fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכל מתחיל בחינוך?

כאשר רוב ילדי הקייטנות ברחבי הארץ חגגו מסיבות סיום בפארקי מים ושעשועים, בחוף הים או בחיק הטבע, בחרו קברניטי מפלגת בל"ד לסיים את קייטנת ילדיהם בטקס סיום יוצא דופן
צילום אילוסטרציה: פוטליה

בשלהי ימי אוגוסט החמים, ההורים כורעים תחת נטל חודשי החופש הגדול ויוצאים מגדרם כדי לספק תעסוקה הולמת לילדים בחופשה, תוך פיקוח על מעשיהם, פן השעמום והעדר המסגרת החינוכית יובילו את ילדיהם להתוודע

לסכנות האורבות בכבישים, בחופי הרחצה ובמרכזים הומי אדם. ברחבי הארץ הופעלו קייטנות ספורט אקסטרים, מדעים וטכנולוגיה, בישול ואפייה, הגנה עצמית, מוזיקה ודרמה שהעניקו מספר שבועות של מסגרת למידה והתנסות חווייתית ייחודית.

גולת הכותרת היא קייטנה ייחודית: קייטנת ההסתה והתרעלה של מפלגת בל"ד.

בל"ד היא חלק מהרשימה המשותפת, מפלגה המאחדת את המפלגות הערביות בישראל. הקייטנה נועדה לבני תנועת הנוער של המפלגה, ובה חברים צעירים ערבים ישראלים. תנועות הנוער של בל"ד מחברות אליהם צעירים רבים ברוח של שנאה מזוקקת, כשהמוטו המקורי שלהן "ברוח ודם נפדה אותך, פלסטין". בני נוער אלה חסרי סיכוי ללמוד ולהבין את התמונה הכוללת של הסכסוך היהודי-פלסטיני.

צילום אילוסטרציה: פוטליה
צילום אילוסטרציה: פוטליה

כבר משנת הלימודים הראשונה בגנים ובכיתות היסוד של בית הספר, דואגת המערכת להזין אותם בתכנים רוויי ארס ומשטמה. הם מבינים מגיל צעיר שהדרך היחידה להתמודד עם "המפלצת הציונית" היא באמצעות טרור ושפיכות דמים. שטיפת המוח השיטתית במסגרות אלה במגזר הערבי אינה מעודדת דיאלוג, ניסיון לקירוב לבבות או הכרה כלשהי בעם היהודי.

חברי תנועת בל"ד , הם אזרחי מדינת ישראל, חברי כנסת המקבלים משכורת מכנסת ישראל, האמורים לגלות נאמנות למדינה בה הם חיים ולייצג את ציבור בוחריהם. אך, למרבה הצער, הם אינם עסוקים בפיתוח מערכת החינוך, במתן שירותים מוניציפליים, בשיפור באיכות חיי התושבים ובדאגה לצורכיהם האמיתיים, אלא מחטיאים את המטרות החשובות ביותר.

חשוב לזכור שתפישת עולם, הקניית ערכים ובסיס איתן לנפשו של ילד מתחילים עוד בגיל הרך, כאשר הילדים משולים לספוג המסוגל לקלוט מידע ומסרים רבים שיהפכו בעתיד לחלק מאישיותם ומתפישת עולמם.

לא כך חושבים בבל"ד. כאשר מרבית המשתתפים בקייטנות ברחבי הארץ חגגו מסיבות סיום בפארקי מים ושעשועים, בחוף הים או בחיק הטבע, בחרו קברניטי המפלגה לקיים מסיבה ובה טקס סיום יוצא דופן. במסגרת הטקס יצאו החניכים למחנה הפליטים שליד בית לחם, וביחד עם תושבי המחנה ערכו צעדה לכבוד השהידים, מניפים בגאון את דגלי פלסטין וצועקים בקולי קולות "ברוח ודם נפדה אותך, שהיד, וברוח ודם נפדה אותך, פלסטין". משם המשיכו החוגגים לביקור בבתי משפחות השהידים, כשהם מחולקים לקבוצות הנושאים את שמם של מחבלי העבר כמו יאסר ערפאת ועז א-דין אל קאסם, שעל שדמו נקראת הזרוע הצבאית של חמאס.

ואם לא די בכך, כוכבת המפלגה חנין זועבי חשפה בדף הפייסבוק שלה את הערכתה לפעולת התנועה ותמיכתה בבני הנוער המגלים רוח מאבק וכוח.

תופעת מסוכנת זו היא קצה הקרחון למערכת ההסתה המשומנת והמסולפת של חברי הרשימה המשותפת, החותרים תדיר נגד קיומה הלגיטימי של מדינת ישראל. עם חינוך רווי שנאה, אין לדור הצעיר של ערביי ישראל תנאים בסיסיים להשתלבות בעולם טכנולוגי, חדשני ועתיר ידע או יכולת לייצר דיאלוג אמיתי.

מחד גיסא, רשויות החוק חייבות לטפל בתופעות אלה ללא כחל וסרק, ומאידך גיסא, הגיע הזמן שערביי ישראל, ייקחו אחריות על חיי ילדיהם וישאפו לעתיד טוב יותר למענם, יחנכו אותם לחלומות אמיתיים על צמיחה, התפתחות והצלחות, תוך הזדהות עם גיבורי תרבות ראויים. כך יוכלו ילדיהם להיחשף לעולם טוב יותר ולפתח מיומנויות וכלים להצלחה בעולם עם תקווה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות