fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כחלון: "שלומי תהיה אחת מהערים המרכזיות בצפון הארץ"

שר האוצר משה כחלון: "החלטנו לקדם הסכם גג בשלומי שיכלול 5,300 יחידות דיור, בניית מוסדות חינוך, פיתוח תשתיות ועוד. אנחנו הולכים לשלש את העיר הזאת".
כחלון ונעמן הבוקר. קרדיט אלעד מלכה
כחלון ונעמן הבוקר. צילום: אלעד מלכה
אתמול (שני) התקיימה פגישה בין שר האוצר משה כחלון, ראש מועצת שלומי גבי נעמן וראש מועצת מטולה דודו אזולאי. הפגישה עסקה בפיתוח היישוב שלומי וחשיבותו האסטרטגית למדינת ישראל. במהלך הפגישה עלה נושא בית החולים הגריאטרי שפועל ביישוב, על הקמת אזורי תעסוקה ועל פיתוח התשתיות באזור.
בנוסף, בישוב שלומי מתקיימת ה'הגרלה הגדולה' של תכנית 'מחיר למשתכן'. בשלומי יש 54 דירות בפרויקט, מתוכן 27 מיועדות לבני המקום בלבד. רק 13 זוגות משלומי נרשמו כרגע להגרלה ביישוב. יש עוד 14 דירות השמורות לבני המקום בלבד. בשבוע האחרון התווספו עוד 3,688 משקי בית ל"הגרלה הגדולה". זכאים שטרם נרשמו יוכלו לעשות זאת עד ל-9 ביולי.
הפסיק את הספסרות בקרקע כחלון. קרדיט אלעד מלכה
הפסיק את הספסרות בקרקע כחלון. קרדיט אלעד מלכה
כחלון ונעמן ואזולאי הבוקר. קרדיט אלעד מלכה
כחלון ונעמן ואזולאי הבוקר. קרדיט אלעד מלכה
במהלך התקופה הקרובה תשלח הודעה לזכאים שנרשמו להגרלות במסגרת ה"הגרלה הגדולה", שתפרט את ההגרלות שאליהן הם רשומים, כך שיוכלו לוודא שאכן נרשמו לכל ההגרלות שהיו מעוניינים ובמסגרת זו יוכלו לשנות את המיקומים שביקשו מידי שבוע יוציאו משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון עדכון על ההגרלה המפרטת את מספר הנרשמים בכל הגרלה.
 כחלון: "הפסקנו את הספסרות לקרקע והעברנו את פערי המחיר לזוגות הצעירים. את מחיר השוק אף אחד לא קבע מראש. קבלנים ויזמים ניצלו מצוקה שהייתה פה. כל אחד גבה את מה שהיה יכול לגבות וכשיש מצוקה משלמים הרבה יותר – לא את מה שמגיע ולא מחיר ריאלי. מעל לעשרת אלפים זוגות צעירים זכו בדירה מוזלת באמצעות מחיר למשתכן ונמצאים בשלבי רכישה, חלקם יכנסו לבתים שלהם כבר בשנה הקרובה. הוכחנו שאפשר לתת דירות במחירים סבירים – וכך הפסקת הספסרות בקרקע הביאה להתקררות כללית בשוק – הזוגות הצעירים רואים שהם יכולים לקבל דירה במחיר אחר ולא מוכנים לשלם מחיר גבוה.
"בהגרלה הגדולה נגיע ל-60 אחוז מסדרה א והמסר שלי לסדרה ב זה שאנחנו מגיעים גם אליכם. החגיגה הזאת שכל יזם רואה זוג צעיר במצוקה ומנצל אותו תיפסק. במתכונת הזאת אנחנו מאפשרים לזוגות הצעירים להגשים את החלום שלהם, כפי שהתחייבנו. ה-15 אלף שאנחנו מוציאים ביום שבת עדיין בשלבי היתר – גם כשקונים באופן פרטי מקבלן ממתינים לקבלת היתר. שאף אחד לא יספר לי איך בונים דירה בחצי שנה – אנחנו לא עובדים עם מדפסת תלת מימד, אנחנו עובדים עם בלוקים ובטון. ההיצעים ברחבי הארץ גדלים ואתם רואים את המנופים ואת הסכמי הגג שנחתמים. ההגרלה הגדולה תגביר את הבניה. בזכות מחיר למשתכן אנחנו רואים עכשיו שיש נק' ייחוס , אפשר לראות כמה באמת עולה דירה".
עוד הוסיף כחלון בעניין שלומי: "היום התקיימה פגישה ביני לבין ראש מועצת שלומי. החלטנו לקדם הסכם גג בשלומי שיכלול 5,300 יחידות דיור, בניית מוסדות חינוך, פיתוח תשתיות ועוד. אנחנו הולכים לשלש את העיר הזאת – שלומי תהיה אחת מהערים המרכזיות בצפון הארץ. הישוב שלומי הוא ישוב אסטרטגי וחשוב ולכן יש להמשיך לחזק אותו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות