fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לנקרי: "המאבק באלימות, בשנאה ובהסתה, חייב להיות הלקח מרצח רבין"

לנקרי בטקס לזכרו של רבין. (צילום: דוברות עיריית עכו)
לנקרי בטקס לזכרו של רבין. (צילום: דוברות עיריית עכו)

 

 טקס אזכרה לציון 21 שנים לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין נערך ביום ראשון בעכו באנדרטת רבין. הטקס נערך במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי, רב העיר הרב יוסף ישר, מנכ״ל העירייה אוהד שגב, צביקה גור, תושב העיר ומיוזמי מקימי האנדרטה לזכר רבין, מנהל רשת המתנ״סים יורם פוסקלינסקי, מנהל קרית החינוך שמיל לוי, תלמידים ותושבים.

בנאומו אמר ראש העיר שמעון לנקרי: "רצח רבין לא היה הפתעה! הוא היה רק המשך לאווירה הרעילה, לשנאה שחלחלה אל חלקים גדולים בציבור. לכך שבאותו הזמן נתנו לפוליטיקה לגרום לנו לשנוא, לגרום לנו לתעב, לגרום לנו להפחיד ולפחד! לא רק כדוריו של יגאל עמיר רצחו את רבין, אלא המילים, המעשים, וגם העדרם של מעשים שהיו צריכים להיעשות. הרצח היה ויישאר פצע פתוח בחברה הישראלית. איננו יכולים לפתור אותו כמעשה של קיצוני, של "עשב שוטה", אלא חייבים להבין כי הוא תוצאה של של מי שסברו שאדמה קדושה מחיים. כי האדמה תפקידה להגן על החיים, לא להיפך!״.

לנקרי בטקס לזכרו של רבין.  (צילום: דוברות עיריית עכו)
לנקרי בטקס לזכרו של רבין. (צילום: דוברות עיריית עכו)

עוד אמר לנקרי: "היום, אנחנו שבים ורואים את השנאה חוזרת. שבים ורואים איך מתייגים אנשים כימנים או שמאלנים. איך מזלזלים באנשים, רק בשל אמונתם הדתית. רואים איך האלימות חוזרת לרחובות. איך הידיים מורמות. עלינו לעצור את הידיים האלו מלחבוט בקורבנן! המאבק באלימות, בשנאה ובהסתה, חייב להיות הלקח של כולנו מרצח רבין״.

לנקרי הוסיף: ״גם עכו ידעה משברים. אלימות, שנאה. אבל ידענו איך להתגבר עליהם. איך לתת לחיים המשותפים, להיכרות ולחברות בין אנשים, לגבור על חילוקי הדעות האידיאולוגיים, לגבור על השנאה.  עכו צריכה לשמש מודל למדינת ישראל כולה. כי אנחנו היינו שם, במקום הרע והשכלנו לצאת ממנו למקום טוב, מקום של ביחד. יצחק רבין היה לוחם, מנהיג, מדינאי ומחובתנו לזכור אותו ואת מורשתו, אבל יום הזיכרון הזה הוא לא רק לרבין האיש, אלא לרצח רבין, ואסור לנו שנשכח את זה, אסור לנו שניתן לויכוחים לפגוע בהפקת הלקחים״.

לדבריו,עתידנו כאומה, כמדינה מאוחדת וחזקה, תלוי ביכולתנו לדעת להתגבר על המתחים, להתגבר על חילוקי הדעות ולבנות כאן ביחד חברה דמוקרטית חזקה.

במהלך הטקס שהונחה ביד רמה על ידי ראשת מנהל החינוך אורית אסייג הוקראו קטעי קריאה ושירה לזכרו של רבין על ידי תלמידי אורט עכו. בתום הטקס הזניק ראש העיר מרוץ בהשתתפות התלמידים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות