fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ דב חנין: "תכנית הבנייה באכזיב לא ראוי שתיבנה כלל"

מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)
 ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשותו של ח"כ דודי אמסלם, קיימה היום, שלישי, דיון מיוחד בנושא תכניות הבנייה בסמיכות לחוף אכזיב (ג/4870), המקודמות על פי תכניות שאושרו בשנת 1994
הועדה דנה כעת בנושא תכנית הבנייה בחוף. הדיון הדחוף התקיים ביוזמת ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, וחברי כנסת נוספים: יעל גרמן, יעל כהן-פארן, שרן השכל ותמר זנדברג ופעילי המטה כנגד הבנייה באכזיב.
לדברי ח"כ חנין: "מדובר בתכנית בנייה של מאות יחידות דיור למגורים ולמלונאות, במרחק של 100 עד 150 מטרים מקו המים בחוף אכזיב. מדובר באחד החופים היקרים, המשמעותיים והיפים בישראל. אזור יפהפה של נופש ופנאי, בו מתכננים להקים וילות צמודות קרקע. איך דבר כזה יכול היה בכלל לקרות?
 ראשית, הבנייה הזו סותרת לחלוטין את חוק שמירת הסביבה החופית. הוועדה לחופים סיירה בחוף הזה וקבעה שמדובר בשטח 'שלא ראוי שייבנה בכלל'. שנית, הבנייה הזו סותרת את תמ"א 35, אשר מגדירה את השטח הזה בתור 'שטח של מרקם חופי בעל רמת השימור הגבוהה ביותר'. כלומר אסור לבנות בו את מה שרוצים לבנות בו עכשיו.
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)
מחאה נגד הבנייה בחוף אכזיב (צילום: דורון גולן)
בנוסף, הבנייה הזו סותרת את תכנית המתאר המחוזית, אשר מגדירה 81 דונם מתוך השטח המיועד לבנייה – בתור גן לאומי. איך דבר כזה קורה? הדבר ממחיש עד כמה צריך לקדם את הצעת החוק שיזמתי, שבכנסת הקודמת חתמו עליה 70 חברי כנסת, אשר נועדה לתקן את המצב האבסורדי הזה, ולקבוע כי תכניות עתיקות לא יגברו על חקיקה מודרנית".
ח"כ חנין ציין את המאבק החשוב שמנהלים התושבים מנהריה ומהסביבה לשמירה על חוף אכזיב, וביקש מהוועדה כי תקבל החלטה לפנות לשר האוצר משה כחלון, שכיום הוא גם השר להגנת הסביבה – ותקרא לו לעצור את התכנית כפי שהיא כיום.

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, בראשותו של ח"כ דודי אמסלם, קיימה היום, שלישי, דיון מיוחד בנושא תכניות הבנייה בסמיכות לחוף אכזיב (ג/4870), המקודמות על פי תכניות שאושרו בשנת 1994.

החברה להגנת הטבע: "לעצור את הבנייה"

נציג החברה להגנת הטבע, לירון שפירא, רכז שמירת הטבע של הארגון בצפון, השתתף בדיון. "יש לעצור את קידום התכניות, עד לבחינה מחודשת שלהן. מדובר בתכניות ישנות מאוד, בנות למעלה מ – 20 שנה, שאינן מתאימות יותר למציאות של היום. יש לשמור על כל פיסת חוף שעוד נותרה טבעית ונטולת פיתוח, למען האינטרס הציבורי. נעשים מאמצים גדולים להסדרת רצועת החוף בגליל המערבי כולו, ולכן המשך קידום התכנית כפי שהיא, יפגע ביכולת לשמר את משאב הטבע הייחודי כל כך".

תגובת מטה המאבק: "אנו ממשיכים לקרוא לשר כחלון ולממשלת ישראל לשמור על פנינת היופי אכזיב מפני תכנית בניה עתיקה מלפני 22 שנים שמאיימת על הגן הלאומי. בידיים של השר כחלון לתקן עיוולת שביצעו מוסדות התכנון. אנו מברכים על כך שהכנסת מצטרפת לקולות אלו. על הוועדה המחוזית לקיים דיון מהותי תוך נכונות לנקוט בשינויים שיביאו לצמצום הפגיעה בחוף."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות