fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יו״ר ארגון קבלני מחוז חיפה: "ישנם ארגונים כאילו 'ירוקים' שנדמה שדאגתם נתונה יותר לעכבישים מאשר לילדינו"

יו״ר ארגון קבלני מחוז חיפה הסביר בהרמת כוסית לרגל השנה החדשה כי חייבים לתכנן 4 וחצי מיליון דירות לילדי ישראל. פייגלין הוסיף מסר על ועדות התכנון ואמר בין היתר: "אנחנו נתקלים בשורה של חסמים שמעכבים פרויקטים. אם לא נבנה מספיק דירות הצעירים של היום יחפשו דיור מעבר לים״
פייגלין מנכ"ל צמח המרמן (צילום: איתמר סיידא.)
פייגלין מנכ"ל צמח המרמן (צילום: איתמר סיידא.)

יו״ר ארגון קבלני מחוז חיפה ומנכ"ל חברת צמח המרמן, חיים פייגלין קרא לממשלה להאיץ את קצב התכנון במדינת ישראל. בכנס של ארגון קבלני מחוז חיפה לרגל ראש השנה שנערך במלון דן כרמל בחיפה אמר פייגלין כי: ״התרגשנו אתמול כאשר 2.3 מיליון ילדים פתחו את שנת הלימודים. לפני שלושים שנה הילדים שלי נכנסו למערכת החינוך וכולנו התרגשנו שמיליון תלמידים פתחו את שנת הלימודים של שנת 1988. תחשבו מה הולך לקרות בשנת 2048 הכותרות ידברו על 4.5-5 מיליון ילדים שפותחים את שנת הלימודים. איפה הם יגורו ?

"אותם מיליון תלמידים של שנות ה-80 צריכים עכשיו דירות. תהליך תכנון אמיתי היה יכול לפתור את הבעיה אבל כרגע אנחנו לא מרגישים שיש תיכנון כזה. נכון, יש הקשבה אבל זה לא מספיק. כיום לוקח שלושים שנה ליזום, לתכנן ולבנות פרויקט בישראל. המספרים האלה מהווים את משבר הדיור.

"אנחנו בונים היום פרויקטים שיזמנו לפני 20-30 שנה  כדי שלילדים שנכנסו השבוע למערכת החינוך יהיו דירות בעוד20 שנה, חייבים לבנות לפחות 3 מיליון דירות ולצורך כך לתכנן ולאשר לפחות 4.5 מיליון דירות. אבל  זה לא קורה. הידע , הניסיון , ההון והאנרגיה נמצאים אצלנו , בוני הארץ, אך מעט מאוד נעזרים בנכסים אלו. הן הממשלה והן השלטון המקומי אינם רואים בנו שותפים אמיתיים לעשייה. לפעמים מתייעצים איתנו אך הרושם הוא שהדבר נעשה כדי לצאת ידי חובה והתוצאות הן מוגבלות.

 פייגלין מנכ"ל צמח המרמן (צילום: איתמר סיידא.)
פייגלין מנכ"ל צמח המרמן (צילום: איתמר סיידא.)

"לדוגמא, למרות שהתאחדות בוני הארץ היא הגוף היציג של כל העוסקים בבניה בישראל, היא איננה מיוצגת כלל במועצה הארצית לתכנון ובניה ובוועדות המשנה שלה. מועצה זו כוללת נציגי ממשלה, נציגי שלטון מקומי, מספר נציגי "ירוקים" – אך אף לא נציג אחד שלנו העוסקים בבניה. החלטות המועצה וגופי המשנה שלה הן בהתאם , יש שם רוב למתנגדי בניה למגורים ואנחנו בוני הארץ, התומכים המובהקים בבניה למגורים – מודרים מגוף חשוב זה. לצערי אנחנו נתקלים בשורה של חסמים שמעכבים פרויקטים. למשל, ישנם ארגונים כאילו 'ירוקים' שנדמה לפעמים שדאגתם נתונה יותר לעכבישים מאשר לילדינו. אם לא נבנה מספיק דירות הילדים והצעירים של היום יאלצו לחפש דיור מעבר לים״.
פייגלין הוסיף כי השליטה של המדינה בשוק הדיור דרך מחיר למשתכן מסוכנת. לדבריו, כלכלה טוטליטרית סופה להתנוון כפי שקרה במדינות קומוניסטיות. אפילו סין בחרה בשוק חופשי כי היא הבינה שרק שוק חופשי יוצר פריחה ושגשוג״

בסיום דבריו פנה פייגלין ליו״ר מטה הדיור החדש זאב בילסקי וביקש למנות נציג של התאחדות בוני הארץ במועצה הארצית לתכנון ובנייה. ״יש בוועדה נציגים מטעם מגוון רחב של גופים, רובם מתנגדים לבניה, האם הגיוני שאנחנו שבונים את הארץ הזאת לא נהיה בוועדה?

גם נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק מנה את הישגיו של הארגון בשלוש השנים האחרונות כדוגמת פתרון משבר האשראי והמחסור בעובדים. לדברי בריק במהלך פגישתו האחרונה עם שר האוצר הוחלט על ״הפסקת אש״ במטרה לפטור יחד את הבעיות בענף.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות