fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

180 דקות מליגת העל

הפועל עכו גברה על רעננה (0:2) ושמרה על מקומה מעל לקו האדום. המאמן שלומי דורה: "אם לא נשלים את משימת ההישארות, לא יזכרו לנו כלום". במחזור הקרוב תצא עכו למשחק חוץ נגד נתניה. ההנהלה ארגנה הסעות לאוהדים. הבלם אדי גוטליב סיכם בהפועל ת"א וגרם לקרע בין העירייה לעמותה
ככה ייעשה לשחקן שמבקיע. ציון צמח מהפועל עכו, נישא על כתפיים בסיום הניצחון על רעננה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
ככה ייעשה לשחקן שמבקיע. ציון צמח מהפועל עכו, נישא על כתפיים בסיום הניצחון על רעננה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו המשיכה במחזור האחרון את מסע ההישרדות הקסום שלה בליגת העל, אחרי שגברה בביתה על הפועל רעננה, 0:2. היה זה ניצחון שלישי רצוף של עכו ומשחק רביעי שבו הקבוצה שומרת על רשת נקייה. לפני השריקה לפתיחת המשחק העניקה נציגת הנהלת הפועל עכו קרן דה_קסטרו, זר פרחים לאלון זיו, שהתחיל את העונה בהפועל עכו וכיום משמש כעוזר מאמן ברעננה. זיו היה נרגש מהמחווה והודה לקהל שהריע לו. שחקני הפועל עכו שעלו למגרש, התקבלו בהתלהבות רבה על ידי האוהדים המקומיים, ששרו להם: "עכו לא תרד", ו"היידה בי, היידה בו, היידה הפועל עכו" המיתולוגי.

עכו, שסימנה את המפגש הזה כמוקש, פתחה בהססנות, ושחקני שתי הקבוצות הגיעו למצבי הבקעה טובים. בעכו, היה זה שוב השוער דודו גורש, שבכמה הצלות מרהיבות, מנע כיבוש מוקדם של האורחים. מושיקו מישאלוף, שבתקופת אלון חרזי, לא נספר והיה בדרך החוצה, שוב הוכיח מנהיגות, נחישות והיה בלתי עביר. לצידו, אדי גוטליב, היה, כרגיל, מצוין וכך גם התגלית המפתיעה עד כה, המגן השמאלי דניאל ברוחל, שהגיע בינואר מבית"ר כפר סבא מליגה א'.

ככה ייעשה לשחקן שמבקיע. ציון צמח מהפועל עכו, נישא על כתפיים בסיום הניצחון על רעננה    (צילומים: אדריאן הרבשטיין)
ככה ייעשה לשחקן שמבקיע. ציון צמח מהפועל עכו, נישא על כתפיים בסיום הניצחון על רעננה (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

ברניסלב יובנוביץ' ויאניס פאפאדולוס, הנהיגו את מרכז השדה ובהתקפה אמיר אבו_ניל, אחמד קאסום ויובל אבידור, הטרידו ללא הרף את הגנת רעננה וסיכנו את שערם. בדקה ה_34, הצליחה עכו למצוא את הפרצה לשער רעננה. יובנוביץ' הכניס כדור גובה לרחבה, קאסום נגח למשקוף ואבו_ניל, מקרוב המשיך בראשו פנימה, 0:1 לעכו. בדקה ה_41, יכלה עכו להכפיל את יתרונה כששניר משען הוכשל ברחבה. פאפאדופולוס בעט, אך שוער רעננה הדף. במחצית השנייה השלימה עכו את המשימה, כשאבידור בישל למחליף ציון צמח, שמתוך הרחבה בעט שטוח ומדויק פנימה, 0:2.

המאמן שלומי דורה: "הפרשנים אומרים שיש להפועל עכו 9 נשמות ואני אומר שלהפועל עכו יש נשמה אחת גדולה ולב ענקי. שיחקנו בטירוף עם המון עוצמה ואמוציות. כולנו תקווה שזה יימשך גם בשני המחזורים הקרובים. אם לא נשלים את המשימה, לא יזכרו לנו כלום. אנחנו חייבים להשיג את הנקודות הדרושות כדי להבטיח באופן ודאי וסופי את הישארותנו בליגת העל".

השוער המצטיין וקפטן הקבוצה, דודו גורש: "למרות סדרת ההצלחות והניצחונות, צריך לזכור שאנחנו עדיין רק 2 נקודות מהקו האדום. זה הולך קשה ולא קל לתפקד ברגעים כאלה של לחץ ומתח. המאמץ שלנו הוא קבוצתי ומורכב מלב, נשמה והרבה מאוד מזל. הגענו למצב שבו אנחנו תלויים בעצמנו ואם נביא לשני המשחקים שנשארו את אותה לחימה והקרבה, נישאר בליגה".

ציון צמח: "אני שמח להבקיע ועוד יותר מאושר ששימחנו את האוהדים. אסור לנו להקל ראש בשתי היריבות שמצפות לנו, נתניה וסכנין, ואנחנו צריכים לתת את החיים שלנו במשחקים נגדיהן, כדי לקחת את הנקודות שישאירו אותנו בליגה".

מיליון שקל, נמכר. אדי גוטליב מהפועל עכו (מימין) עובר לאדום
מיליון שקל, נמכר. אדי גוטליב מהפועל עכו (מימין) עובר לאדום (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

במחזור הקרוב תצא עכו למשחק חוץ נגד מכבי נתניה (שבת, שעה 15:45, נתניה). דורה: "מכבי נתניה קבוצה טובה, בטח בביתה וכשהיא נתמכת על ידי קהל אדיר. הבעיות שלהם לא צריכות לעניין אותנו, כי הדברים תלויים בנו. אם נבוא מפוקסים ומרוכזים ונפיק מעצמנו את המקסימום, נוכל לחזור עם נקודות. כרגע, אין לי זמן להתעסק ברגשות והתרגשויות, כי המתח עדיין באוויר ויישאר לדעתי עד המחזור האחרון".

הנהלת הקבוצה ארגנה הסעות עבור אוהדים שירצו ללוות את הקבוצה למשחק בנתניה. ההסעה תצא מהמגרש בנפוליאון בשעה 14:00.

גוטליב סיכם בהפועל ת"א

ללא קשר לליגה בה תשחק הפועל עכו בעונה הבאה, מסתמן שאדי גוטליב לא ימשיך בקבוצה. הבלם הצעיר, שרק בקיץ האחרון חתם בהפועל עכו ל_3 שנים, סיכם לאחרונה את תנאיו בהפועל ת"א. הפועל עכו צפויה לקבל עבור השחקן מיליון שקלים, שיתפרסו על פני 36 תשלומים. הסיכום, אגב, הושג בין בעלי הפועל ת"א לראש עיריית עכו שמעון לנקרי ומנכ"ל העירייה אוהד שגב, ולטענת חברי עמותת הפועל עכו, כל המהלך נעשה מאחורי גבם. ראשי המועדון התבשרו על כך בשיחת טלפון והתבקשו לחתום על ההסכם.

"הדרך בה הדברים נעשו ביזתה אותנו", אמרו בהנהלה, "מה, דעתנו בעניין לא חשובה? אולי יכולנו להשיג יותר? אולי היינו מקבלים הצעות גבוהות יותר מקבוצות אחרות? ולמה לפרוס את הסכום ל_36 תשלומים? נכון שעיריית עכו היא התומכת הגדולה והעיקרית בקבוצה וללא עזרתו של ראש העירייה, לא בטוח שהקבוצה היתה בכלל שורדת בליגת העל, אבל יכלו לפחות ליידע אותנו במהלכים ולא להפוך אותנו לחותמות גומי".

למרות כעסם של חברי העמותה הם זומנו השבוע למשרדי העירייה וחתמו על ההסכם.

למרות הסיכומים המוקדמים עם הפועל ת"א, קבוצה נוספת שהביעה עניין בגוטליב היא מכבי חיפה. בהפועל עכו גם כועסים על עיתוי הפרסום, כשהקבוצה נמצאת בעיצומו של מסע הישרדות. "הראש שלנו נתון כרגע בשלבים האחרונים והקריטיים של העונה הנוכחית. כל התוכניות וההכנות לעונה הבאה, יחלו רק אחרי שנבטיח באופן סופי את הישארותנו בליגת העל", אמרו. היו"ר רוני פרטוש, הוסיף וציין: "אדי גוטליב צריך להתרכז עכשיו במשימה אחת, והיא להשאיר את הפועל עכו בליגת העל. כל הפרסומים עלולים להסיח את דעתו ויכולים לפגוע בנו. מעולם לא מנענו משחקן שלנו להתקדם למועדון גדול, אבל לכל דבר יש את הזמן שלו. כשתיגמר העונה, נתפנה לשאר הדברים".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "עיריית עכו והעומד בראשה מעריכים, מוקירים ומכבדים את פעילותם של יו"ר הפועל עכו רוני פרטוש וחברי העמותה. ראשי הקבוצה היו שותפים לתהליך העברתו של השחקן אדי גוטליב להפועל ת"א. למרות פרסומים שונים בכלי התקשורת, הצעת הרכישה היחידה שהתקבלה היתה של הפועל ת"א. מעולם, שחקן בית של הפועל עכו לא נמכר במיליון שקלים וזו גאווה למועדון צנוע כמו הפועל עכו שמצליח לייצר שחקנים שמבוקשים במועדונים גדולים. בעת גיבוש ההסכם, טובת הקבוצה והשחקן עמדה לנגד עינינו. חשוב להדגיש, כי גם אם יש לעיתים מחלוקות ודעות שונות, אנו מקבלים זאת בהבנה, וראש העירייה שמעון לנקרי, תמך, תומך וימשיך לתמוך בהפועל עכו".

תחתית ליגת העל (מחזור 31)

11. הפועל עכו – 32 נק'

12. מ. ס. אשדוד – 31 נק'

13. הפועל חיפה- 30 נק'

14. הפועל פ"ת – 26 נק'

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות