשר מנצלים תאריך זה ארגונים ערביים פוליטיים וגורמים זרים, המעוניינים בחיכוכים בין ערבים ליהודים ואינם מתחשבים בכלל תושבי הגליל, מכלל המגזרים, המעוניינים לקבל כל אחד בצערו באירועים שקטים ומכבדים.

"ביום העצמאות כוחות הביטחון פרושים בכל שטחי המדינה, עד קצה הליבה באזור ירושלים, יהודה ושומרון. הגליל המערבי נחשב לאזור שקט ואינו בעל פוטנציאל חיכוך או עימות. ארגונים מסוימים עם אג'נדות פוליטיות, מנצלים היטב את נקודות התורפה, אך אני מקווה, כי השכל הישר של ראשי הדת וההנהגה הערבית והיהודית ישכילו שלא ליצור חיכוך מאולץ ומיותר באתר חשוב וכואב זה למשפחות השכולות. יש מספיק מקומות אחרים לצעדות ועצרות בהשתתפות עשרות אלפי איש, אני מקווה שתהיה התערבות, טרום המחדל הזה" אומר אליסיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות