fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יאכלו מרור? הפועל עכו ירדה מתחת לקו האדום

הולך ומסתבך. לנרי קאינדה מהפועל עכו אחרי עוד החמצה (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הולך ומסתבך. לנרי קאינדה מהפועל עכו אחרי עוד החמצה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו (ליגת על)

הקבוצה ממשיכה להיראות רע במשחקי הפלייאוף התחתון והשבוע התדרדרה מתחת לקו האדום, אחרי הפסד חוץ לבני יהודה ת"א, 3:1.

תוכניות המשחק של המאמן ירון הוכנבוים, שוב שובשו ונותרו חסרות תועלת, כשקבוצתו ספגה את השער הראשון כבר אחרי 4 דקות. סמואל גילמור, הכשיל בצורה טפשית שחקן כתום ברחבה ובני יהודה ניצלה את הפנדל כדי לעלות ליתרון מהיר, 0:1. בדקה ה_16 ספגה עכו מכה נוספת כשהבלם מושיקו מישאלוף נפצע, ובמקומו נכנס עוביידה חטאב. למרות הפיגור בתוצאה, עכו לא בעטה אפילו כדור אחד למסגרת השער של בני יהודה, מה שמעיד יותר מהכל על היכולת האישית העלובה של שחקניה. על סף סיום המחצית הראשונה, ספגה עכו את השני ונקלעה לפיגור, 2:0. בדקה ה_57 הוקפץ לשדה המשחק דילן סייס הבלגי, שהחליף את אליאור סיידר, שכלל לא הורגש במשחק. כניסתו הפיחה מעט רוח חיים בחלק ההתקפי של עכו ובדקה ה_66 נרשם הכדור הראשון של עכו למסגרת השער כשלנרי קאינדה נגח מקרוב לשער. דקה לאחר מכן, צימקה עכו משער נגיחה שכבש אחמד קאסום, 2:1. עכו הגבירה על הלחץ והסתערה על כל כדור במטרה להשיג שוויון, אך בדקה ה_90 ספגה שער שלישי, מבעיטה מ_30 מ', והוכרעה. ואולי זה בעצם כל ההבדל בין עכו לשאר קבוצות הליגה. בעוד שחקניה עכו בועטים כדורים ליציע, שחקני היריבות בועטים כדורים למסגרת השער. תוסיפו לזה חוסר דיוק בפעולות פשוטות כמו מסירה, עצירת כדור וסגירה נכונה של היריב, והנה לכם מתכון לפערי האיכות שמתבטא כרגע גם במצב בטבלה.

המאמן ירון הוכנבוים: "היתה לנו מחצית ראשונה גרועה, אבל במחצית השנייה הראנו שאנחנו לא נשברים גם כשאנחנו בפיגור, המשכנו להילחם עד הסוף והיינו ראויים לשוויון. תזכרו את מה שאני אומר: הפועל עכו תישאר בליגה. עדיין, הכל תלוי בנו ואני מאמין שנשיג את הנקודות שיספיקו לנו כדי להישאר. אנחנו כולנו יחד מאוחדים ותומכים אחד בשני".

לא ברור מהיכן שואב המאמן הוכנבוים את האופטימיות, שכן הפועל עכו השיגה עד כה 3 נקודות בלבד מתוך 12 נקודות אפשריות במאבקי הפלייאוף התחתון כשהיא משיגה ניצחון אחד בלבד _ על האחרונה בטבלה מכבי נתניה.

בסוף השבוע הקרוב לא יתקיימו משחקים עקב חג הפסח. הליגה תתחדש בשבוע הבא כשהפועל עכו תארח בביתה את מכבי פ"ת (30.4, מוצאי שבת, שעה 20:00).

 acco-by

הולך ומסתבך. לנרי קאינדה מהפועל עכו אחרי עוד החמצה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

סקציה מעלות (ליגה א')

אם במעלות היו עוד כאלה שהאמינו שהקבוצה מסוגלת לחולל נס ספורטיבי ולהישאר בליגה, הרי שהגיעה התבוסה המשפילה במחזור האחרון במשחק חוץ למכבי קרית אתא, 5:0, וניפצה את התקוות.

מעלות התייצבה למשחק בקרית אתא בידיעה ברורה שכל תוצאה, מלבד ניצחון, מעמיקה את מצבה בתחתית. אבל שוב, ברגעי האמת שלה, היא קרסה וספגה הפסד שלישי בחודש האחרון כשהיא סופגת 11 שערי חובה. ככה, לא נשארים בליגה.

היו"ר דני חזן ומנהל הקבוצה גבי שמחון, נראו בסיום המומים ובעיקר עגמומיים. גם הם, לא ציפו לתצוגת נפל כזאת. היחיד שהסכים לדבר היה המאמן אילן טל, שגם הוא נראה על סף ייאוש: "אין לי הסבר לתצוגת הנפל שלנו. נקלענו ליום גרוע. השחקנים היו בלי שום מחויבות ובלי טיפת אכפתיות למועדון ולקבוצה. לפי איך שנראינו, לא מגיע לנו להישאר בליגה. קבוצה שמגיעה למשחק כל כך חשוב, אסור לה להיראות ככה. עכשיו נשאר לנו לנסות לסיים את העונה בכבוד, כי ההישארות בליגה כבר לא תלויה בנו. נקווה לנס". לגבי המשך עתידו במועדון אמר: "אני עדיין לא יודע מה יהיה איתי בעונה הבאה. יש לקבוצה יו"ר והוא זה שמקבל החלטות. מה שהוא ירצה שיהיה, מקובל עליי".

לסיום העונה נותרו 2 משחקים בלבד, כשמעלות מדורגת מתחת לקו האדום ובמרחק של 4 נקודות מהקבוצה שמעליה, מכבי דלית אלכרמל. ביום רביעי האחרון אירחה מעלות את הפועל באקה אלגרביה (המשחק הסתיים לאחר סגירת הגיליון), ובמחזור הנעילה היא תצא למשחק חוץ נגד הפועל איכסל (יום חמישי, 28.4).

מכבי עכו (ליגה ב')

בפעם השנייה ברציפות, העפילה הקבוצה למשחקי הפלייאוף העליון ותתמודד על כרטיס העלייה לליגה א'. מכבי עכו הבטיחה את מקומה במשחקי המבחן אחרי 2 ניצחונות במחזורי הסיום של העונה. בסוף השבוע, גברה מכבי עכו בחוץ על מכבי נח'ף, 1:2, מצמד שערים של הבלם הוותיק אלון זיו. במחזור הנעילה של העונה הביסה מכבי עכו בביתה את בית"ר כפר כנא, 0:5. כוכב המשחק היה החלוץ יקי ויצמן שהרשית שלישייה. יוני מששה, שחזר לאחרונה למגרשים אחרי פציעה שהשביתה אותו כחצי שנה, הוסיף שער אחד והאורחים השלימו את החגיגה העכואית בשער עצמי. בעקבות כך, סיימה מכבי עכו את העונה הסדירה כשהיא במקום ה_5 בטבלה ומקדימה את הפועל שפרעם שבמקום ה_6 בניצחון אחד יותר (לשתי הקבוצות מספר נקודות זהה, 47 נק').

המאמן יוסי עמר: "המטרה הושגה ועכשיו נראה לאן נצליח להתקדם. במשחק אחד, שבו חייבת להיות הכרעה, הכל יכול לקרות. נקווה שאנחנו נהיה בצד השמח".

מכבי עכו תפגוש בחצי גמר הפלייאוף העליון את הפועל בועיינה. המשחק יערך ביום חמישי הבא (28.4), המפסידה תודח והמנצחת תמשיך הלאה למשחק הגמר (2.5).

 yakiwatzman1

שלישייה בדרך לפלייאוף העליון. יקי ויצמן ממכבי עכו  (צילום: אדריאן הרבשטיין)

אחי עכו (ליגה ב')

הקבוצה סיימה את העונה עם הפסד בית לשנייה בטבלה הפועל בועיינה, 3:0, והפסד חוץ למוליכת הטבלה והעולה הטרייה לליגה א', צעירי כפר כנא, 4:0. למרות ההפסדים, דורגה אחי עכו במקום ה_10 בטבלה, מה שמבטיח לה עונה נוספת בליגה.

בית"ר נהריה (ליגה ב')

הקבוצה נכשלה במאמציה להתברג לפלייאוף העליון אחרי שספגה הפסד חוץ במחזור הסיום של העונה, לעירוני כאבול, 2:1. נהריה כבר פיגרה, 2:0, לפני שנועם בראון כבש בתוספת הזמן וקבע את תוצאת המשחק.

מנהל הקבוצה אבי כץ: "כמובן שיש אכזבה מסוימת, אבל זה הכדורגל. אני מקווה שבעונה הבאה תהיה קבוצה טובה יותר שתתמודד על העלייה".

הפועל נהריה (ליגה ג')

הקבוצה סיימה את העונה בהפסד ביתי להפועל בענה, 4:3, שהשאיר אותה במקום האחרון בליגה האחרונה בישראל.

האורחים מבענה הוליכו, 0:2, לפני שמומי פזרקר כבש וצימק ל_2:1. בענה עלתה ל_1:3, אך אלירן דדון הבקיע וצמצם ל_3:2. בענה שוב הגדילה את יתרונה ל_2:4, לפני שתמיר ברששת כבש ושוב צימק, 4:3.

יו"ר הקבוצה עמוס גבריאל, שמזמן כבר התייאש מהיכולת של קבוצתו העונה, צפוי לבצע במהלך הקיץ הקרוב שינוי עמוק בסגל השחקנים.

ותיקים

מכבי אהרון גאון עכו, פתחה את משחקי הפלייאוף העליון בניצחון על ותיקי צור שלום, 0:2, משערים של דותן שלום וחופי ברנס.

ותיקי יהודה אדרי מעלות, שגם הם עלו לפלייאוף העליון, גברו על ותיקי צפת, 2:3. שחר שיון הבקיע צמד, ליאור פרי הבקיע שער אחד. 

דור העתיד

נוער

לאומית (מחזור 23)

אחי נצרת _ הפועל עכו, 2:2. לעכו: סקר שאקר ונדיר מרעי.

ארצית (מחזור 23)

עירוני טבריה _ הפועל מטה אשר, 5:0. למטה אשר: ראמי עלי, שריף אחמד, בהא שאמי, אליאור אביטן וח'לדון אגא.

מחוזית (מחזור 25)

מכבי נהריה _ הפועל טובא, 2:2. לנהריה: תומא מיקלה _ 2 שערים.

הפועל בענה _ סקציה מעלות, 2:0. למעלות: סאמח זיאדה ואופק סויסה.         

נערים א'

ארצית (מחזור 24)

אחי נצרת _ הפועל עכו, 1:2. לעכו: אביחי אלפסי.

מכבי נהריה _ הפועל חיפה, 5:0.

נערים ב'

ארצית (מחזור 26)

הפועל עכו _ מכבי קדימה/צורן, 2:7. לעכו: גיא בן לולו ונסיר מג'דוב _ 2 שערים כ"א, מוסטפא גדבאן, לידור אמירי ומוחמד עיאשה _ שער אחד כ"א.

מחוזית (מחזור 26)

בית"ר עכו _ הפועל שפרעם, 0:2. לעכו: ליעד גל _ צמד שערים.

מכבי נהריה _ מכבי מנדא, 0:1. לנהריה: אור שטרית.

הפועל עיבלין _ הפועל מטה אשר, 1:3. למטה אשר: מוחמד סאלח.

נערים ג' (מחזור 22)

מכבי מעלות _ הפועל עכו, 2:1. למעלות: קיאן גאנם. לעכו: נדב אבוטבול ורועי עקיבא.

הפועל מטה אשר _ הפועל כרמיאל, 1:4. למטה אשר: אופיר גל, יקיר קטושבסקי, אור דיין ורוני דיין.

ילדים א' (מחזור 24)

הפועל יקנעם _ הפועל אסף עכו, 1:0. לעכו: סהר גלאי.

בית"ר נהריה _ הפועל רובי שפירא חיפה, 1:5. לנהריה: ספיר קורט ואבי ציצואשוילי _ 2 שערים כ"א, אסף אברבייה _ שער אחד.

מכבי מעלות _ מכבי דלית אלכרמל, 2:1. למעלות: איילון טובלי.

הפועל כפר סבא _ הפועל מטה אשר, 2:0. למטה אשר: אלון זינגר ורועי ראובן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות