fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מובטליקו כרמיאל, גרסת בן אבו

משה בן אבו
צילום עליזה רוזן

עשרת אלפים גולשים חברים בדף הפייסבוק 'מובטליקו כרמיאל' שהקים תושב כרמיאל משה בן אבו. בן אבו, פעיל חברתי,  פתח את הקבוצה לפני ארבע וחצי שנים עבור דורשי עבודה ולמעסיקים המחפשים עובדים.  בשנת 2012 מצא את עצמו בן אבו מובטל מעבודה בעקבות פציעה במהלך צניחה חופשית. במשך שנה שהה בשיקום. באותה תקופה הבין את הקושי בחיפוש עבודה, וזאת על אף שבשוק מצויות משרות , אלא שהחיבורים לא הגיעו למימוש.

בן-אבו ,בן 50 נשוי למריסה אב לימית וטל.  אחיו התיאום הוא, יגאל בן אבו, לוחם אש ודובר בעבר של מערך כיבוי האש במחוז צפון. הוריהם; ג׳קלין ועמרם ממייסדי העיר.

עם סיום שירותו הצבא, בן אבו  החל את עבודתו בתעשיות הביטחונית במשך 25 שנים. במשך השנים השלים לימודי הנדסאות תוכנה בהצטיינות. בשלוש השנים האחרונות עובד בחברה הכלכלית לכרמיאל  בתפקיד סמנכ״ל תפעול . בן אבו הוא מיוזמי ומקימי פרויקט בני כרמיאל, מתנדב בקבוצות ציבוריות ובפעילויות ציבוריות התנדבותיות, חבר הנהלת המתנ״ס,  בימים הקרובים עתיד להצטרף כמתנדב לאיחוד הצלה.

משה בן אבו (צילום: עליזה רוזן)
משה בן אבו (צילום: עליזה רוזן)

"הקמתי את המיזם 'מובטליקו כרמיאל', מצורך חברתי", מסביר בן אבו ,הייתי במצב של אבטלה בגלל פציעה בצניחה חופשית והייתי בבית יותר משנה בשיקום וראיתי כמה קשה למצוא עבודה. הקמתי את המיזם בכדי שיהיה נגיש ומידי".

זה באמת עובד?
"כן. זו פלטפורמה למציאת עבודה ועובדים,  כמו לוח שעם ששמים פתק ומעלים פוסט ומי שרואה אותו ראשון מגיב. מי שהפוסט שלו יורד צריך לקוות שראו אותו ואז הוא עולה. זו הדינמיקה לחפש ולגלגל את העכבר עד שמוצאים. אין רווח כספי לאף אחד ולא למנהל הראשי שזה- אני. אין מכירות, אין פרסומים, אין פוליטיקה, אין מחאות רק עובדים ועבודות. אין קבוצה כזו בכל הארץ רק אצלנו היא הכי מיוחדת והכי אותנטית".

עד כמה השגת את המטרות שלשמן הוקמה הקבוצה?
"מאות עובדים נמצאו בחיפושיהם של מעסיקים, מספר דומה של מקומות תעסוקה נמצאו על ידי מחפשי עבודה. התעסוקות המוצעות הן בכל  המגזרים החל ממנהלים פקידות ,מזכירות,  פועלים מלצרים, גרפיקאים מנהלות לשכה כולל גם בגופים ומוסדות עירוניים ומפעלים. אני בודק בדקדקנות כל בקשה, זאת כדי למנוע מגורמים עברייניים ואחרים להיכנס".

הופתעת מהחשיפה?
"כיום גם חברות השמה משתמשות בקבוצה כפלטפורמה למציאת עובדים. לאחרונה התבשרנו כי אחת מהם הכניסה כ- 70 עובדים לשורותיה בתקופת זמן של פחות משלושה חודשים. לא צריך להסביר מה זה 70 עובדים ולא 7 עובדים הרי כל עובד הוא עולם ומלואו  וזו כוונת הקבוצה למצוא פרנסה לעובד הבודד .

כשהקבוצה הגיעה למספר חברים של בין  6000- 7000 בערך היא עברה שינוי והחלה לעבוד מתוך כוח האינרציה של עצמה, החשיפה הגיע לממדים כאלו שבכל יום נתון עברו בממוצע כמה עשרות העלאות של מישרות חדשות  או מחפשי עבודה אך מספר הצופים בה היה גדול ובכך קידמה את עצמה באופן אוטומטי באמצעות חברי הקבוצה שלפעמים הגיעו למאות צפיות בשעות בודדות . כיום פרסום במובטליקו של מישרה מקבל בממוצע כ- 20 קורות חיים ל"משרה טובה", לעיתים כפול מכך ל"משרת זהב" כזו שמאד מבוקשת".

מה הן המשרות המבוקשות ביותר?
"בתקופה זו דווקא משרות של מזכירות או ניהול משרד הן המשרות המבוקשות ביותר ואותן אנו מאיישים במהירות גדולה שכן הביקוש להן גדול מאוד".

יש פרופיל מיוחד לדורשי עבודה?
"ציבור מחפשי העבודה מתחלק לשניים אלו המעוניינים לשפר את מישרתם ומקום עבודתם ואלו המחפשים עבודה כי אינם מועסקים כלל. רוב המשרות הן משרות שחברי הקבוצה מעלים ביוזמתם וכלשונם והם אלו שפונים אליהם ועושים את המיון שלהם ,כיום גם צוות מובטליקו מפרסם מטעמו מישרות דיסקרטיות או כאלו שמבקשים שנעלה בשם ואנו עושים את המיון הראשוני ואת האיסוף של קורות החיים או התגובות בקבוצה" .

אתה מרוצה?
"כיום לאחר ארבע וחצי שנים של עבודה אני יכול בגאווה גדולה לומר שמספר מוצאי העבודה דרך מובטליקו הוא גדול מאוד , מדובר במספרים גדולים מאוד. אין סיפוק גדול יותר מלהיכנס לעסק או לחברה כל שהיא לפגישת עבודה לשמוע משתי מזכירות ומנהל ייצור בשני מפעלים צמודים ששלושתם מצאו תעסוקה באמצעות מובטליקו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות