fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אישום: ניסיון לרצח בין עבריינים באמצעות מטען חבלה

הוגש כתב אישום כנגד רפי בן שלום, אחיינו של מיכאל מור המואשם בעבירה של ניסיון לרצח יחד עם נועם נפתלי מטירת הכרמל. הפרשה נחקרה בימ"ר חוף ומרכזה סכסוך בן אנשיו של מור לאנשיו של שמואל בן הרוש וניסיון לפגוע בהם
רפי בן שלום (צילום: באדיבות משטרת מחוז חוף)
רפי בן שלום (צילום: באדיבות משטרת מחוז חוף)

פרקליטות מחוז צפון הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד רפי (רפאל) בן שלום (30) מנהריה ונעים (נועם) נפתלי (34) מטירת הכרמל בגין ביצוע עבירות של ניסיון לרצח באמצעות מטען חבלה על רקע סכסוך דמים בין אנשיו של מיכאל מור, לבין אנשיו של שמואל הרוש.

כתב האישום מייחס להם שלושה אישומים שונים בגין עבירות של ניסיון לרצח, ניסיון לחבול בחומר נפיץ, ניסיון להיזק בחומר נפיץ, עבירות בנשק (ייצור, הובלה והחזקה), גניבת רכב, זיוף סימני זיהוי של רכב, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר לביצוע פשע והסתייעות ברכב לביצוע פשע. מעובדות כתב האישום עולה כי על רקע סכסוך דמים בין מיכאל מור, תושב נהריה, ומקורביו, לבין שמואל הרוש, תושב נהריה וזיו אלוש, תושב נהריה לשעבר, המתגורר עם בני משפחתו במגדל העמק, ואחרים ניסו שני הנאשמים המשתייכים לקבוצת מור לפגוע במי מאנשי קבוצת הרוש או המקורבים להם.

מהאישום הראשון עולה כי בתאריך  ב-15 לדצמבר, לאחר חצות ניסו שני הנאשמים לגרום למותו של אדם על ידי ניסיון להטמנת מטען נפץ, אותו הרכיבו והובילו, מתחת לאחד מכלי הרכב בו מתגורר אחיו של אחד מאנשי הקבוצה היריבה. מזימתם של הנאשמים סוכלה לאחר שעוברי אורח הבחינו בהם והם ברחו. מהאישום השני עולה כי במסגרת אותו הסכסוך, ניסה בן שלום לגרום למותו של אדם נורמטיבי, רק בשל היותו גיסו של ראש הקבוצה היריבה.

לצורך מימוש תכניתו הכין בן שלום מטען נפץ המסוגל להרוג אדם, ובחילת חודש ינואר הצמיד בן שלום המטען, מתחת לכסא הנהג ברכבו של הגיס, רכב בו הוא מסיע את ילדיו ומשפחתו, ואך במזל הבחין הקורבן המיועד במטען בעת שירד לחניית ביתו והוא בדרך לאסוף את בנו מגן הילדים באמצעות הרכב. באישום השלישי מואשמים השניים בכך שנמלטו והסתתרו מפני המשטרה, לאחר שנודע להם על החקירה המתנהלת בגין המעשים נשוא האישום הראשון. בן שלום היה בבריחה למעלה מחודשיים עד שנעצר על ידי המשטרה בדירת המסתור בה שהה ואילו נפתלי הסגיר עצמו לתחנת המשטרה כחודשיים לאחר בריחתו.   הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לעצור את שני הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם   רצ"ב כתב האישום ובקשת המעצר פרקליטות מחוז צפון הגישה זה עתה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד רפאל בן שלום (30) מנהריה ונעים (נועם) נפתלי (34) מטירת הכרמל בגין ביצוע עבירות של ניסיון לרצח באמצעות מטען חבלה על רקע סכסוך דמים בין אנשיו של מיכאל מור, לבין אנשיו של שמואל הרוש .כתב האישום מייחס להם שלושה אישומים שונים בגין עבירות של ניסיון לרצח, ניסיון לחבול בחומר נפיץ, ניסיון להיזק בחומר נפיץ, עבירות בנשק (ייצור, הובלה והחזקה), גניבת רכב, זיוף סימני זיהוי של רכב, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר לביצוע פשע והסתייעות ברכב לביצוע פשע.

מעובדות כתב האישום  עולה כי על רקע סכסוך דמים בין מיכאל מור, תושב נהריה, ומקורביו, לבין שמואל הרוש, תושב נהריה וזיו אלוש, תושב נהריה לשעבר, המתגורר עם בני משפחתו במגדל העמק, ואחרים ניסו שני הנאשמים המשתייכים לקבוצת מור לפגוע במי מאנשי קבוצת הרוש או המקורבים להם.

מהאישום הראשון עולה כי בתאריך 15.12.14, לאחר חצות ניסו שני הנאשמים לגרום למותו של אדם על ידי ניסיון להטמנת מטען נפץ, אותו הרכיבו והובילו, מתחת לאחד מכלי הרכב בו מתגורר אחיו של אחד מאנשי הקבוצה היריבה. מזימתם של הנאשמים סוכלה לאחר שעוברי אורח הבחינו בהם והם ברחו. מהאישום השני עולה כי במסגרת אותו הסכסוך, ניסה בן שלום לגרום למותו של אדם נורמטיבי, רק בשל היותו גיסו של ראש הקבוצה היריבה. לצורך מימוש תכניתו הכין בן שלום מטען נפץ המסוגל להרוג אדם, ובין יום ששי 9.1.15 ליום ראשון 11.1.15 , הצמיד בן שלום המטען , מתחת לכסא הנהג ברכבו של הגיס, רכב בו הוא מסיע את ילדיו ומשפחתו, ואך במזל הבחין הקורבן המיועד במטען בעת שירד לחניית ביתו והוא בדרך לאסוף את בנו מגן הילדים באמצעות הרכב.   באישום השלישי מואשמים השניים בכך שנמלטו והסתתרו מפני המשטרה, לאחר שנודע להם על החקירה המתנהלת בגין המעשים נשוא האישום הראשון. בן שלום היה בבריחה למעלה מחודשיים עד שנעצר על ידי המשטרה בדירת המסתור בה שהה ואילו נפתלי הסגיר עצמו לתחנת המשטרה כחודשיים לאחר בריחתו.   הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לעצור את שני הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות