fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל: עירוני נהריה מוכנה לסדרת רבע הגמר

המאמן אלפסי: "רוצים פיינל פור"
חזר מפציעה. ניב ברקוביץ' (משמאל)   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חזר מפציעה. ניב ברקוביץ' (משמאל)   (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עירוני נהריה (ליגת על)

הקבוצה סיימה את העונה הסדירה בהפסד בית למכבי אשדוד, 90:87. התוצאה לא קבעה דבר, מאחר ועוד לפני כן הבטיחה לעצמה נהריה את המקום הרביעי בטבלה ואת יתרון הביתיות בסדרת רבע גמר הפלייאוף העליון. היריבה: הפועל אילת.

סדרת הגמר, שהחלה ביום חמישי (19.5), תהיה בשיטת הטוב מ-5 משחקים. המשחק השני בין הקבוצות יערך ביום ראשון הקרוב (22.5) באילת. המפגש השלישי ואולי המכריע יתקיים ביום חמישי (26.5) בשעה 19:30, בנהריה. במידה והסדרה תיגרר למשחק רביעי הוא יערך ביום ראשון (29.5) והמשחק החמישי והאחרון (אם יהיה צורך) יהיה ביום רביעי (1.6) בנהריה.

עירוני נהריה, שרבים הספידו אותה עוד לפני שהעונה החלה והימרו עליה כיורדת, הפתיעה בגדול. היא סיימה את העונה הסדירה עם מספר שיא של ניצחונות לעונה אחת בליגת העל: 18, ועם ניצחונות מרשימים על כל קבוצות הליגה, כולל האלופה הפועל ירושלים ומחזיקת הגביע מכבי ת"א.

במשחק נגד אשדוד, שהיה לפרוטוקול בלבד, העניק המאמן אריק אלפסי מנוחה למספר שחקנים, כמו גילברט בראון ואורי קוקיה, ושלח למערכה לדקות רבות את דניאל תמיר ורועי נברו הצעירים. הרכז ניב ברקוביץ', שנעדר כחודש וחצי עקב פציעה בכתף, חזר לפרקט ושולב החל מהדקה ה-13. נהריה היתה טובה ברבע הראשון שהסתיים ביתרון, 26:31. את הרבע השני היא פתחה רע ובמשך 6 דקות קלעה 2 סלים בלבד, מה שאפשר לאורחים לבצע מהפך ולהוריד את נהריה למחצית כשהיא בפיגור, 46:43. בדקה ה-24, החזירה לעצמה נהריה את היתרון, 50:51, ואף שמרה עליו עד לסיום הרבע השלישי, 67:69. המשחק המשיך להיות צמוד ודקה וחצי לסיום הורה לוח התוצאות על שוויון, 85:85. נהריה עוד הפסיקה לעלות ליתרון, 85:87, 50 שניות לסיום, אך שלשה גדולה של אשדוד שוב החזירה את היתרון לאורחים, 87:88. כל הניסיונות של נהריה בסיום לחזור לעניינים כשלו והיא רשמה הפסד לא מזיק של, 90:87.

לנהריה קלעו: מייקל אומה – 23 נק', קמרון קלארק – 20 נק', ערן אסנטי – 15 נק', ריצ'רד האוול – 12 נק', קוואמה ווהן ועודד ברנדווין – 6 נק' כ"א, ניב ברקוביץ' ודניאל תמיר – 2 נק' כ"א, גיל אמיתי – 1 נק'.

המאמן אריק אלפסי: "הרגשה מצוינת על עונה מדהימה. אף אחד לא האמין שנבטיח את המקום הרביעי עוד לפני סיום העונה ושבדרך ננצח יריבות חזקות. הפנים שלנו כבר קדימה. אנחנו מגיעים לפלייאוף העליון עם ביטחון ותחושה טובה ומצפים לראות בסדרת רבע הגמר אולם מלא באוהדים. הם הכוח שלנו. אנחנו מאוד מאמינים בעצמנו וביכולות שלנו והמטרה היא לעבור בהצלחה את הפועל אילת ולהגיע לפיינל פור".

ניב ברקוביץ': "אני מאוד שמח לחזור ובהתחלה קצת התרגשתי. עבדתי קשה מאוד כדי להתגבר על הפציעה ולהיות כשיר לפלייאוף העליון, ואני מודה לכל האנשים שעזרו לי בכך: למאמן הכושר אסף שלום, לפיזיותרפיסט, לרופאים ולכל הצוות המקצועי. כולם הורידו אותנו ליגה עוד לפני שהעונה התחילה והפתענו לטובה. אנחנו מוכנים לפלייאוף העליון ונמצאים בכושר מצוין במטרה להגיע לפיינל פור".

חזר מפציעה. ניב ברקוביץ' (משמאל)   (צילום: אדריאן הרבשטיין)
חזר מפציעה. ניב ברקוביץ' (משמאל)   (צילום: אדריאן הרבשטיין)

נוער: הפועל עכו עלתה לליגה הארצית

קבוצת הנוער של הפועל עכו, בהדרכת המאמן יוסי אבו חצירה, העפילה לליגה הארצית לנוער אחרי שסיימה במקום הראשון בליגה המחוזית. הקבוצה, שסיימה את העונה עם מאזן של 16 ניצחונות ו_2 הפסדים, זכתה בכרטיס העלייה הנכסף אחרי דרמה ענקית ובזכות הפרש סלים עדיף מהשנייה בטבלה, מכבי קרית ביאליק, שסיימה את העונה עם מספר נקודות זהה לזה של עכו (34 נקודות).

בעימות הישיר בין הקבוצות בסיבוב הראשון ניצחה עכו את קרית ביאליק, 58:66. בסיבוב השני הפסידה עכו רק, 68:65.

המנהל המקצועי של האגודה אילן פרומן: "בשנה שעברה פספסנו את העלייה במחזור האחרון כשהפסדנו לקרית אתא. השנה היינו מאוד מפוקסים וחדורי מוטיבציה לתקן את מה שהיה בעונה שעברה. לשם כך, הגברנו את מספר האימונים והעלינו את הרמה המקצועית. נחגוג כמה ימים וכבר נתארגן לקראת העונה הבאה, בליגה הארצית, שהיא ליגה חזקה וטובה יותר".

נערים א': הפועל מטה אשר עלתה ללאומית

קבוצת נערים א' של הפועל מטה אשר פז, בהדרכת המאמן ניר גרוטס, זכתה באליפות מחוז צפון והעפילה לליגה הלאומית, הליגה הבכירה בקטגורית גיל זו. מטה אשר סיימה את הליגה במקום הראשון כשבמאזנה 21 ניצחונות והפסד בודד.

בטקס ההכתרה שנערך בהיכל הספורט החדש בגשר הזיו, הוענק לקבוצה גביע אליפות לאחר שניצחה במשחק האחרון את הפועל עמק יזרעאל, 62:86. המשחק היה בשליטה של מטה אשר שהציגה משחק שוטף וקבוצתי והגנה טובה. למטה אשר קלעו: אביתר שפירא ונטע רודד _ 16 נק', רועי מכלוף _ 13 נק', עמית רוט, רועי הורניק, עמרי אטיאס ואופק אלקסלסי _ 6 נק' כ"א, בן כץ _ 5 נק', נבות רימון, נעם הוברט ואילון שרשוב _ 4 נק' כ"א, איתי אמנוני _ 2 נק'.

את גביע האליפות העניקו לקבוצה רחל ואורי אליהו מקיבוץ עברון. רחל ואורי הם הוריו של סגן פז אליהו ז"ל שנפל במבצע צוק איתן וקבוצת הכדורסל של מטה אשר קרויה על שמו. בטקס נכחו גם ראש מועצת מטה אשר יורם ישראלי ומנהל מחלקת הספורט גל מנצור.

רכז הכדורסל במטה אשר יקי שלום: "אני מברך את קבוצת הנערים על ההישג המרשים ומודה לשחקנים ולצוות המקצועי על העונה המוצלחת, שמביאה לנו הרבה כבוד וגאווה. הקבוצה הציגה לאורך כל העונה יכולת נהדרת וכדורסל איכותי ובעיקר קבוצתי. ההצלחה הזאת היא עוד צעד בהתקדמות של מועדון הכדורסל של מטה אשר".

עלו והצליחו. קבוצת הנערים של מטה אשר חוגגת עלייה  (צילום: יקי שלום)
עלו והצליחו. קבוצת הנערים של מטה אשר חוגגת עלייה  (צילום: יקי שלום)

קטסל: עירוני נהריה זכתה באליפות מחוז מפרץ

קבוצת הקטסל של עירוני נהריה, רשמה הישג גדול כשזכתה באליפות מחוז מפרץ, אחרי שסיימה את העונה כשהיא במקום הראשון ועם מאזן ניצחונות מושלם של 0:12.

המאמן מסעוד חנון: "היתה לנו העונה קבוצה טובה עם שחקנים מאוד כישרוניים. השחקנים נלחמו בכל משחק על כל כדור והפגינו מחויבות גדולה. היתה נוכחות גבוהה באימונים וכולם עבדו קשה כדי לשפר את יכולתם. השנתון הזה מוכשר ואם נמשיך לעבוד איתם, להשקיע בהם ולטפח אותם, מהקבוצה הזאת יצא הדור הבא של הקבוצה הבוגרת של עירוני נהריה".

אלופים צעירים. קבוצת הקטסל של נהריה חוגגת אליפות (צילום: באדיבות עירוני נהריה)
אלופים צעירים. קבוצת הקטסל של נהריה חוגגת אליפות (צילום: באדיבות עירוני נהריה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות