fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברה מקרית מוצקין נתבעת על הפרת קניין רוחני של הקובייה ההונגרית

עו"ד סער גרשוני. צילום: יח"צ
עו"ד סער גרשוני. צילום: יח"צ

הקובייה ההונגרית המפורסמת שכמעט כל אדם זכה לשחק בה לפחות פעם אחת בחייו, תככב בקרוב בבית המשפט המחוזי בחיפה ולא כמשחק אלא במסגרת כתב תביעה שהוגש נגד חברה להשקעות נדל"ן מקרית מוצקין.

משחק החשיבה הקובייה ההונגרית הומצא בשנת 1974 על ידי מהנדס הונגרי בשם ארנו רוביק. משנת 1977 עד היום נמכרו ברחבי העולם יותר מ-300 מיליון יחידות מקוריות של המשחק.

חברת SEVEN TOWNS, שממוקמת בלונדון, מחזיקה בסימני המסחר של הקובייה תחת המותג RUBIKS CUBE (הקובייה של רוביק), הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד חברה בשם "קבוצת אמה גלוב" מקריית מוצקין אשר הקימה חברה בשם "RUBIK'S השקעות יצירתיות בנדל"ן" והמנכ"ל שלה הוא מרדכי אביטן.

על פי כתב התביעה נתבעת החברה והמנכ"ל בגין שורת הפרות של קניין רוחני, עשיית עושר, עוולות מסחריות והפרת חובה חקוקה. בכתב התביעה נטען כי לצד שמה של החברה הופיעו באתר האינטרנט שלה ובעמוד הפייסבוק שלה גם איור הנחזה לאיור תלת מימדי של הקובייה ההונגרית.

"הנתבעים נשענים על המוניטין רב השנים של התובעת, תוך שימוש בקניינה, על מנת להפיק טובות הנאה "חינם אין כסף" ללא כל זכות שבדין" נטען בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד סער גרשוני, מפירמת עורכי הדין דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, צדרבוים ושות' "מכאן כי הנתבעים מתעשרים שלא כדין על חשבון התובעת".

עו"ד סער גרשוני. צילום: יח"צ
עו"ד סער גרשוני. צילום: יח"צ

בכתב התביעה מתואר כי נעשו פניות לחברה על מנת להסב את תשומת ליבה על השימוש האסור בסימן המסחרי אולם משראו אנשי החברה באנגליה כי הדבר אינו נעשה במהירות שמספקת אותם, הוחלט על הגשת התביעה. "הנתבעים מנצלים ו"רוכבים" על המוניטין של התובעת שצברה בשנים רבות של עבודה מאומצת ותוך השקעת משאבים כספיים אדירים ברחבי העולם כולו" נטען בכתב התביעה "הנתבעים עושים שימוש בסימני המסחר של התובעת ללא רשותה והכל על מנת לקדם את עסקיהם ולגרוף רווחים על חשבונה".

בית המשפט המחוזי בחיפה מתבקש גם להוציא צווי מניעה קבועים ביחס לסימן המסחרי של הקובייה ההונגרית וכן לפצות את התובעת בסכום של מאה אלף שקלים.

מנכ"ל החברה סירב להגיב לכתב התביעה. טרם הוגש כתב הגנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות