fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כולם למען זוהר

ב-25 בינואר יתקיים בהיכל התיאטרון בקרית מוצקין ערב התרמה למען זוהר פסחה, נער בן 16 מקרית מוצקין, שחלה בסרטן. אחותו, נירית, מספרת על הדרך הלא פשוטה שעוברת המשפחה מרגע גילוי הגידול בראשו לפני שלושה חודשים ועד היום, כשהוא בעיצומם של טיפולים קשים ואפילו לא מסוגל לאכול בכוחות עצמו. פתחו את הלב ואת הכיס
הגיע לתת משקל. פסחה (צילום עצמי)
הגיע לתת משקל. פסחה (צילום עצמי)

לפני שלושה חודשים התגלה גידול בראשו של זוהר פסחה, בן 16 מקרית מוצקין. ב~25 בינואר יתקיים בהיכל התיאטרון בקרית מוצקין ערב התרמה, שכל הכנסותיו יועברו למשפחה למימון הטיפולים ולסיוע המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו.

"בסוף חודש אוקטובר, אחרי כמה ימים שהוא לא הרגיש טוב וסבל מכאבי ראש, אמא שלי צלצלה אליי ואמרה שזוהר הקיא", סיפרה השבוע אחותו הגדולה נירית, 30, "היא אמרה שהוא צריך לראות רופא. זוהר ביקש שאני אקח אותו. הגענו לרופאת ילדים. אנחנו חשבנו שזה וירוס, אבל הרופאה אמרה לי שעדיף לקחת אותו לבית החולים, שיעשו לו בדיקה מקיפה יותר. היא כנראה כבר חשדה. אמא לקחה אותו לרמב"ם. בצילום הסי טי גילו גוש בראש. הרופא אמר לאמא שזה מזל גדול שהבאנו אותו עכשיו, וזה עוד לפני שהרופא ידע אם הגידול שפיר או ממאיר. כנראה בגלל הגודל והמיקום של הגוש".

מגיע לטיפולי הקרנות חמש פעמים בשבוע. זוהר פסחה צילום: עצמי
מגיע לטיפולי הקרנות חמש פעמים בשבוע. זוהר פסחה צילום: עצמי

גידול ממאיר

לדברי נירית, אחיה הועבר לבית החולים איכילוב, שם הוא עבר בדיקת אמ אר איי. "הוא הגיע לאיכילוב בלילה, ובצהריים עשו לו ניתוח בהול". פתחו את הראש והוציאו את הגידול. חיכינו 10 ימים לתוצאות הביופסיה. זוהר היה כמה ימים בטיפול נמרץ ואז אושפז שבועיים בכירורגית מוגברת, שזה צמוד לטיפול נמרץ. בביופסיה התברר שמדובר בגידול ממאיר".

אחרי שבועיים שוחרר פסחה מבית החולים לביתו, רק כדי להכין את עצמו לניתוח נוסף. "עשו לו ניתוח בחזה, כדי להכניס לו צינור, דרכו ייכנס כל דבר שצריך ישר לווריד, אם זה כימותרפיה או אפילו חומר הרדמה".

למרות שהרופאים לא מצאו גרורות בגופו, הרופאים קבעו שפסחה חייב לעבור טיפולים, כדי להרוג את כל התאים הסרטניים בגופו. נירית: "זה מסוג הגידולים שאפשר למות מהם כעבור כמה חודשים. הרופאים הסבירו לנו שבמצב הגידול אצל זוהר, הוא חייב לעבור גם טיפולי הקרנות וגם כימותרפיה, כי הוצאת הגידול לא מספיקה".

המצב הרפואי של פסחה היום לא טוב, בלשון המעטה. נירית: "הוא הגיע לתת משקל. האונקולוג שלו אומר שאנחנו חייבים לטפל בתזונה של זוהר, כי הוא מגיע לטיפולי הקרנות חמש פעמים בשבוע ועוד טיפול אחד של כימותרפיה. הרופא שלו אומר, שכל מה שהוא מקבל היום, זה עדיין כלום לעומת מה שהוא אמור לקבל בהמשך, והוא חייב לעלות במשקל, כדי לשרוד את הטיפולים. האונקולוג שלו כינס את כל הרופאים ואמר להם שחייבים בכל דרך אפשרית לאזן את זוהר מבחינת המשקל, כי הם לא יוכלו לטפל בו והסיכויים שלו יפחתו".

בשבועות האחרונים ניזון פסחה באמצעות זונדה. לדברי אחותו, אפילו לשתות נוזלים הוא לא יכול לשתות ללא הצינור. "הוא מאוד סובל. הוא לא יכול אפילו לדבר. בשבוע הבא הוא שוב נכנס לניתוח, כדי להוציא את הזונדה. יכניסו לו הזנה ישירות לקיבה. הוא מתקשר איתנו בשפת סימנים ואומר לנו: 'אני לא יכול לדבר, כואב לי'. הוא אומר שאם הוא יכניס משהו לפה, יקיא ויכאב לו, אז כל יום שהוא לא תולש את הזונדה, אנחנו אומרים תודה. זו מחלה ארורה, אבל במהלך ההתמודדות, את מבינה שצריך להתמודד עם עוד דברים".

בזכות המחנכת והמנהלת

פסח החלה השנה את לימודיו בחטיבה העליונה באורט מוצקין, אך דבר מחלתו נודע לראשונה דווקא למחנכת שלו מהשנה שעברה, איילת נבון, ולמנהלת חטיבת הביניים נתניהו, אירית סיון. נירית: "ברגע שנודע להן, הדבר הראשון היה להגיע אלינו הביתה. הם הביאו איתן את כל העזרה והתמיכה, כולל ממועצת הנוער ומהעירייה. הן עירבו ודיברו עם מי שצריך, אחרת לא יודעת איפה היינו. כל הדבר הזה בא בזכותן. מנהלת מחלקת הנוער העירונית, שירלי למפל, מדהימה, היא אפילו עוד לא הכירה אותנו, פנים מול פנים, ופשוט נרתמה בכל הכוח לעזור לנו".

נירית, אם לילדה בת 5, ורק לפני שלושה חודשים ילדה תינוקת, מצאה את עצמה, נאבקת כדי לטפל באחיה ביחד עם אמא. "אמא שלי נאלצה לעזוב את העבודה, ואני עם ילדה בת 5 ותינוקת בת 3 חודשים. נאלצנו להקפיא הכל. זה המצב ועם זה צריך להתמודד, העיקר שזוהר ישרוד את המחלה. אמא נשארת עם התינוקת שלי, ואני מטפלת בילד שלה. המצב הכלכלי שלנו ברצפה, ואני לא מדברת על דברים מיוחדים, אלא דברים בסיסיים כמו חשבונות ואוכל. כל הנסיעות האלה שוחקות. אם שירלי לא הייתה עוזרת, זה היה קטסטרופה. בהתחלה עזרו לנו מאיזושהי עמותה למשך כמה ימים, ואז זה נגמר. הנסיעות לבית החולים מדי יום הן במוניות ספיישל, כי זוהר לא יכול לנסוע בתחבורה ציבורית, המערכת החיסונית שלו לא מתפקדת וכל התעטשות מסכנת אותו. שירלי מצאה מתנדבים שבאים בכל בוקר ולוקחים אותנו לבית החולים".

הגיע לתת משקל. פסחה (צילום עצמי)
הגיע לתת משקל. פסחה (צילום עצמי)

מועצת הנוער נרתמה

בעקבות הפנייה של המורה והמנהלת למחלקת הנוער, התגייסה מועצת הנוער העירונית לארגן ערב התרמה. היכל התיאטרון נרתם גם הוא ותרם את האולם. במקביל, פנו חברי מועצת הנוער לאמנים, אנשי הפקה וחברות הגברה, בבקשה לתרום לאירוע. עד כה נרתמו להופיע האמנים יונתן ברק, גיורא זינגר, מור חן, עומרי סבח, נעה קירל ודורון וקטריקס. האמן אביעדוס התנדב להנחות, ובימים אלה, מוכרת מועצת הנוער העירונית כרטיסים למופע.

"אני לומדת בכיתה י', ורוב חברי מועצת הנוער הם חברים של זוהר. אחרי שהם שמעו שהוא חלה בסרטן, הם באו בהצעה לעזור לו", סיפרה השבוע הדוברת של מועצת הנוער העירונית אריאל גולדהגן, שלומדת באולפנה סגולה בעיר, "אני מכירה את זוהר מהילדות. בהתחלה, חשבנו איך לעזור לו כי ידענו שהנסיעות לבית החולים, לטיפולים, מאוד יקרות וחיפשנו מי שיסיע אותו, עד שעלה הרעיון של ערב ההתרמה. בחודש האחרון אנחנו פועלים להביא אמנים. כל כרטיס שיימכר הוא תרומה למשפחה.

"בהתחלה, זוהר לא כל כך רצה את ערב ההתרמה, כי קשה לו להסתגל למצב, וממש היינו צריכים לשכנע אותנו. זה מרגש ועצוב הסיפור הזה ואנחנו מקווים שהוא יחלים. יותר מאשר חשוב לנו שהאירוע הזה יהיה אירוע של אמנים, חשוב לנו להיות עם זוהר, כי גם הוא יהיה. אנחנו רוצים לתמוך בו ולהראות לו שאנחנו אוהבים אותו".

עד כה נמכרו כ~300 כרטיסים, אך באולם יש כ~900 מקומות. גולדהגן: "אנחנו מוכרים לבני נוער אבל לא רק, כי גם המורות שלו תרמו וגם המשפחות. אנחנו רוצים לבקש שההורים יקנו כרטיס למופע, עבור ילדיהם, שיגיעו וייהנו עם זוהר, יתמכו בו ויראו לו אהבה. כמובן שאם מישהו רוצה לתרום בלי להגיע, הוא יכול. כרטיסים כאלה ילכו לילדי הרווחה".

נירית: "היום זוהר מבין שהוא מקבל הרבה אהבה וחיבוקים. בהתחלה, שירלי הוציאה פוסט, באישורי כמובן, והוא הזדעזע קצת. מהרגע שהמחלה התגלתה, הוא נתן לחברים שלו להבין שעבר ניתוח בראש וזהו. אחרי הפוסט הוא הבין שכולם יודעים שמדובר בסרטן, והוא לקח את זה ממש קשה. לאט~לאט זה חלחל ועכשיו אין לו ברירה, זה בחוץ. היום אני מבינה שזה תפס תאוצה ובכל פעם שאחד החברים שלו רוכש כרטיס זה עושה לו טוב".

כרטיסים ניתן לרכוש במחלקת הנוער, ברחוב מורדי הגטאות 17 בקרית מוצקין או אצל נציגי מועצת הנוער, טל': 04~6404829/30.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות