fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאווה לעדה הדרוזית: קצין הרפואה הראשי הוא מחורפיש

גאווה גדולה לעדה הדרוזית ולתושבי הגליל, בן העדה הדרוזית ותושב חורפיש ד"ר טריף בדר התמנה לקצין הרפואה הראשי של צה"ל. "גאווה גדולה לכפר ולעדה כולה"
תא"ל טריף בדר
צילום דובר צה"ל

לראשונה בתולדות צה"ל התמנה לתפקיד קצין הרפואה הראשי של צה"ל, בן העדה הדרוזית. ד"ר טריף בדר, נכנס לתפקידו ומבטיח להעניק את הטיפול הרפואי הנחוץ לכל מי שיזדקק.

תא"ל בדר (50) נולד בחורפיש, בן למשפחה דרוזית-ישראלית, למד בבית ספר יסודי בחורפיש ובתיכון במעלות תרשיחא. אביו שיח' סלמאן בדר, היה קצין במשמר הגבול במשך שנים רבות, לאחריהן, כיהן כמנהל בתי הדין הדרוזים.

בדר החל ללמוד רפואה בשנת 1985, במסגרת העתודה האקדמית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. את ההתמחות עשה בבית חולים ברזילי ואחר כך עבר לבית החולים גליל מערבי בנהריה, שם התמחה ברפואת ילדים.

בשנת 2001 שימש כרופא-חוקר במכונים הלאומיים לבריאות במרילנד שבארצות הברית, השלים מחקר בנושא אנדוקרינולוגית ילדים והוא בעל תואר שני בהצטיינות בניהול מערכות בריאות מאוניברסיטת בן-גוריון. במהלך השנים 2009 – 2011 הושאל מצה"ל וכיהן כסגן מנהל המרכז הרפואי הלל יפה ובמקביל סיים התמחות במנהל רפואי.

בצה"ל הוא סיים בהצטיינות קורס קציני רפואה בשנת 1993, שירת כרופא בגדוד 13 של חטיבת גולני, קצין הרפואה של עוצבת ברעם, קצין רפואה ביחידה מיוחדת, קצין הרפואה של אוגדה 36 וראש ענף מפקדים בבית הספר לרפואה צבאית. בשנים 2011 – 2014 שירת כקצין הרפואה של פיקוד הצפון. בתקופתו הפעיל צה"ל בית חולים שדה ברמת הגולן לקליטה וטיפול בפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה ומערך של העברת פצועים לטיפול בבתי חולים בצפון ישראל. בתפקידו הבא מונה לסגן קצין רפואה ראשי.

תא"ל טריף בדר
צילום דובר צה"ל

בדר היה חבר במספר משלחות סיוע רפואיות של צה"ל, היה חבר כוח החלוץ הרפואי לתאילנד לאחר רעידת האדמה והצונמי באוקיינוס ההודי בשנת 2004, שימש מפקד מחלקת הילדים בבית חולים שדה שהוקם בפורט או פרנס, לאחר רעידת האדמה בהאיטי בשנת 2010 ופיקד על המשלחת הרפואית ובית חולים שדה שהוקם בנפאל לאחר רעידת האדמה בנפאל בשנת 2015. במרץ 2016 פיקד על מבצע השבת הפצועים הישראלים מטורקיה.

מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת ד"ר סלמאן זרקא, גם הוא בן העדה הדרוזית בירך על המינוי ואמר: "ההיכרות שלנו היא רבת שנים ממגוון תפקידים בחיל הרפואה. זו הייתה תקופה מאתגרת מבחינה ביטחונית, מקצועית ומיוחדת באופן אישי, בה שיתפנו פעולה למטרה ושליחות חשובה. ללא ספק שלד"ר בדר כישורים ויכולות מוכחות בתפקידים רבים שהובילו אותו באופן טבעי ובזכות לראש הפירמידה של הרפואה הצבאית. אני סומך ידיי על המינוי וגאה בהישגו הייחודי שצבעיו האמתיים הם מקצועיות, נחישות, אהבת האדם הארץ".

ראש המועצה המקומית חורפיש מופיד מרעי אמר השבוע: "זוהי גאווה גדולה לכפר ולעדה כולה, מעט שמחה לאחר העצב העצום על רצח שני בנינו החיילים. ד"ר בדר הוא פורץ בראש, ילדנו גדלים לאורם של בני המקום ובני העדה. ד"ר בדר הוא שליח העדה וגאוות העדה. מקצועיותו תישא אותו רחוק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות