fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הפכנו להיות פח זבל של ייצור לזיקוק דלק"

עו"ד אליס גולדמן ילידת קרית מוצקין הידועה כלוחמת צדק מתמודדת על מקום 19 בפריימריז של מפלגת העבודה
עו"ד אליס גולדמן
עו"ד אליס גולדמן (צילום: יח"צ)

עו"ד אליס גולדמן ילידת קרית מוצקין וכיום תושבת נשר, הידועה כלוחמת צדק בפעילותה בתנועת אומ"ץ וכן בקואליציה לבריאות הציבור, ובמאבקה בזיהום האוויר בחיפה והקריות, מתמודדת על מקום 19 המשוריין לנשים בפריימריז של מפלגת העבודה, לקראת הבחירות לכנסת ה-20 שיתקיימו בחודש מרץ.

מחאה נגד בז"ן.
גולדמן במחאה נגד זיהום אוויר במרץ חיפה (צילום: הילה מלמד)

עם תקציב דל מאד, היא מתרוצצת כבר שלושה שבועות ומנסה לשכנע כחמשת אלפים מתפקדים ממפלגת העבודה למה דווקא היא מתאימה להיות חברת כנסת. יצוין כי ח"כ במשבצת חיפה והצפון נמצא במקום 29 ברשימת העבודה, אך עו"ד גולדמן משואפת למקום ריאלי יותר. הפריימריז התקיים ב-13 לינואר.

גולדמן, בת 47 נשואה מתגוררת בנשר. במקצועה היא עו"ד עצמאית, חלק מהצוות המשפטי של תנועת אומ"ץ ורכזת פרויקטים בקואליציה לבריאות הציבור. גולדמן נולדה וגדלה בקרית מוצקין, למדה בתיכון אורט בעיר, שירתה כחמש וחצי שנים בחיל האוויר ובתפקידה האחרון כקצינת קשר. מיד עם שחרורה התאהבה ברזי הפוליטיקה הארצית ומונתה לעוזרת של ח"כ חיים רמון, אי שם בשנות ה-90.

עו"ד גולדמן, למדה מספר תארים בחייה והבינה שכדי לייצג את הציבור היא צריכה ללמוד משפטים ולהפוך לעורכת דין, כדאי לבטא את הצדק. מאותם הסיבות היא כך מתמודדת לכנסת. לדבריה, בירושלים יושבים מקבלי ההחלטות ואפשר ליצור שינוי אמיתי. בבחירות שיתקיימו לפני כשנתיים התמודדה גולדמן במקום 48 והלא כל כך ריאלי.

עו"ד אליס גולדמן
עו"ד אליס גולדמן (צילום: יח"צ)

גולדמן: "התוכניות שלי עוסקות אך ורק בצפון ובחיפה. אני נשארת לגור כאן ומתכוונת לפתוח כאן שלוחה צפונית וקבלת קהל. אני מרגישה שאני נמצאת בשליחות וזה החל לחלחל בי עוד בנעוריי. הפעילים שעוזרים לי עובדים בהתנדבות, אלו אותם פעילים שמלווים את המאבק הסביבתי כנגד זיהום האוויר, התרחבות בז"ן והקמת נמל נוסף בחיפה. צריכה להיות לנו נציגות פעילה בכנסת הבאה.

"הפוליטיקה בדמי כבר עשרות שנים. אני עולה לכנסת מידי שבוע מטעם תנועת אומץ וכדי לעזור גם לשכבות החלשות ומשתפת פעולה עם ח"כ אילן גלאון בנושא נגישות לבעלי מוגבלויות. המטרה שלי לקדם מחאות חברתיות".

חלמה להיות טייסת
גולדמן מספרת כי תמיד הייתה נחושה לשנות תפיסות מגדריות. שוויון בין המינים מאד חשוב לה. "גדלתי בבית של צווארון כחול. אמא שלי עבדה במשק בית, אבא עבד בעיריית חיפה. תמיד עבדתי וקבלתי חינוך טוב לערכים. כמה שלא היה כסף היה חינוך טוב ואהבה.

"התודעה המעמדית החלה אצלי בתיכון, החלטתי ללמוד במגמת מכניקה באורט קרית מוצקין. המנהל אמר לאמא שלי שאין שם בנות. אמא לי הודיעה לו שזה מה שאני החלטתי וכך יהיה. מאוחר יותר החלטתי שהיא רוצה להיות טייסת. למדה בטכני עם 20 בנות ו-300 בנים. רציתי לעבוד עם מטוסים ולא לעשות קפה לאף בוס. חמש וחצי שנים שירתי בצה"ל בהתחלה בתפקיד טכנאית מטוסים ולבסוף כקצינת קשר".

מתנגדת להרחבת בז"ן
גולדמן הצטרפה לקואליציה לבריאות הציבור ומספרת בכל ראיון איך היא חשה כי כל הסביבה סובלת מזיהום האוויר הכבד ועלייה באחוזי התחלואה בסרטן ומחלות אחרות. השנה משרדי הממשלה היו מספיק אמיצים ופרסמו דוחות שקבעו כי בנפות חיפה ועכו, נמצאת התחלואה הגבוהה ביותר לסרטן וכן המשרד להגנת הסביבה פרסם כי הזיהום הכי גבוה במטרופולין חיפה הוא מתעשייה.

כששמעה עו"ד גולדמן על תוכנית הרחבת בתי הזיקוק פי שלוש, יצאה למאבק יחד עם חבריה שנמשך עד היום ובכל אמצעי התקשורת.
"אני חתומה על יותר מ-1000 התנגדויות כנגד תוכנית הרחבת בז"ן והכל בהתנדבות. צריך להכריז על חיפה כאזור הנפגע מזיהום וכך לפחות יקפיאו את התוכניות להקמת נמל נוסף והרחבת בז"ן. הפכנו להיות פח זבל של ייצור לזיקוק דלק כ-40 אחוז מהתוצרים מיוצאים לחו"ל. אנחנו הפכנו להיות פח הזבל של מדינות אחרות. ואני אפעל לעצור את הקשר בין הון-שלטון ולחזק את מעמדו של מבקר המדינה בנושא.

"חיפה כבר אינה 'העיר האדומה', אלו מושגים שלא קיימים יותר. זו עיר מזדקנת, אזור מוכה אבטלה, גם ברמה חברתית. לבני 40 קשה למצוא עבודה. ודרושה כאן עשייה מיידית. מיליון תושבים שמגיע להם פה בכנסת".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות