fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: הורים מוחים על יוקר הצהרונים

עיריית כרמיאל: "נכון שהמחיר גבוה יותר, אבל המוצר איכותי"
גן ילדים חדש בקרית אתא (צילום: רפי עשור)
גן ילדים חדש בקרית אתא (צילום: רפי עשור)

המאבק במחירי הצהרונים לילדי הגנים עולה שוב לסדר היום. הורים מכרמיאל החליטו להתאגד ולדרוש מהעירייה להוזיל את עלויות הצהרונים בגני העירייה.

מסתבר כי הצהרונים המופעלים בכרמיאל הם הכי יקרים בארץ. מחיר לילד בצהרון עומד על 1400 שקלים בחודש בתמורה לשלוש שעות ביום.

בערים אחרות המחיר נמוך בהרבה. מחאת הצהרונים מתפשטת בפייסבוק, והורים קוראים לחתום על עצומה.

כך נכתב: "אנחנו קבוצה של הורים מכרמיאל, והחלטנו להרים את הכפפה במטרה להוריד את מחירי הגן יום ארוך וצהרוני העירייה (גילאי 4-3)".

בירור שנערך על ידי הורים העלה כי המחיר בכרמיאל גבוה יותר מרוב הערים בארץ. לטענתם, בכרמיאל משלמים ההורים 1,400 שקל על צהרוני עירייה ו-950 שקל על צהרון פרטי. בצהרוני העירייה בקרית ביאליק, לדוגמה, משלמים 950 שקל, בחיפה 1,090 שקל ובקרית מוצקין 1000 שקלים.

בגני עירייה רבים נפתחים צהרונים לאחר סיום שעות הפעילות של הגנים בשעה 14:00. לפעמים הצוות החינוכי בצהרון הוא הצוות החינוכי הקבוע, ולעתים מפעיל את הצהרון צוות חינוכי אחר. בצהרון מקבלים הילדים ארוחה חמה ונהנים מפעילויות שונות.

מנחם שיכל צילום אלכס הובר
מנחם שיכל צילום אלכס הובר

הצהרונים מפוקחים בחלקם, אך הפיקוח הוא על מחיר המינימום בלבד . בתמ"ת מתעקשים על מבחר להורים, אבל מי ישלח את ילדו לצהרון שאינו בגן של הילד? . התוצאה: ההורים שבויים – והצהרונים משתוללים במחיר.

משנת 2007 משרד התמ"ת הוא הרגולטור בנושא צהרונים. המשרד מפקח על צהרונים באזורים בעלי עדיפות במטרה לעודד תעסוקת הורים. הצהרונים פועלים משעת סיום הפעילות בגן הילדים ועד לשעה 16:00 ומופעלים על ידי גופים שונים כעמותות, עיריות, החברה למתנסים ומפעילים פרטיים המקבלים אישור ממשרד התמ"ת.

הבעיה האמתית היא שעל אף שמשרד התמ"ת, האמון על עידוד התעסוקה, הקים מערך פיקוח על צהרונים המאפשר מתן סבסוד להורים על פי מבחן הכנסה – לא רק שבפועל מעט מאוד צהרונים משויכים אליו, אלא גם אלו המפוקחים אינם מבטיחים מחיר מקסימום קבוע בחוק אלא יכולים לעשות ככל העולה על רוחם, כך שגם בשקלול הסבסוד יכול המחיר להרקיע שחקים.

אם מוסיפים לכך את העובדה שאפשרות הבחירה של הורים בצהרון מוגבלת ביותר בלא מעט מקרים, נראה כי גם בנושא הזה ההורים נתונים במלכוד.

בהמשך לעצומה שחתמו ההורים, התקיימה פגישה עם ראש מינהל החינוך בעירייה מנחם שיכל, שהבטיח לבצע בדיקה מחודשת של התשלומים. בפגישה טען שיכל כי בכרמיאל קיימות הטבות שלא קיימות ביישובים אחרים. לדוגמה, במהלך חודש יולי הגן ממשיך לעבוד כקייטנה, שהעלות שלה כלולה בעלות החודשית.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: "בהתאם להנחיית ראש העיר מתקיימת בדיקה של אנשי המקצוע בנושא הפעלת ותמחור גני המועדון בכרמיאל. מזה מספר שנים קיבלה העירייה הכרה ממשרד הכלכלה להחזר לצהרונים וההורים מגישים בקשות למשרד לקבלת סיוע והשתתפות בהתאם לכללים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות