fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוקורסקי: "המדינה הרסה את החינוך הטכנולוגי"

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

כבוגר מערכת החינוך של קרית ביאליק יכול ראש העירייה, אלי דוקורסקי, להתבונן על העבר ולעשות את ההשוואות בין הימים שבהם הוא חבש את ספסל הלימודים לבין מערכת החינוך הנוכחית שתחת אחריותו.

"הרבה פעמים אנחנו נוהגים להתרפק על עבר, בעבר לא מדדו את בתי הספר כמו שמודדים היום. אורט ביאליק היה מותג ותדמית אך מעולם לא מדדו אותו. ההישגים הלימודיים היום והערכיים של מערכת החינוך היא הרבה יותר חזקה ואיכותית".

אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

הראיון לקראת פתיחת שנת הלימודים מתקיים בלשכתו של דוקורסקי. בחולצה קיצית משובצת הוא מנסה להיראות נינוח אולם עיניו נודדות אל הטלפון הנייד שמונח מולו שאליו זורמות הודעות ללא הפסקה. מרבית זמנו בימים אלה מוקדש לפגישות שנוגעות למערכת החינוך, עם מנהלים, צוותים חינוכיים, הכנות המבנים וניסיון למנוע מראש כל תקלה אפשרית.

"ישנם מורים מאוד איכותיים ואני פוגש אותם כי אני לפחות פעמיים בשבוע בבתי ספר בעיר ובעצמי מקיים פעם בשבוע שעת סיפור" אומר דוקורסקי שהחליט עם כניסתו לתפקיד להקטין ככל האפשר את כמות התלמידים שנושרים מהלימודים. "תלמיד בקרית ביאליק לא ונשר מהמערכת מבלי שתקיים דיון אצלי עם כל מי שנוגע בדבר. הנתונים מראים שיש פחות מאחוז של תלמידים שנושרים מהמערכת". תלמיד שעלול לנשור מהלימודים מגיע ללשכתו של ראש העירייה ובין השניים נחתם חוזה מיוחד שבו מתחייב התלמיד מול ראש העירייה לעשות ככל יכולתו על מנת להמשיך בלימודים. "לא כולם צריכים תעודת בגרות ולא כולם יצאו איינשטיינים, העיקר שיצאו בני אדם ממערכת החינוך".

דוקורסקי היה בין הראשונים שהביע את דעתו על תוכנית משרד החינוך לפעול לחיזוק הלימודים של חמש יחידות מתמטיקה. "בשם החתירה למצוינות לפעמים שמים ילד בחמש יחידות לימוד שהוא לא מסוגל. בשבילי מתמטיקה זה היה כמו סינית. בכיתה י' ניגשתי לבחינה בפיסיקה ואני זוכר שהסתכלתי על השאלון וזה היה כמו סינית. מסביבי כולם כתבו אז גם אני כתבתי. כשהמורה החזירה את המבחן היה לי ציון אפס ורשמה לי: לידיעתך נבחנת בפיסיקה ולא בספרות. לא כל תלמיד חייב להיות חזק בהכל ואני תמיד אומר שמבחינתי יחנכו אותם קודם כל להיות אזרחים טובים, אנשים ערכיים, אנשים שידעו לכבד ולקבל את האחר ויחד עם זה יבואו גם הציונים. תעשו תעודת בגרות, לא חייבים את הכל בחמש יחידות לימוד".

נושא חינוכי שדוקורסקי מנסה לקדם בקרית הוא החינוך הטכנולוגי "לצערי הרבה הוא נזנח במדינת ישראל על ידי ממשלות ישראל ועכשיו יש מגמה לפתוח בית ספר טכנולוגי בקרית ביאליק אך משרד החינוך אינו מכיר בבתי הספר האלה. זה כמו שתי מדינות, מדינת הכלכלה ומדינת החינוך שנלחמות אחת בשנייה. בגלל שיקולי אגו החינוך הטכנולוגי נפגע. תעשיינים מתלוננים שיש מחסור בידיים עובדות, התעשייה משוועת לידיים עובדות". בקרית ביאליק החליטו לנקוט בצעדים משלהם והשנה יפתח בית ספר טכנולוגי צומח החל מכיתה ט בחסות חברת "קאטרפילר" העולמית והוא למעשה יהיה בית ספר על אזורי שיקלוט תלמידים מכל האזור.

אם יש דבר אחד שדוקורסקי בטוח שהוא תמיד יהיה גאה זה נושא הרצף החינוכי של התלמידים על הרצף האוטיסטי מגיל שלוש עד גיל 21. "אני זוכר דיון עם הנהלה של אחד מבתי הספר שחששו שהתלמידים האלה יורידו את אחוז הזכאות לבגרות. אמרתי להם אז מה? מה עם השאר רוח? מה עם התרומה לקהילה? היום זה היהלום בכותרת. המקהלה של התלמידים האלה מופיעה בכל הארץ וזו רק דוגמא ובשבילי זה הדבר האמיתי. הילדים האלה משולבים בחלקם בכיתות הרגילות וכשמדברים על לקבל את האחר, זה לקבל את האחר. לשמחתי הזכאות לבגרות לא נפגעה אלא עלתה בעשרים אחוז. זה חינוך בעיני, זה מה שאני רוצה להגיד כשאתלה את המפתחות, שזה החותם שהשארתי במערכת החינוך בקרית ביאליק".

ולקראת פתיחת שנת הלימודים אומר דוקורסקי לתלמידים "תשאפו גבוה, תמצו את היכולות שלכם כי בכל אחד ואחת יש את הניצוץ שבעזרתו תוכלו לפרוץ קדימה. תהיו בני אדם, תהיו אנשים טובים, שומרי חוק, תדעו לקבל את האחר, תדעו לכבד את המורים ואת ההורים שלכם ותצליחו בכל מה שתעשו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות