fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ ברוורמן: "לא יוקם בית מלון בחאן אל עומדאן ללא פתרון לדיירים"

כך סוכם היום בפגישה בעכו לקראת הצגת העמדה מול מינהל מקרקעי ישראל
עכו
עכו (תמונה: פנתרדמיה)

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי נועד אתמול (שלישי) בלשכתו עם יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן במטרה להביא לפתרון בעיית פינוי הדיירים בקרבת חאן אל עומדאן וחאן א-שוני בעיר העתיקה בעקבות יציאת מנהל מקרקעי ישראל למכרז לבניית בית מלון במקום. בפגישה השתתפו סגני ראש העיר זאב נוימן ואדהם ג'מאל, יועמ"ש העירייה עו"ד כנרת הדר, מהנדסת העיר ד"ר מיכל סופר, השיח' עבאס זכור ונציג ועד התמיכה בדיירים סמי הוארי.

שמעון לנקרי וח"כ אבישי ברוורמן
לנקרי וח"כ ברוורמן (צילומים: דוברות עיריית עכו)

המכרז של המנהל עורר סערה בקרב ציבור תושבי עכו העתיקה, זאת לאחר שאחד מתנאי המכרז היה פינוי הדיירים שבקרבת חאן אל עומדאן וחאן א-שוני. ראש העיר שמעון לנקרי ציין בפגישה כי הוא רואה חשיבות רבה בהקמת בית המלון בעכו העתיקה שיתרום לפיתוח התיירות וליצירת מקומות עבודה נוספים. עם זאת, הבהיר לנקרי שלא יוקם בית מלון ללא מתן פתרון הולם למשפחות. ח"כ ברוורמן אמר, כי הוא שמח לבוא לעכו, וכי ישנה הזדמנות לקדם פרויקט שניתן למנף באמצעותו את מודל החיים המשותפים בעיר, אך הכל צריך להיעשות, תוך התחשבות בתושבים. סגן ראש העיר אדהם ג'מאל, אמר כי פיתוח בית המלון בעיר העתיקה צריך להיעשות תוך דאגה לדיירים.

עו"ד כנרת הדר צייינה, כי המדינה, ובמקרה זה מנהל מקרקעי ישראל הוא זו שהיה צריך להציע פתרון לדיירים לפני יציאה לשיווק בית המלון. כל המשתתפים בפגישה הסכימו שלא ניתן לפנות את הדיירים בכפייה. הוארי מצידו הציע לאפשר לדיירים לרכוש את הדירות והם אלה שישכירו אותם בעתיד ליזם בית המלון. "ישנם משקיעים שמוכנים לפתח את המתחם, אך נמנעו מלגשת למכרז מאחר והסתייגו מעניין פינוי הדיירים", הוסיף הוארי.

בתום הפגישה הוחלט לקיים דיון מקצועי בהשתתפות ראש מנהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן, ראש העיר עכו וח"כ ברוורמן וזאת במטרה להסיר את התנאי לפינוי הדיירים מהמכרז להקמת בית המלון בעכו. בנוסף, לנקרי וח"כ ברוורמן יציעו למינהל מקרקעי ישראל לנהל מגעים עם הדיירים בדבר פיצוי הולם לפינוי בהסכמה או לשקול חלופה אחרת של התחלת הבנייה בחאן אל עומדאן והיזם הוא שיציע בהמשך פיצוי לדיירים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות